شورای شهر تهران و مدیران شهرداری این شهر این روزها بر سر نحوی مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی به مشکل خورده و در نحوی رفع کمبود شدید اتوبوس های این شهر با یکدیگر تعارض دارند.
به نقل از دنیای اقتصاد، ناوگان اتوبوسرانی پایتخت در حال حاضر با حدود 6 هزار دستگاه اتوبوس در حال سرویسدهی به شهروندان است و این در حالی است که تقریبا نیمی از این اتوبوسها فرسوده هستند و با تعمیرات اساسی موقتا سرپا شدهاند. در حالی که شهر تهران برای سرویس دهی مطلوب و استاندارد به شهروندان این شهر به 9 هزار دستگاه اتوبوس زیر سن فرسودگی احتیاج دارد، شهرداری این شهر ایده خرید «اتوبوس دست دوم» را مطرح کرده است.
محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران با این ایده مخالف است و بارها مخالفت خود را ابراز کرده است. با این وجود به تازگی محمدعلی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران از پیشنهاد خرید اتوبوسهای دست دوم به شرکتهای خصوصی از سوی معاونت حملونقل و ترافیک خبر داده است.
محسن پورسیدآقایی، معاون حملونقل و ترافیک شهردار تهران گفته فعلا قصدی برای خرید اتوبوس دست دوم ندارد و هر زمان چنین اتوبوسهای پیدا شد، درباره آن تصمیمگیری میشود.
نباید نادیده گرفت که حتی با در نظر گرفتن اتوبوس های فرسوده فعلی در حال تردد در شهر تهران، این شهر هنوز هم در حدود 3 هزار دستگاه اتوبوس کم دارد تا بتواند ناوگان خود را سرپا نگه دارد.