اخبار ورزشی امروز اول خرداد

ویلموتس رسما سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد

خبرگزاری میزان: فدراسیون فوتبال که برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران با مارک ویلموتس به توافق اولیه رسیده بود در نهایت با این مربی به توافق نهایی رسید.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال برای عقد قرارداد با این مربی روز گذشته (سه‌شنبه) راهی بلژیک شد تا در سفارت ایران در این کشور مذاکرات نهایی را با ویلموتس انجام دهد. پس از این مذاکرات در نهایت قرارداد سرمربی سابق تیم ملی بلژیک با فدراسیون فوتبال ایران امضا شد و این مربی به زودی برای زیر نظر گرفتن تیم ملی راهی ایران خواهد شد. قرارداد ویلموتس با ایران تا جام جهانی 2022 قطر است.

گفتنی است که ویلموتس برای بازدید از امکانات فوتبال ایران هفته گذشته سفری کوتاه به ایران داشت. گفته می‌شود که این خبر تا ساعاتی دیگر به صورت رسمی از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال تایید خواهد شد.

مهدی تاج هم اکنون در بلژیک حضور دارد و علی‌رغم اینکه گفته می‌شد این مذاکرات با شکست مواجه شده است اما این قرارداد نهایی شده است.

پای سفارت ایران به حضور مربی بلژیکی در تیم ملی باز شد/مذاکرات مثبت ویلموتس و تاج در بروکسل

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلژیک اقدامات مثبتی را برای حضور ویلموتس روی نیمکت تیم ملی و همچنین تعامل وی با فدراسیون فوتبال انجام داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مهدی تاج دو شب پیش برای عقد قرارداد با مارک ویلموتس راهی کشور بلژیک شد اما این مربی به دلیل مشکل تحریم‌ها و همچنین نحوه دریافت پول قراردادش از فدراسیون فوتبال حاضر به امضای قرارداد نشد و اعلام کرد که فدراسیون فوتبال ایران باید شفاف این موضوعات را برای وی روشن کند.

به همین دلیل پای سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلژیک نیز به این موضوع باز شد و آنها در مذاکراتی که با مهدی تاج و همچنین ویلموتس داشتند به وی تضمین کردند که مطالبات وی به هر شکل ممکن در زمان همکاری این مربی با تیم ملی ایران پرداخت خواهد شد.

با این شرایط طرفین به توافقات خوبی دست پیدا کردند. اگرچه تا لحظه انتشار این خبر هیچ قراردادی امضا نشده است.

قرار است رئیس فدراسیون فوتبال با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران قرارداد این مربی را در ساختمان این سفارت به امضا رسانده تا ویلموتس روز 9 خردادماه به ایران سفر کند.

تیم ملی فوتبال ایران روز 16 خرداد در دیداری دوستانه در ورزشگاه آزادی به مصاف سوریه خواهد رفت.

گاف رسانه خارجی درباره سرمربی تیم ملی فوتبال ایران
رسانه مجارستانی با انتشار خبری نوشت که احتمال دارد جواد نکونام جایگزین ویلموتس در تیم ملی فوتبال ایران شود.

مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی سابق ساحل عاج و تیم ملی بلژیک که هفته گذشته به ایران آمد و از امکانات کشورمان دیدن کرد، سپس به کشورش بازگشت و دیروز (سه شنبه) مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال به بلژیک رفت تا قراردادش را نهایی کند، اما هنوز این اتفاق رخ نداده و برخی مشکلات سبب شده تا قرارداد قطعی نشود.

رسانه مجارستانی دقایقی پیش با انتشار گزارشی در این باره نوشت: مارک ویلموتس هنوز قراردادی با ایران امضا نکرده، اما گفته می‌شود جواد نکونام که 151 بازی ملی دارد، به عنوان سرمربی ایران انتخاب شده است.

قرار بود ویلموتس با عقد قراردادی تا پایان جام جهانی 2022 و سالانه یک و نیم میلیون دلار سرمربی ایران شود، اما پس از بازدید از امکانات و بدون عقد قرارداد راهی کشورش شد و قراردادی امضا نکرده است.

گفتنی است، همچنین احتمال می‌رود که جورج لیکنز، سرمربی بلژیکی تراکتورسازی نیز نقشی موثر در منصرف کردن ویلموتس داشته است، چرا که کسب نتایج نه چندان مطلوب از جمله جای گرفتن تراکتور در رده پنجم و راه نیافتن به لیگ قهرمانان آسیا سبب شد تا لیکنز تراکتورسازی تبریز را ترک کند.

درحال حاضر تاج در بلژیک است تا با ویلموتس قرارداد ببندد.

 

عامل انصراف ویلموتس برای عقد قرارداد با ایران لو رفت
رسانه هلندی بر این باور است جرج لیکنز نقش اساسی در منصرف شدن ویلموتس برای حضور در تیم ملی ایران داشته است.

سرمربی تراکتورسازی پای ویلموتس را به ایران قطع کرد

به گزارش سایت هلندی، پس از اینکه شنیده شد مارک ویلموتس به دلیل اختلافاتی که بر سر بند قرارداد جدیدش با مهدی تاج پیدا کرده، فعلا قصد ندارد تا برای عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران وارد مذاکرات جدی شود و به ایران سفر کند.

به نظر می‌رسد جرج لیکنز سرمربی تراکتورسازی نیز نقشی موثر در منصرف کردن وی داشته است، چرا که کسب نتایج نه چندان مطلوب از جمله جای گرفتن تراکتور در رده پنجم و راه نیافتن به لیگ قهرمانان آسیا سبب شد تا لیکنز تراکتورسازی تبریز را ترک کند و ممکن است فرد دیگری به جای او روی نیمکت این تیم بنشیند.

با این حال ممکن است سرنوشت ورزشی لیکنز در تراکتوسازی مانع حضور ویلموتس در تیم ملی ایران شود و در کنار همه اختلافات این مورد نیز او را از حضور در جمع یوز‌ها دلسرد کند.

کمیته اخلاق بیرانوند را محروم کرد

دروازه بان پرسولیس تا اطلاع ثانوی از انجام کلیه فعالیت‌های ورزشی محروم شد.

طبق اخبار رسیده علیرضا بیرانوند بدلیل رفتار ناشایست با مامور نیروی انتظامی در حاشیه بازی پرسپولیس و پارس جنوبی و همچنین عدم حضور در جلسه رسیدگی کمیته اخلاق علیرغم دعوت قبلی، با دستور موقت فعلاً از انجام کلیه فعالیت‌های فوتبالی تا اطلاع ثانوی محروم شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان