میزان گزارش می‌دهد

آخرین اخبار از قتل همسر شهردار پیشین تهران/ محمدعلی نجفی از روز جنایت گفت

محمدعلى نجفى شهردار پیشین تهران در پى اعتراف به قتل همسر دوم خود براى انجام بازپرسى امروز به دادسراى امور جنایى تهران منتقل شد.

قتل زن محمدعلی نجفیبه گزارش خبرنگار گروه حقوقى و قضایى خبرگزارى میزان، محمدعلى نجفى شهردار پیشین تهران در پى اعتراف به قتل همسر دوم خود براى انجام بازپرسى امروز به دادسراى امور جنایى تهران منتقل شد.

نجفی: مى‌گفت مى‌خواهم کارى کنم که از زندگى بیزار شوى

او که در پى اعتراف به قتل همسر دوم خود براى انجام بازپرسى به دادسراى امور جنایى تهران منتقل شده است گفت: مهریه همسرم ١٣٦٢ سکه بود و هر چقدر اصرار مى‌کردم که از یکدیگر جدا شویم، قبول نمى‌کرد.

وی افزود: یک نهاد تماس‌هاى مرا شنود مى‌کرد و در اختیار همسرم قرار مى‌داده است که در این خصوص شکایت کردم، اما این موضوع انگیزه قتل نبوده است.

قتل همسر محمدعلی نجفی

شهردار پیشین تهران مدعی شد: بعد از این حادثه به سر خاک پدر و پدربزرگم رفتم که خود را بکشم؛ اما زمانى که با خود فکر کردم به این نتیجه رسیدم که قانون راه بهترى است و تصمیم گرفتم که خود را معرفى کنم.

متهم گفت: از وقتى که به عقد من درآمد از اردیبهشت پارسال تا دیروز مسائل ناموسى نبود، اما تهدید ناموسى زیاد مى‌کرد و یکى از اصلى‌ترین مسائل دعواى ما همین موضوع بوده است. هر وقت صحبت از طلاق مى‌کردیم شروع به شکستن وسایل خانه می‌کرد و با کارد حمله می‌نمود.

نجفی افزود: این اواخر گفتم من حاضرم هر چه دارم بدهم تا مهریه‌ات را پرداخت کنم اما مى گفت مى خواهم کارى کنم که از زندگى بیزار شوى.

شهردار پیشین تهران گفت: من به قصد کشتن نرفتم و مى خواستم بترسانمش.

قتل همسر محمدعلی نجفی

بیشتر بخوانید:

نجفی در ادامه برای بازجویی به شعبه دهم بازپرسی دادسرای جنایی منتقل شد.

بیشتر بخوانید:

شهردار پیشین تهران در جمع خبرنگاران نیز به بیان اظهاراتی پرداخت و از روز جنایت گفت.

نجفی: اسلحه بردم و گفتم که حاضرى به این ماجرا خاتمه بدى...

محمدعلی نجفی در جمع خبرنگاران گفت:در نامه‌اى که گذاشته بودم خیلى مختصر سابقه آشناییم را با آن خانم و مشکلاتى که در طول یکسال گذشته با وى داشتم براى خانواده ام نوشته بودم که مطلع باشند که این حادثه چرا اتفاق افتاد.

شهردار پیشین تهران گفت: قصد قتل نداشتم و روز قبل از دعوا با هم بودیم. از ساعت ١١ شب رفتم اتاق خواب که بخوابم وى مرتب بالا سر من مى‌آمد و حرف‌هاى ناپسندى مى‌زد و مى‌خواست مرا عصبانى کند که به درگیرى فیزیکى بینجامد و نسبت به خودم و پدر و مادر مرحومم فحاشى مى‌کرد و برخى مطالب دیگر که بحث خانوادگى مطرح بود.

وی ادامه داد: اسلحه را از سال ٦٠ که ترورهاى خیابانى در ایران بود به دلیل اینکه وزیر فرهنگ و آموزش عالى بودم توسط نهادهاى رسمى در اختیار من گذاشته شده، به صورت مرتب و در واقع کارت سلاح من تمدید مى‌شد. فکر مى‌کنم تا سال ٩٦ این کارت تمدید شد.

نجفی افزود: ١٥ سال است که این اسلحه را نه حمل و نه استفاده کرده بودم. کارت آن بعد از اینکه مهلتش در سال ٩٤ یا ٩٦ تمام شده بود مجددا تمدید نکرده بودم که دیروز متوجه شدم زمان تمدید آن تمام شده است.

شهردار پیشین تهران در رابطه با نحوه آشنایی وی با همسر دومش ادامه داد: در اردیبهشت ٩٦ دفتر من آمد و در آنجا هنوز شهردار نبودم. وی می‌خواست کاندیداى شوراى شهر در اسلامشهر شود، تقاضاى وى این بود که او را به دوستانى که در اسلامشهر دارم معرفى کنم که کمکشان کنند و از آنجا آشنایى ما شروع شد.

قتل همسر محمدعلی نجفی

وی ادامه داد: در همان جلسه بود که چند نفر دیگر هم بودند و وی روى صندلى من نشسته بود.

نجفی بیان داشت: در خصوص شنود‌ها مطلبى است که براى من مسجل نشده، ولى در همان حدى که گفتم بوده و ممکن است کار یک نهاد نباشد و کار یک شخص در نهاد باشد که با وى ارتباط داشته و این کار را کرده و من نمى‌دانم.

شهردار پیشین تهران ادامه داد: ساعت ٩ صبح پسرش براى امتحان از خانه بیرون رفت و وى مجددا شروع به فحاشى و داد و بیداد کرد. ساعت ٩:٣٠ مى‌خواست برود حمام که تلفن همراه مرا با خود برد و گفت براى اینکه به کسى زنگ نزنى با خودم می‌برم.

وی ادامه داد: گفت من به حمام و بعد از آن بیرون مى‌روم. گفتم کجا مى‌خواهى بروى. گفت خودم مى‌دانم. دیگر بخاطر عصبانیت ناشى از بحث‌هاى روز قبل و صبح آن روز، به سمت اسلحه که در کمد بود رفتم و چون ما جا به جا شده بودیم هنوز آن را در جاى امنى نگذاشته بودم ولى همیشه در لابه لاى لباس‌ها در چمدان پنهان مى کردم. وى نیز در جریان بود که اسلحه را جلو گذاشته بودم تا بعدا جا به جا کنم.

وى در پاسخ به این سئوال که آیا در قتل همسرتان کسى شما را تحریک کرده بود گفت: خیر، به هیچ عنوان کسى در این قضیه دخیل نبود و من هم وقتى که وارد حمام شدم براى قتل نرفتم و اسلحه بردم که وى را بترسانم تا به یک راه حل راضى شود و بخاطر اینکه یکسال ما باهم کلنجار مى رفتیم و وى هیچ راه حلی از جمله طلاق را قبول نمى‌کرد.

نجفی ادامه داد: من اسلحه بردم و گفتم که حاضرى به این ماجرا خاتمه بدى یا خیر که وى وقتى اسلحه را دید ترسید و هنوز وارد وان نشده بود و جلوى وان ایستاده بود. دستش را روى گردن من انداخت به حالت التماس که من نمى‌دانم از آن به بعد چهار تیر شلیک شد.

وى در خصوص خودکشى در هتل لاله گفت: علت خودکشى بخاطر اختلاف با وى بود و مى خواستم جایى باشم که کسى دسترسى نداشته باشد. من وى را کتک نزدم و وى مرا چندبار مرا زد و مجروح کرد و البته درگیرى فیزیکى داشتیم.

بیشتر بخوانید:

همچنین امروز قادی پاشا مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: شرح معاینه جسد همسر دوم محمد علی نجفی شهردار پیشین تهران به مرجع قضایی اعلام شد.

جزئیات دستگیری محمدعلی نجفی از زبان سردار رحیمی

سردار حسین رحیمی در بیان جزئیات دستگیری محمد علی نجفی شهردار پیشین تهران به خاطر قتل همسر دومش در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پلیس آگاهی برای شناسایی قاتل و دستگیری او و مشخص شدن عوامل این حادثه تحقیقات گسترده‌ای را شروع کرد. در همان دقایق اولیه متوجه شدیم که قتل توسط شهردار سابق تهران محمدعلی نجفی انجام شده است، چون استنادات و مدارک و قرائن و شواهد حاکی از آن بود.

وی افزود:با اطلاعاتی که از فرزندخوانده، همسایه و راننده به دست آوردیم و تلفن‌هایی که وی گرفته بود چیزی که نگران بودیم این بود که این فرد به خود صدمه بزند فکر می‌کنم هفت یا هشت نقطه‌ای که احتمال می‌دادیم وی باشد یک نقطه آن قم و یک نقطه ویلا بود تیم‌های مختلف در محل اعزام شدند و کار‌های پلیسی آغاز شد و حدود ساعت 7 بعد از ظهر بود یکی از این تیم‌ها بود که وی را در خیابان وحدت اسلامی در حالتی که برای تسلیم شدن مردد بود دید بلافاصله همکاران ما وی را سوار بر به داخل آگاهی منتقل می‌کنند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: اسلحه‌ای که در دست آقای نجفی بود از سال 94 تاکنون هیچ مجوزی نداشته است.

وی در ادامه در باره فیلمی که نشان می‌داد خبرنگار صدا و سیما آلت قتاله را در دست گرفته است گفت: زمانی این اتفاق افتاد که اعترافات متهم مبنی بر اینکه همسر دوم خود را با این اسلحه به قتل رسانده است و پس از این ماجرا و مشخص شدن قاتل بودن نجفی این اسلحه برای تهیه گزارش برای چند لحظه در اختیار خبرنگاران قرار گرفت.

رییس پلیس پایتخت گفت: متهم پس از اینکه همسر خود را به قتل رسانده دوکیف را به راننده اش تحویل داده که داخل این کیف یک نامه سه صفحه‌ای پیدا کردند که در آن توضیحاتی را داده بود.

وی در ادامه افزو:د پسر مقتول به محض ورود به خانه پس از برگشت از مدرسه با جسد مادرش رو به رو می‌شود و ماجرا را به پلیس گزارش می‌دهد.

سردار رحیمی افزود: از زمان قتل تا زمانی که دستگیر شود نجفی به قم و سر حاک پدرش رفته و برگشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اینکه در برخی تصاویر نشان داده می‌شود نجفی در حال چایی خوردن است، خاطرنشان کرد: بازرسی‌ها از وی تا افطار تمام می‌شود و برای بازپرس چایی آورده می‌شود و در اینجا برای نجفی هم چایی آورده می‌شود.

وی ادامه داد: برای ما اشخاص فرقی نمی‌کند و شخص در جایگاه قاتل است و دادسرا در حال رفت و آمد است و مستندات بازجویی در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری میزان، صبح روز گذشته همسر دوم شهردار سابق تهران به ضرب دو گلوله در منزل خود واقع در منطقه سعادت آباد تهران به قتل رسید و عصر روز گذشته نیز نجفى با حضور در پلیس آگاهى تهران به قتل همسر دوم خود به دلیل اختلافات خانوادگى اعتراف کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان