وزیر کشور قاچاق گندم در مرزها را رد کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل وزارت کشور با بیان اینکه ستاد تبلیغات جنگ تحمیلی اقتصادی با رسانه‌های مختلف تعامل و ارتباط نزدیک دارد، افزود: رسانه‌ها هنگام وقوع سیل در همکاری با وزارت کشور عملکرد خوبی داشتند و گزارش‌ها و اخبار رسانه‌ها منجر به این شد که مسئولان بازدیدهای پیگیرانه ای از مناطق سیل زده داشته باشند.

وی از رسانه‌ها خواست تا پیشرفت کار و همچنین ایرادات و اشکالات موجود در مناطق سیل زده را منتشر کرده و بازخورد این کارها به مسئولان داده شود و اگر همین کار را در حوزه جنگ اقتصادی تحمیلی را انجام دهیم مؤثر خواهد بود،
وزیر کشور معیشت مردم را از دغدغه‌های مطرح شده در جلسه سران قوا عنوان کرد و گفت: از همه دوستان ستاد تبلیغات اقتصادی کشور خواهش می‌کنم نتیجه مصوبات و پیگیری‌هایی که در خصوص بازار، تولید، معیشت و نیازمندی‌های مردم داشته اند را برای ما ارسال کنند.

رحمانی فضلی ادامه داد: موضوع دیگری که باید به آن توجه شود FATF است که قرار است 24 خردادماه فرصت آن به پایان برسد. با توجه به روند کار امکان دارد آنها اقداماتی که انجام دهند. رسانه‌ها، بانک‌ها و مراکز اقتصادی باید طوری عمل کنند که اتمام فرصت ذکر شده تأثیری در افکار عمومی و قیمت‌ها نداشته باشد.

رئیس ستاد تبلیغات جنگ اقتصادی با بیان اینکه ممکن است آمریکا و کشورهایی که با آن همراه هستند به خاطر عدم تصویب لوایح مرتبط با FATF علیه ما جنگ روانی انجام دهند، گفت: لازم است در این حوزه مراقبت‌های لازم انجام شود، هر چند اقدامات خوبی در کشور در حال اجراست و امیدوارم نتایج آن به موقع به خود را نشان داده و ملموس‌تر شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر جلسه امروز در مورد روند قیمت‌ها و سبد کالایی است که وزارت صمت ارائه کرد و گزارشی که دادند حاکی از این است که قیمت‌ها 50 درصد کاهش یافته و بخشی از آن هم ثابت مانده است و درصد کمی افزایش داشته است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در حوزه فعالیت روانی با کارکرد غلط بعضی از رسانه‌ها مواجه هستیم، اظهارداشت: شایعاتی که در مورد خرید و فروش خودرو مطرح شد از جمله این کارکردهای غلط است هر چند اقداماتی که انجام دادیم به توقف رشد قیمت خودرو منجر شد.
به گفته وزیر کشور، مسئله دیگری که رسانه‌های غیر رسمی و فاقد مجوز بر طبل آن کوبیدند قیمت مسکن و اجاره مسکن بود که بازخوردهایی در جامعه داشت و این موضوع هم با همکاری رسانه‌های سالم تا حدودی متوقف شد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: پیشنهادی مطرح شده بود که جلسه ستاد تبلیغات جنگ تحمیلی اقتصادی با حضور رسانه‌های مختلف انجام شود که جلسه امروز در راستای آن پیشنهاد برگزار شد و رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه اقدامات موثرتری انجام دهند.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: گزارشی داشتیم مبنی بر اینکه در مرزهای کشور گندم به صورت قاچاق و با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسد. کمیته‌ای مأمور شد با همکاری مرزبانی، وزارت اطلاعات و پلیس این موضوع را بررسی کند و با توجه به گزارشی که در جلسه ارائه شد، اصل قاچاق گندم را تکذیب می‌کنیم.

وی اضافه کرد: برخی از خریدها در داخل کشور برای واحدهای تولیدی و صنعتی بالاتر از قیمت گذاری دولت تأیید می‌شود و این از نظر ما ایراد و اشکالی ندارد. منتهی نباید منجر به خروج از کشور شود که در این زمینه مراقبت‌های لازم هست از جمله نقل و انتقال گندم از استان به استان که با مجوز انجام می‌شود.

رحماین فضلی همچنین درباره روابط اقتصادی ایران و کره جنوبی در شرایط کنونی گفت: کره جنوبی باید روابط اقتصادی و تجاری با ایران را در همه ادوار در نظر داشته باشد. اکنون ما در تحریم‌ها و فشارهای آمریکا قرار داریم برخی از کشورها مانند کره جنوبی تحت تحریم‌های آمریکا اقدامات مقطعی انجام می‌دهند. کره‌جنوبی بخش زیادی از منابع ملت ایران از محل فروش نفت را بلوکه کرده که این کار حتماً در آینده روابط اقتصادی و تجاری ما با این کشور تأثیر خواهد گذاشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان