به نظر می رسد ایجاد محدودیت برای سوخت و سختگیری بیشتر به بحثی کاملا جدی تبدیل شده و پس از بی نتیجه ماندن افزایش قیمت یا سهمیه بندی بنزین، طرح ایجاد نظارت بیشتر به سمت گازوئیل حرکت کرده است. بنابر اعلام نظر فرامرز مداح، عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، سهمیه پایه گازوئیل کامیون ها مدیریت شده و کاهش پیدا کند و در خصوص کامیون هایی که کمتر فعالیت دارند، این رقم به سهمیه پایه کاهش یافته نزول خواهد کرد. بر اساس این پروژه، میزان سوخت هر کامیون بر اساس میزان پیمایش آن اختصاص پیدا خواهد کرد. مداح اجرای این پروژه را در راستای اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.
اجرای این پروژه از آبان ماه 97 و با آغاز صدور باربرگ برای کامیون های درون شهری توسط شهرداری و دهیاری های سراسر کشور بود. بر اساس این طرح، هر دو ناوگان برون شهری و درون شهری، بارنامه و صورت وضعیت خود را دارد و در گام بعدی، از دی ماه 1397، کاهش سهمیههای پایه گازوئیل کامیونها آغاز گردید. بر این اساس سهمیه کامیون های با تناژ سی تن به بالا 20 درصد و کامیون های با تناژ 20 الی 30 تن 15 درصد کاهش یافت و این موضوع موجب صرفه جویی بیشتر در مصرف سوخت شده است.
به گفته مداح، هنوز بحث استفاده از باربرگ برای ناوگان درون شهری عمومیت پیدا نکرده و بسیاری از رانندگان ناوگان درون شهری، اعلام می کنند نه در سیستم بارنامه و صورت وضعیت هستند و نه میتوانند باربرگ بگیرند. به گفته وی، زمانی که استفاده از باربرگ برای ناوگان کامیون های درون شهری به امری شناخته شده تبدیل گردد، سهمیه سوخت براساس عملکرد اختصاص خواهد یافت.