ناامنی ماحصل سفر فرمانده نیروهای خارجی به ولایت‌های مختلف افغانستان

یک کارشناس مسائل سیاسی افغانستان گفت: سفرهای متعدد فرمانده نیروهای خارجی به ولایات حوزه غرب افغانستان بی‌فایده است و تنها یک مانور نظامی بوده و کمکی به شکست طالبان نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، عبدالقادر کامل کارشناس امور سیاسی در هرات با اشاره به سفر اخیر اسکات میلر فرمانده نظامیان خارجی در افغانستان و هئیت بلندپایه گفت: میلر قبلا نیز به ولایتهای ناامن سفر کرده و وعده حمایت از نیروهای امنیتی در برابر طالبان را داده است که بعد از خروج وی شرایط آن ولایت بدتر شده است.

کامل اضافه کرد: براساس توافقنامه امنیتی میان افغانستان و آمریکا تجهیز نیروهای افغانستان برعهده واشنگتن است، اما در 5 سال گذشته این تجهیز و آموزش به صورت درستی انجام نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ارتش و نیروهای امنیتی در افغانستان با چالشهای امنیتی قرن 21 روبه رو است و نیاز به تجهیزات جنگی پیشرفته برای دفع حملات طالبان دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: طالبان و دولت افغانستان برای امتیازگیری از یکدیگر در حال رقابت بوده و اگر نیروهای نظامی بتوانند مناطق بیشتری را به کنترل خود در آورند دست بالا را در مذاکرات خواهند داشت.

کامل تصریح کرد: همسایگان افغانستان نقش مهمی در صلح افغانستان دارند.

از سوی دیگر نیز «عبدالقیوم رحیمی» والی هرات نیز بر این باور است که با سفر مقام‌های امنیتی افغان و خارجی به هرات تغییراتی در روزهای آینده برای مواجه با طالبان در پیش گرفته خواهد شد و تغییراتی در تاکتیک جنگ و آغاز عملیات کماندوهایی را شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: طالبان در حوزه غرب بخصوص در هرات قصد تسخیر قلمرو بیشتر و اختلال در امنیت برای امتیازگیری در مذاکرات است. 

والی هرات ادامه داد: به زودی برای انجام عملیات گسترده نیرو تازه نفس و تجهیزات بیشتر از مرکز افغانستان و در قالب یک برنامه ویژه ارسال خواهد شد.

نیروهای خارجی در افغانستان پس از حضور 18 ساله خود تاکنون قادر نبودند در مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر و حتی آموزش نیروهای امنیتی و تجهیز آنها موفقیتی کسب کنند. 


 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان