اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مجوز افزایش غچین بر روی تارنمای کدال/ افزایش سرمایه ۸۰ درصدی از محل سود انباشته

اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش؛ در ساعات پایانی روز گذشته تارنمای کدال شاهد درج مجوز افزایش سرمایه شرکت مجتمع کشت و صنعت چین چین بود. این نماد که در بازار دوم فرابورس تحت عنوان «غچین» معامله می‌شود توانسته مجوز افزایش سرمایه 80 درصدی را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کند.

بنا بر آنچه که در اطلاعیه در یافت مجوز این شرکت آمده است «در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه 1384)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت مجتمع کشت و صنعت چین چین (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع است.»

بر این اساس سرمایه شرکت از میزان 10 میلیارد تومان فعلی به 18 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. به موجب این افزایش سرمایه شرکت اجازه یافته که میزان 80 میلیون سهم 100 تومانی منتشر کند. مطابق با آنچه که شرکت اعلام کرده است  از محل آورده نقدی نخواهد بود و تمام مبلغ مورد نیاز آن از محل سود انباشته تامین خواهد شد. دلیل انجام این افزایش سرمایه از سوی «غچین» تکمیل و توسعه خطوط تولید عنوان شده است.

همچنین مجمع عمومی فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از مبلغ 18 میلیارد تومان به مبلغ 32 میلیارد تومان از محل سود انباشته  موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت دو سال به هیئت مدیره تفویض نماید تا هیئت مدیره شرکت پس از أخذ مجوز از سازمان نسبت به عملی نمودن آن اقدام کند. پس از دریافت این مجوز شرکت به 60 روز فرصت دارد تا افزایش سرمایه یاد شده را عملی کند و پس از آن برای انجام افزایش سرمایه نیازمند طی مجدد مراحل خواهد بود.

گفتنی است، نماد معاملاتی «غچین» پس از درج خبر افزایش سرمایه در روز جاری افزایش قیمت پنج درصدی را شاهد بوده است و هم اکنون در قیمت هزار و 937 معامله می‎‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان