خداحافظی شهرام کرمی از جشنواره تئاتر کودک

مدیر کل هنرهای نمایشی طی حکمی مریم کاظمی بازیگر و کارگردان تئاتر را به عنوان دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان منصوب کرد.

خبرگزاری تسنیم: مریم کاظمی طی حکمی از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی، دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان شد.

در متن این حکم بر این اشاره شده است که «جشنواره بین‌المللى تئاتر کودک و نوجوان با تجربیات ارزنده بیش از دو دهه برگزارى نقش ویژه‌اى در هدایت، ایجاد شور و انگیزه  و تقویت گروه‌هاى نمایشى داشته و دارد و آگاهى‌بخشى و تشویق و ترغیب کودکان، نوجوانان و خانواده ها به حضور در تالارها ومکان هاى اجراى این گونه از تئاتر را با هدف کمک به ساختن فردایى روشن‌تر، دنیایى پاک‌تر و پرنشاط براى فرزندان شایسته این سرزمین دنبال مى‌کند.»

طبق این حکم تخصص و تجربه مریم کاظمی به همراه اتفاق نظر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان موجب اعلام این حکم شده است.

مریم کاظمی متولد 1344 در تهران بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما و کارگردان تئاتر و عضو هیئت مدیره مرکزی خانه تئاتر است که  از سال 66 فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه تئاتر آغاز کرده است. او فارغ التحصیل رشته کارگردانی و بازیگری از دانشگاه تهران بوده و تاکنون بازی در 22 نمایش، کارگردانی و بازی در بیش از 35 نمایش را برعهده داشته است. این کارگردان تئاتر و مدرس تئاتر از سال 79 تاکنون با تمرکز بر تئاتر کودک آثاری چون «در برج عقرب »، «آدم‌ها و دیوها»، «رویای ماه»، «به زیر پاهات نگاه کن» ، «خاله مرجان و خروس»، «آدم بلا دیو ناقلا» ، «غول بزرگ مهربان» ، «کلوچه دارچینی»، «رام کردن زن سرکش» ، «شاهزاده خانم بدترکیب»، «ماه‌پیشونی» و «خسیس» از جمله آثار این هنرمند هستند.

مریم کاظمی مؤسس و سرپرست گروه تئاتر مستقل بوده و  جوایز متعدد بازیگری ، نویسندگی و طراحی از جشنواره های تئاتری و سینمایی را در پرونده کاری خود دارد.

پیش از این شهرام کرمی دبیری دو دوره جشنواره کودک و نوجوان را به عهده داشت که در دوره گذشته طبق گفته‌های مهدی شفیعی در نشست خبری جشنواره 23، ناهماهنگی‌هایی در استان همدان برای برگزاری این جشنواره وجود داشته است. گفته‌هایی نیز حاکی از آن است شهرام کرمی از مدیریت پردیس تهران خداحافظی کرده است. شهرام کرمی در ایام جشن خانه تئاتر از طرف گروه‌های خیابانی تقدیر شد و مدالیوم این جشن به وی اهدا شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان