رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر خبرداد؛

افت نیم میلیونی قیمت سکه/ دلایل کاهش قیمت طلا و سکه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، محمد کشتی‌آرای ، درباره وضعیت فعلی بازار سکه و طلا و درباره کاهش قیمت طی روزهای اخیر، توضیح داد: وضعیت بازار به گونه‌ای است که در هفته‌های گذشته به دلیل تحولات سیاسی کشور قیمت ارز رو به افزایش بود، اما پس از افت تنش‌های سیاسی منطقه قیمت ارز نیز روند کاهشی را آغاز کرد و همزمانی با کاهش 16 دلاری قیمت جهانی طلا موجب شد تا قیمت طلا و سکه در بازار روند کاهشی داشته باشد.

وی افزود: این دو عامل در مجموع باعث شد تا در این بازه زمانی شاهد کاهش 500 هزار تومانی برای هر قطعه سکه باشیم و همچنین با نزدیکی به روزهای میانی ماه مبارک رمضان و افت تقاضا طلا و سکه شاهد کاهش چشمگیر قیمت ارز و طلا خواهیم بود.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ادامه داد: به نظر می آید این روزها تقاضا و یا خریدار کمتر از فروشندگان در بازار است که این به ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه کمک می کند.

به گفته کشتی‌آرای، در حال حاضر قیمت انس جهانی یک هزار و 276 دلار، قیمت سکه 4 میلیون و 660 هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و 620 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 670 هزار تومان، سکه یک گرمی 995 هزار تومان، هر مثقال طلا یک میلیون و 805 هزار تومان و هر گرم طلا 18 عیار نیز 416 هزار و 900 تومان است. حباب سکه نیز اکنون 570 هزار تومان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان