چرا از رابطه جنسی لذت نمی‌برید؟

خیلی وقت‌ها رابطه جنسی آن‌طور که به نظر می‌رسد ساده نیست. فاکتور‌های متفاوت زیادی می‌توانند بر میزان لذت شما حین رابطه جنسی اثر بگذارند. آیا می‌دانید این فاکتور‌ها چه هستند؟ در این مطلب نگاه دقیق‌تری به علت‌های لذت نبردن از رابطه جنسی خواهیم داشت.

برترین‌ها: خیلی وقت‌ها رابطه جنسی آن‌طور که به نظر می‌رسد ساده نیست. فاکتور‌های متفاوت زیادی می‌توانند بر میزان لذت شما حین رابطه جنسی اثر بگذارند. آیا می‌دانید این فاکتور‌ها چه هستند؟ در این مطلب نگاه دقیق‌تری به علت‌های لذت نبردن از رابطه جنسی خواهیم داشت.

چرا آنقدر‌ها که باید از رابطه جنسیتان لذت نمی‌برید؟

به نظر می‌رسد رابطه جنسی باید چیزی باشد که همیشه بیشترین لذت را به فرد بدهد، اما در واقعیت، زمان‌هایی وجود دارد که ممکن است احساس کنید خیلی لذت نمی‌برید، چرا؟

6 دلیل اینکه از رابطه جنسی‌تان لذت نمی‌برید

عواملی وجود دارند که بر توانایی شما در لذت بردن از رابطه جنسی اثر می‌گذارند، مثلا استرس و اضطراب در زندگی روزمره. استرس به طور کلی، اصلی‌ترین عاملی است که بر توانایی فرد در لذت بردن از فعالیت جنسی‌اش تاثیرگذار است. اما عوامل دیگر هم دخیلند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

1. اضطراب اینکه به همسرتان لذت بدهید

شاید آنقدر نگران این هستید که همسرتان لذت ببرد که استرس شدیدی بابت این موضوع گرفته‌اید و این شدت از اضطراب نمی‌گذارد شما راحت و ریلکس باشید. اگر مشکل شما این است باید یادتان باشد که لذت شما هم درست به اندازه‌ی لذت همسرتان مهم است و شما هم لایق همین اندازه توجه از سوی طرف مقابل‌تان هستید. از سویی دیگر، این امکان هم وجود دارد که می‌خواهید حرکت جدیدی را امتحان کنید، اما هنوز در موردش با همسرتان حرفی نزده‌اید، چون مثلا خجالت می‌کشید یا می‌ترسید همسرتان ایده‌ی شما را رد کند. واقعیت این است که بدون اینکه افکارتان را کاملا بروز بدهید، نمی‌توانید خودتان را راضی کنید و لذت ببرید و این باعث تنش و استرس در رابطه می‌شود.

به هر حال دلیل استرس‌تان هر چیزی که هست باید آرام باشید تا بتوانید بیشترین لذت را از رابطه جنسی‌تان ببرید. به همین دلیل بهتر است تابو‌ها را فراموش کنید و اضطراب و نگرانی را کنار بگذارید. ضمنا یادتان نرود که ایده‌ها و خواسته‌های‌تان را با همسرتان در میان بگذارید. چگونه ممکن است بدون اینکه در مورد هیجانات و تمایلات‌تان حرف بزنید، بتوانید لذت ببرید؟

2. احساس عدم اطمینان نسبت به خود

شاید نسبت به قسمت‌هایی از بدن‌تان احساس خوب یا راحتی ندارید. شاید تلاش می‌کنید همسرتان این قسمت‌ها را لمس نکند یا دوست دارید قسمت‌های دیگری از بدن‌تان را که نسبت به آن‌ها اعتماد بنفس بیشتری دارید نشان دهید. اصلا شاید از اینکه برهنه باشید احساس ناراحتی می‌کنید. باز هم به مورد اول برمی‌گردیم؛ چگونه می‌توانید از رابطه جنسی لذت ببرید وقتی که احساس راحتی نمی‌کنید؟ بنابراین بهتر است حس عدم اطمینان، استرس و اضطراب را کنار بگذارید. اگر با طرف مقابل‌تان احساس راحتی کنید و نسبت به خودتان نیز مطمئن باشید، تجربه‌ای بسیار لذت بخش را پشت سرخواهید گذاشت.

3. خشکی واژینال

خیلی از خانم‌ها علی رغم اینکه از نظر جنسی کاملا برانگیخته می‌شوند دچار خشکی واژن هستند. این اتفاقی طبیعی طی مراحل زندگی یک خانم است، مخصوصا در دوران یائسگی یا شیردهی. برای رفع این مشکل می‌توانید از روان کننده استفاده کنید که کمک‌تان می‌کند خشکی واژینال‌تان را برطرف کرده و از رابطه جنسی‌تان لذت ببرید.

4. اصرار دارید حتما به ارگاسم برسید

گاهی افراد اصرار زیادی دارند که حتما به ارگاسم برسند و این طرز فکر اتفاقا معکوس عمل می‌کند، چون استرسی ایجاد می‌کند که خودش مانع لذت بردن و ارگاسم است. پس همان طور که تا اینجا توجه شدید، دشمن درجه اول لذت جنسی، استرس است. درست است که ارگاسم و اوج لذت جنسی، خوب و راضی کننده است، اما بهتر است آرام باشید و از تمام جنبه‌های رابطه جنسی‌تان که به شما حس خوبی می‌دهند لذت ببرید، تا اینکه فقط به یک پایان هیجان انگیز فکر کنید.

5. واژینیسموس یا انقباض غیرارادی واژن

6 دلیل اینکه از رابطه جنسی‌تان لذت نمی‌برید

واژینیسموس عارضه‌ای است در خانم‌ها که به اتقباض غیرارادی عضلات لگن که اطراف واژن را گرفته‌اند گفته می‌شود. واژن می‌تواند باریک و تنگ شده و دخول را دردناک کند. علت واژینیسموس می‌تواند فیزیکی (مثلا اندومتریوز) و یا روانی (مثلا افسردگی و اضطراب) باشد. به هر صورت شما باید برای حل این مسئله به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا او توصیه‌های لازم و درمان مناسب را به شما ارائه دهد.

6. عدم توانایی زن در رسیدن به ارگاسم

این هم عارضه‌ی دیگری است که بر کیفیت رابطه جنسی اثر می‌گذارد. در چنین حالتی، با وجود تحریک‌های کامل جنسی و وجود میل جنسی، زن نمی‌تواند به ارگاسم برسد. هر چند تا حدودی می‌توان این مسئله را به برخی از جنبه‌های یائسگی مرتبط دانست، اما این عارضه پیچیده‌تر از این حرفهاست. عدم توانایی زن در رسیدن به ارگاسم می‌تواند ریشه در آموزش‌های غلط جنسی و نادیده گرفتن تمایل خود فرد و عدم آگاهی‌اش نسبت به بدن خودش داشته باشد. ضمنا می‌توان این مسئله را به استرس و اضطراب نیز ربط داد که مشکلی شایع در افراد دچار افسرگی است.

همانطور که دیدید دلیل لذت نبردن از رابطه جنسی در بیشتر موارد، استرس است؛ بنابراین خیلی مهم است که ارتباط خوبی با همسرتان برقرار کنید و احساس آرامش، اطمینان و راحتی را در رابطه یک الویت بدانید. رابطه جنسی خوشایند است و لذت بردن از آن می‌تواند نقش بزرگی در تندرستی‌تان داشته باشد.

منبع: steptohealth

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان