شناسه : ۱۶۱۷۰۵۶ - شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۸
حفاظت از حقوق مسافران هوایی؛
سقف جریمه تاخیر در پرواز به ۱۰۰۰دلار رسید!
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با توجه به افزایش نارضایتی مشتریان سفرهای هوایی و مسافران شرکتهای هواپیمایی در سراسر جهان، بسیاری از سازمانهای تنظیم مقررات هوایی در بسیاری از کشورها هرازگاهی به وضع قوانین جدیدی به منظور حفظ و رعایت حقوق مسافران میپردازند تا علاوه بر مدیریت و نظارت دقیق و بیشتر بر روی ایرلاینهای فعال، از حجم نارضایتی و مشکلات مربوط به لغو پروازها نیز بکاهند.
به عقیده کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت هوانوردی، در این صورت از کاهش و ریزش شدید درآمدزایی و سودآوری شرکتهای هواپیمایی نیز جلوگیری به عمل آورده میشود.
حالا تازهترین اخبار و گزارشهای منتشر شده در رسانهها حاکیست که مارک گورنو، وزیر حمل و نقل دولت کانادا در مورد کاهش نرخ پروازهای کنسل شده و لزوم پرداخت جریمههای سنگین به مسافران هوایی خاطرنشان کرده است که از این پس قوانین و مقررات محدودکننده جدیدی اضافه شده است تا بدین ترتیب، تمامی مشتریان و مسافران هوایی که پرواز آنها در ساعات آخر لغو شده و یا تأخیر داشته است، بتوانند از سوی ایرلاینهای مربوطه جریمه و خسارت دریافت کنند.
این وزارت خانه در تشریح جزئیات و اطلاعات بیشتر برای این موضوع فهرست جریمههای زیر را اعلام کرده است:
ایرلاینهای بزرگ با پروازهای طولانی:
پروازهای هواپیمایی با سه تا شش ساعت تأخیر: 400 دلار
پروازهای هواپیمایی با شش تا 9 ساعت تأخیر: 700 دلار
پروازهای بالای 9 ساعت تأخیر: 1000 دلار
ایرلاینهای کوچک با پروازهای محلی و کوتاه برد:
پروازهای هواپیمایی با سه تا شش ساعت تأخیر: 125 دلار
پروازهای هواپیمایی با شش تا 9 ساعت تأخیر: 250 دلار
پروازهای بالای 9 ساعت تأخیر: 500 دلار
طبق این قوانین همچنین به تمامی ایرلاینهای فعال در کانادا دستور داده شده است که در صورت تأخیر در پروازهای مذکور، بلافاصله از همه مسافران پذیرایی کامل به عمل آورده شود و در اولین فرصت نیز مراحل پرداخت جریمه آنها طی شود.