شناسه : ۱۶۳۲۹۸۸ - یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۲
یک کارشناس اقتصادی تشریح کرد؛
مقایسه عوامل مرگومیر در آمریکا با حساسیت مردم و تولیدات رسانهای
به گزارش اقتصادآنلاین، سیدمحمدصادق الحسینی نوشت: نمودار سهم هر عامل از مرگ و میر در آمریکا را با میزان حساسیت مردم به هر عامل (که با میزان سرچ گوگل سنجیده شده) و میزان پرداخته شدن به هر عامل در رسانهها مقایسه می کند.
سرطان و مشکلات قلبی هرکدام به تنهایی عامل 30 درصد مرگ و میرها در آمریکا هستند اما مردم حساسیت بالایی به سرطان دارند (با 37 درصد سرچ) ولی این حساسیت در مورد بیماری های قلبی نیست (با 2 درصد سرچ) همچنین در رسانه ها نیز حدود 13 درصد اخبار این حوزه مربوط به سرطان است در حالی که تنها حدود 2 درصد مربوط به بیماری قلبی است. علیت از کدام طرف است؟ آیا رسانه ها مردم را حساس کرده اند یا برعکس رسانه ها به چیزی می پردازند که برای مردم جذاب است؟
مشکلات قلبی هم عامل نکته جالب دیگر راجع به مرگ بر اثر تروریسم، قتل و خودکشی است. کمتر از 3 درصد مردم به این سه علت می میرند اما سهم این سه در سرچ گوگل 22 درصد و در رسانه ها حدود 65 درصد است!