اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آخرین آمارها از قیمت جهانی محصولات پتروشیمی/تفاوت قیمت‌ها در بازار چین و هند افزایش یافت

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ طبق جدیدترین آمارها قیمت آتی پلیمرها در بورس کالای دالیان چین در تاریخ 14 ژوئن روندی نزولی داشت، به طوری که قیمت آتی پی وی سی در محدوده 850 دلار در هر تن بدون مالیات بر ارزش افزوده قرار گرفت.

از سوی دیگر قیمت آتی پی وی سی برای تحویل در ماه سپتامبر با 2 دلار کاهش به رقم 852 دلار در هر تن برای 14 ژوئن رسید و حجم معاملات پی وی سی برابر با 280 هزار تن بوداین در حالی است که قیمت ها در بازار هند به نحو دیگری رقم می خورد. طبق جدیدترین گزارش ها از CFI هند، پس از افزایش 40 دلاری قیمت پی وی سی تولید تایوان در بازار هند برای تحویل در ماه جولای، این بار عرضه کننده یونانی پی وی سی قیمت های جدید خود را بر مبنای 900 دلار در هر تن اعلام کرده است. توقف تولید واحدهای صنعتی مرتبط با این محصول به دلیل تعمیرات و نگهداشت و یا تعطیلی های غیرمنتظره، عرضه این محصول را با مشکل مواجه کرده است. گفتنی است پیش بینی می شود تا پایان سال 2028، تقاضای جهانی برای پی وی سی با رشد 100 هزار تنی به 380 هزار تن افزایش یابد که رقم قابل توجهی است.

همچنین قیمت آتی پلی اتیلن سبک خطی برای تحویل در ماه سپتامبر با 5 دلار کاهش به زیر 1000 دلار و در محدوده 963 دلار در هر تن در تاریخ یاد شده رسید، حجم معامله این کالا 412 هزار تن بود. این در حالیست که پلی اتیلن سبک خطی معمولی در محدوده 911 تا 919 دلار معامله شده است.

پلی پروپیلن هم برای تحویل در ماه سپتامبر با 1 دلار کاهش با رقم 1025 دلار درهر تن در تاریخ 14 ژوئن بسته شد، حجم این کالا 667 هزار تن بود. منواتیلن گلایکول برای تحویل در ماه سپتامبر  با 3 دلار کاهش به رقم 558 دلار در هر تن بدون مالیات بر ارزش افزوده در تاریخ یاد شده رسید، حجم معامله این کالا 573.822 تن بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان