نگاهی به جدول فروش سینما؛

شروع طوفانی اکران عید فطر/رکورد فروش روز اول سینما شکسته شد

اکران سینماها در عید فطر پس از یک ماه توانست رونق دوباره‌ای به گیشه بخشیده و حتی با رکوردشکنی در تاریخ سینمای ایران همراه باشد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، اکران سینماها در عید فطر پس از یک ماه توانست رونق دوباره‌ای به گیشه بخشیده و حتی با رکوردشکنی در تاریخ سینمای ایران همراه باشد.

چهار فیلم "سرخ پوست" ساخته نیما جاویدی، شبی که ماه کامل شد به کارگردانی "نرگس آبیار"، "ما همه با هم هستیم" ساخته کمال تبریزی و "دختر شیطان" به کارگردانی "قربان محمدپور" آغاز کننده اکران فطر امسال هستند، آثاری که توانستند در ژانرهای مختلف سلیقه مخاطبان را در بر گیرند.

پر بازیگرترین فیلم سال 97 در راه جشنواره فجر/بازگشت قدرتمندانه کمال تبریزی

ما همه با هم هستیم

فیلم کمال تبریزی پس از یک روز توانست رکوردفروش روز اول سینما را که تاکنون در اختیار فیلم "ساعت پنج عصر" ساخته مهران مدیری بود را جابجا کند. این فیلم در روز اول 580 میلیون تومان فروخت، ما همه با هم هستیم هم‌اکنون با عبور از مرز یک میلیارد تومان فروش در رتبه دهم جدول فروش سال 98 ایستاده است.

این فیلم داستانی کمدی از موقعیت تراژیک سقوط یک هواپیمایی را روایت می‌کند که هر یک از مسافران آن رازهایی دارند؛ راز‌هایی که قرار نیست تا ابد پنهان بماند!. تبریزی با چیدمان داستان و بازیگران پرتعداد خود به صورت مستقیم نگاه خود در این اثر سینمای را مشخص کرده و در انتظار رکوردشکنی در گیشه نشسته است.

کمال تبریزی که آثار درخشانی همچون "یک تکه نان"، "طبقه حساس"، فرش باد، "لیلی با من است" و "شیدا" را در کارنامه داشته متاسفانه بعد از شکست سنگین فیلم سینمایی "امکان مینا" به سراغ سینمای گیشه رفت و حالا بعد از مارموز به دنبال اثری گیشه ای به نام "ما همه با هم هستیم" است.

شبی که ماه کامل شد

شبی که ماه کامل شد

فیلم سینمایی "شبی که ماه کامل شد" تازه ترین ساخته نرگس آبیار نیز جزو پرفروش های این روزهای سینمای ایران است. این فیلم هم اکنون با فروش معادل 864,721,000 تومان در رتبه یازدهم جدول فروش ایستاده و شانه به شانه ما همه با هم هستیم حرکت می کند.

این فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلج فجر رونمایی شد و علاوه بر نقد مثبت اکثریت منتقدین و خبرنگاران توانست با کسب شش سیمرغ بلورین پرافتخارترین فیلم این دوره از جشنواره لقب بگیرد.

نرگس آبیار در این سال ها همواره آثاری ساخته که از چندی قبل از اکران، با گمانه زنی همراه است و توجه همگان را به خود جلب کرده است. چهارمین تجربه ی نرگس آبیار قصه‌ای عاشقانه اما تراژدی است.

////////////////////////

سرخ پوست

فیلم سینمایی "سرخ پوست" برای نخستین بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و در انتها توانست جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود نماید.

این فیلم در حالی جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود کرد که در هیچ یک از بخش های دیگر نتوانست سیمرغی را از آن خود کند و همین جای سوال دارد که چگونه داوران جشنواره فیلم فجر اثری را به عنوان اثر ویژه انتخاب می‌کنند و از طرفی آن را واجد دریافت هیچ سیمرغی در بخش‌های مختلف نمی‌دانند.

فیلم سینمایی "سرخ پوست" دومین تجربه کارگردانی جاویدی پس از فیلم سینمایی "ملبورن" است که در آن بازیگرانی همچون نگار جواهریان و پیمان معادی به ایفای نقش پرداخته بودند.

نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، آتیلا پسیانی،ستاره پسیانی و حبیب رضایی با مانی حقیقی حقیقی ترکیب بازیگران اصلی سرخ‌ پوست را تشکیل می دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان