عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس:

غرامت بیمه با حجم خسارت در حوزه کشاورزی همخوانى ندارد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، علی ابراهیمی درباره  وضعیت پرداخت خسارتهای کشاورزی  توسط  بیمه کشاورزی، گفت:کشاورزان  برای عضویت در بیمه کشاورزی رغبت و تمایلی ندارد  زیرا پرداخت غرامت در بیمه کشاورزی همسو با خسارتهای احتمالی در  حوزه کشاوری نیست.

 نماینده مردم شازند در  مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صنعت کشاورزی صنعتی پر ریسک  ومیزان خسارت نیز در این حوزه بالا است بنابراین باید بنیه اقتصادی بیمه کشاورزی نیز  متقارن  با خسارتها  باشد تا بتوان خسارت کشاورزان را در جریان  تولید، پاسخ گو باشیم .

کشاورزان  برای عضویت در بیمه کشاورزی رغبتی ندارد

وی ادامه داد: کشاورزان انتظار دارند، بیمه کشاورزی در  حوادث غیر مترقبه و خسارتهای کشاورزی پشتیبانشان باشد اما  مسئله اساسی  این است که پرداخت غرامت بیمه کشاورزی ارتباط  منطقی با میزان  خسارتها در حوزه کشاورزی  ندارد  بنابراین این امر یکی از دلایل اساسی است که کشاورزان تمایل به عضویت در بیمه کشاورزی ندارند.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس یادآورشد:  برای بازگشت سریع کشاورزان پس از  حوادث غیر مترقبه  به جریان تولید الزامی است که  بیمه  کشاورزی  حمایت مالی وبیمه ای را  از تولید کننده بعمل آورد اما با توجه به اینکه ریسک و خسارت در  حوزه کشاورزی بالا است ، دولت نیز باید در زمان  ایجادخسارتها بویژه  در  حوادث غیر مترقبه  به یاری کشاورزان بشتابد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان