وبلاگ مشرق

مراجع تقلید هرگز این جمله را نگفتند! / آبستراکسیون "حزب ناامیدان و روحانیون معارض" علیه نظام

ارگان رسانه‌ای حزب اتحاد ملت در ۲ یادداشت جداگانه پیرامون حادثه قتل ناموسی اخیر در اهواز اظهار کرد که سایر مردم اهواز نیز در این قتل شریک‌اند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

ارگان حزب اتحاد: اهوازی‌ها در قتل مونا حیدری شریک‌اند

مونا حیدری مظلوم، میترا استاد "پرستو"!

مراجع تقلید هرگز این جمله را نگفتند! / آبستراکسیون "حزب ناامیدان و روحانیون معارض" علیه نظام

کانال تلگرامی امتداد، ارگان حزب اتحاد ملت اخیراً طی یادداشتی با عنوان "برای دختری که عروسک از دستش گرفتند لباس سفید بر تنش کردند" که به قلم زهرا بهروزآذر منتشر شد، در اشاره به کشته شدن یک دختر در اهواز به دلیل مسائل ناموسی نوشت:

"مونا به ظاهر توسط پسرعمویش به قتل رسید اما در واقع همه آنهایی که امروز در شهر فقط ایستادند و نظاره کردند و سنگ که هیچ! حتی آب دهانی هم نثار پسرعمو نکردند تا لحظه ای غرورش نشکند و به آن چیزی که افتخار میکند خدشه‌ای وارد نشود، به قتل رسیده است. همه آنهایی که در دلشان می‌گفتند حقش بود! حتما کاری کرده بود!
حتما خیانت کرده بود! مرد طاقت دیدن خطای زن را ندارد! هرکسی بود همین کار را می‌کرد! همه آنها در این قتل شریک هستند و تا زمانی که این تفکر و این فرهنگ درست نشود، هیچ چیز اصلاح نمی‌شود."

رسانه مذکور همچنین در یادداشت دیگری به قلم امیر صدری در این رابطه می‌نویسد: سری بریده و فاتحانه در شهر چرخانده می‌شود، با خنده‌ای بر لب، خون به دل همه مردم می‌شود؛ اما این خون ریخته‌شده بر دل شهر و آن خون‌های بر دل‌ها شده به هیچ نمی‌انجامند، به هیچ عملی نمی‌انجامند.
کسی از غصه دق نمی‌کند، کسانی تجمع و تظاهرات نمی‌کنند، هیچ‌کس کفن نمی‌پوشد، استعفایی داده نمی‌شود، عذرخواهی نمی‌شود و درخواست تحقیق‌وتفحصی نمی‌شود… .
در این خون‌های به ناحق ریخته، همه ما متهم هستیم، همه ما شریک جرم هستم، بیش‌وکم.

*اصرار این یادداشت‌ها و رسانه منتشرکننده آن بر اینکه اهوازی‌ها هم در قتل خانم مونا حیدری شریک هستند(!) سخنی بسیار نازل و ابلهانه است.

چه اینکه پس باید انتظار داشت مردم هم بگویند اصلاح‌طلبان و رسانه‌های آنها نیز در خون مرحوم "میترا استاد" شریک هستند.

جالب است که مردم بدانند اصلاح‌طلبان پس از قتل مرحوم میترا استاد یکصدا به صحنه آمده و تلویحا از این گفتند که آن مرحومه یک پرستوی امنیتی بوده است که می‌خواسته از آقای نجفی اطلاعات بگیرد.

جالب‌تر اینکه مدتی پس از قتل خانم استاد نیز روزنامه شرق در گزارشی تفصیلی حتی مدعی همدلی مردم با آقای نجفی شد! [1]

***

آبستراکسیون "حزب ناامیدان و روحانیون معارض" علیه نظام

مراجع تقلید هرگز این جمله را نگفتند! / آبستراکسیون "حزب ناامیدان و روحانیون معارض" علیه نظام

حزب چپ‌گرای اتحاد ملت بیانیه‌ای به‌مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب منتشر کرد که در ادامه بخش‌هایی از آنرا به انتخاب مشرق می‌خوانید:

_امروز نه فقط در عمل که حتی در کلام هم دیگر رد و نشان جدی از مردم و حق آنها، نه بخشی از مردم که همه مردم ایران، در حکومت و تعیین سرنوشت وجود ندارد.

_درست است که مساله اصلی امروز کشور عدم اجرای قوانین موجود و در واقع فقدان حاکمیت قانون است، درست است که قانون اساسی فعلی ظرفیت‌های دموکراتیک قابل توجهی برای استیفای حقوق ملت دارد که همان‌ها نیز هنوز محقق نشده‌اند، اما شاید این دین بر گردن نسل اول انقلاب باشد که به قدر کافی بر ایجاد ساز و کار حقوقی مناسب که مسبب تمرکز قدرت غیر پاسخ‌گو در یک فرد یا جریان و کاهش حقوق دموکراتیک ملت در ساختار حقیقی قدرت نشود، توجه نکردند. اما به هر حال قانون اساسی فعلی، میثاق ملی ماست.

_به یاد داریم که در کنار دو آرمان «استقلال» و «آزادی»، رفع فقر و تبعیض از اهداف و شعارهای انقلاب بود. از این رو شایسته انقلاب و نظام برخاسته از آن که مدعی حمایت از محرومین و مستضعفین بود، نیست که این‌چنین دچار اشکال مختلف نابرابری و تبعیض در اموری چون آموزش عمومی، بهداشت و درمان و کار شایسته و تامین اجتماعی و … شود.

_همچنین است وضعیت زنان که اگرچه افزایش حضور اجتماعی و نفی کالا انگاری آنها در عرصه‌های مختلف از جمله هنر و سینما از دستاوردهای انقلاب محسوب می‌شود، اما تبعیض‌های حقوقی و جنسیتی علیه آنها، تبلیغ خانه‌نشینی و برخی تحمیل‌ها در پوشش و سبک زندگی زنان و بالاخره، غیبت بزرگ ایشان در تعیین مقدرات اساسی کشور، وضعیتی مغایر با اهداف و تصورات اولیه از انقلاب را رقم زده است.

_این همه نشانه آشکار از دلزدگی و ناامیدی و فضای اعتراضی

_دورافتادگی محض از آرمان‌های انقلاب و در زمانه حذف و طرد بسیاری از بزرگان و موثرین در انقلاب اسلامی

_حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب و ادای احترام به همه شهدا و ایثارگران و بزرگان و رهبران آن نهضت عظیم مردمی، بار دیگر بر پایبندی خود به آرمان‌های آن نهضت بزرگ تاریخی تاکید می‌کند و برای همه ایرانیان، آرزوی آزادی، برابری، برادری و زندگی با کرامت و در شان این ملت نجیب و تاریخ ساز دارد.[2]

* پیش از این و در شمارگان مختلف وبلاگ مشرق به سیاه‌نمایی‌ها و انکارهای اصلاح‌طلبان در قبال دستاوردهای و موفقیت‌های بزرگ انقلاب 57 و نظام اسلامی اشاره کرده‌ایم و خاصّه در پاسخ به بیانیه معارضانه مجمع روحانیون مبارز و نیز اظهارات یک رجل سیاسی خسته هم مطالب مبسوطی را جهت تنویر و تشحیذ ذهن مخاطبان محترم بیان داشتیم که اثبات می‌کرد اظهارات این افراد در جهت سیاه‌نمایی از انقلاب و نظام اسلامی، تماما باطل و ناشی از پیری است. [3] [4]

در اشاره به بیانیه حزب همیشه ناامید اتحاد ملت نیز این نکته را به مخاطبان محترم عرض می‌کنیم که معاون سیاسی این حزب چندی قبل در اظهاراتی تأکید کرده بود که ایرادات جدی به انقلاب 57 وارد است! [5]

نکته‌ای که به نظر می‌رسد پس از خوانش اقاریر عجیب حزب همیشه ناامید اتحاد ملت ضروریست و مثل نوشدارو عمل خواهد کرد، سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع کادر نیروهای هوایی است که بخش‌هایی از این بیانات را در ادامه می‌خوانید:

_ در کشور هزاران حماسه به وجود می‌آید، در طول این سالها، در طول این چند دهه، چهار دهه در کشور چه قدر کارهای بزرگ انجام گرفته، چه قدر کارهای حماسه‌آمیز انجام گرفته، اینها بایستی بیان بشود، اینها را دشمن کتمان میکند. در عرصه‌های اجتماعی، در عرصه‌های اقتصادی، در عرصه‌های عمرانی، در عرصه‌های آموزشی، در عرصه‌های بهداشت و درمان، در صنعت، عمران و ... هیچ خبری از اینها در مجموعه‌ی رسانه‌ای کشور نیست، این خیلی چیز عجیبی است. مشکلات اقتصادی و معیشتی هست، نباید بگذاریم مشکلات بر روی این حماسه‌ها گردوغبار بنشاند و آنها را از چشم مردم پنهان کند.

_ دشمن از دیکتاتوری رسانه‌ای برای بزرگنمایی مشکلات در جمهوری اسلامی و علیه مفاهیم اسلامی حدأکثر استفاده را میکند. این یک واقعیت تلخی است که وظیفه جهاد تبیین را بر دوش همه میگذارد. متولیان رسانه‌ها در درجه‌ِی اول مسئولند، چه رسانه‌ی ملی و چه سایر رسانه‌های گوناگون، چه فضای مجازی، چه مجموعه‌ی مطبوعات، همه موظفند در این زمینه وارد این میدان بشوند و هر کسی که یک مرکز و منبری برای حرف زدن با افکار عمومی جامعه دارد در این زمینه موظف است.

_ یک سیاست قطعی رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی این است که واقعیتها را تحریف کنند و مشغولند. شما مطلقاً از پیشرفتها، از نقاط مثبت، نقاط قوت، مطلقاً نشانه‌ای در این مجموعه‌ی امپراتوری رسانه‌ای غرب مشاهده نمیکنید. به همین جهت است که جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است. [6]

در خاتمه تأکید می‌شود که اگر کسانی برای تحقق و جاری شدن این منویات رهبر فرزانه انقلاب اقدام نکنند؛ نتیجه این بی‌اقدامی و سکوت می‌شود جولان رفتارهایی مثل آنچه که در بیانیه حزب اتحاد ملت می‌بینیم.

*آبستراکسیون به معنی تقلا برای تهی شدن از اکثریت است.

***

قیام حوزه علیه امان‌نامه شب تاسوعا

مراجع تقلید هرگز این جمله را نگفتند!

مراجع تقلید هرگز این جمله را نگفتند! / آبستراکسیون "حزب ناامیدان و روحانیون معارض" علیه نظام

حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید مقامی، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری رسا پیرامون اظهارات اخیر آقای محقق‌داماد مبنی بر لزوم جدایی حوزه از سیاست و دوری‌گزینی مرحومان بروجردی و حائری از سیاست، گفته است: همواره شرایط زمانی و مکانی در سیره عملی و گفتاری علما دخالت دارد و این ساده لوحی است که درباره سیره عملی و گفتاری فقیهی که در شرایط خاصی واقع شده، آن را به مکان و شرایط خاص دیگری تسری دهیم...آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی و آیت الله بروجردی از شخصیت های کم نظیری هستند که تأثیرات فراوانی در حیات و تکامل حوزه های علمیه و حیات سیاسی ایران داشتند، از این رو تبیین دیدگاه ها و اندیشه های سیاسی این دو شخصیت فوق العاده مهم بوده و باید اندیشه های سیاسی آنها را از طریق آثار و شاگردان نزدیک آنها به دست بیاوریم نه اینکه طبق تفکرات توهمات گونه خود اندیشه این بزرگواران را تحلیل کنیم.

او همچنین تصریح می‌کند: مرحوم آیت ا... شیخ عبدالکریم حائری دارای اندیشه های بلند سیاسی بودند، و ایشان این اندیشه را داشت که باید ابتدا ساختمان حوزه علمیه قم پی ریزی شود تا اینکه در مرحله بعد روحانیت وارد عرصه های اجتماعی و سیاسی شود و امام خمینی(ره) نیز ادامه دهنده راه شیخ عبدالکریم حائری بود.

مقامی می‌افزاید: از این رو ظلم و جفای بزرگی به مرحوم شیخ عبدالکریم حائری است که برخی بیان می کنند ایشان خواهان جدایی حوزه از سیاست بوده، بنابراین این تحلیل توهم آمیز از تفکر تحجر آمیز غربی نشأت گرفته و این افراد می خواهند بیان کنند که آیت ا... حائری فاقد اندیشه های سیاسی بوده که این حرف باطل و غلطی است.

او تأکید کرده است: استوانه های حوزه که مراجع تقلید و علما هستند، حوزه های علمیه را وارد مسائل سیاسی و حکومتی کردند و هرگز مراجع تقلید بیان نکردند که می خواهیم تنها مسائل شرعی را برای مردم بیان کنیم و به نصحیت بپردازیم. از این رو جفای بزرگی در حق فقهای عالی مقام گذشته، عصر حاضر و فقهای کنونی ماست که این سخن بیان شود که باید حوزه های علمیه جدا از سیاست باشند.

این استاد حوزه همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه "برخی در اظهار نظرهای خود بیان می کنند، حوزه های علمیه باید نظارت بر حکومت کند و متصدی حکومت نباشد، چه پاسخی به این شبهه دارید؟ " گفته است: اینکه برخی بیان می کنند که باید حوزه های علمیه فقط ناصح باشند، کمال ساده لوحی این افراد را نشان می دهد و سخنان عالمی را بدون در نظر گرفتن شرایط زمانی و مکانی مطرح کردن، برخلاف عقلانیت و علمیت است... اگر به سیره شیخ عبدالکریم حائری توجه کنیم، خواهیم دریافت که ایشان خواهان این مسأله نبود که حوزه علمیه در گوشه و کناری قرار بگیرد و تنها مسائل شرعی را بازگو کنند و گاهی نیز در امور سیاسی نصیحت کند، از این رو سخن جدایی حوزه از سیاست خلاف آنچه بوده که از آثار وی باقی مانده است.[7]

*قیام اعاظم و استادان حوزه علیه سخنان شبهه‌افکن و خطرناکی که حیثیت حوزه علمیه را هدف قرار داده، موجب مباهات است.

و چه بهتر اگر این قیام به دیگر حیطه‌ها از جمله گرانی، اجاره خانه‌ها، قیمت خودرو و رفتارهای غلط عده‌ای مسئول در قبال بلاگرهای اینستاگرامی هم تسرّی یابد و مردم شاهد نقش و اثر حوزه در زندگی و فرهنگ روزمره خود باشند.

پیش از این، آیت‌ا... اعرافی، ‌ عضو شورایعالی حوزه‌های علمیه در سخنانی گفته بود:

"حوزه علمیه در برخی قلمروهای علمی، اجتماعی و سیاسی عقب نشسته است. اگر نظام از حوزه مطالبه کند، لازم است حوزه پاسخگو باشد که چرا به موضوعات جدید وارد نشده و تئوری تولید نکرده است. "[8]

***

1_ https://sharghdaily.com/fa/main/print/235906

2_ http://emtedad.news/?p=6086

3_ mshrgh.ir/1333861

4_ mshrgh.ir/1336841

5_ mshrgh.ir/1315720

6_ mshrgh.ir/1337114

7_ rasanews.ir/002wSR

8_ mshrgh.ir/1080836

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان