بیامو در حال استفاده از تاکتیکهای شوکدهنده به کارکنان خود، بهمنظور ایجاد دلهره و انگیزه در آنها است تا پیامدهای عقب ماندن این برند از دیگر خودروسازان در زمینهی پیشرانههای الکتریکی را درک کنند.
بلومبرگ گزارش میدهد که اخیراً در کمپانی بیامو در مونیخ، کارکنان با خط مشی جدیدی مواجه هستند که پیشرفتهای برندهای مرسدس بنز، پورشه، جگوار و تسلا در بخش وسایل نقلیه الکتریکی را اطلاعرسانی میکند. بیامو در تلاش است تا ترس عقب ماندن از کورس رقابت را به کارمندان خود القا کند. این کمپانی رسما اعلام کرده است: «ما در میان یک جنگ الکتریکی هستیم و این امر باید خیلی جدی گرفته شود.»
کمپانی بیامو در سهماههی گذشته، 14 هزار نفر از مهندسان، مدیران کارخانه و بازاریابهای خود را به دورههای آموزشی مخصوصی فرستاده است که اهمیت پیشرانههای الکتریکی، باتریها، مزیتهای استفاده از خودروهای اشتراکی و سنسورهای مدرن را درک کنند.
همهی این فعالیتها توسط هارولد کروگر، مدیرعامل بیامو بهمنظور کمک به آیندهی این کمپانی و ماندن آنها در کورس رقابت توسعهی مدلهای جذابتر و پیشرفتهتر از لحاظ فناوری شکل گرفته است. ولفگانگ اوبر از شرکت بیامو میگوید: «یا این تغییرات بدون ما به وقوع میپیوندند و یا ما نیز جزئی از این تغییر خواهیم بود.»
در سال 2013 کمپانی بیامو با معرفی هاچبک i3 نشان داد که در این راه قدمهایی برداشته است و یک سال بعد از آن خودروی اسپرت i8 تولید شد. اگرچه بعد از آن بیامو در توسعهی رنج مدلهای الکتریکیاش در مقایسه با رقبا عقب ماند؛ اما در نظر دارد تا سال 2020 دو مدل جدید از خودروهای الکتریکی خود معرفی کند.