تصویر مریم میرزاخانی در کتاب درسی دانش‌آموزان آمریکایی +عکس

باشگاه خبرنگاران جوان: آموزش و پرورش آمریکا در حرکتی جالب توجه برای معرفی مریم میرزاخانی نابغه‌ ایرانی رشته‌ ریاضی به عنوان نمونه یک فرد نخبه‌ تلاشگر و همچنین ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان خود، یک درس از کتاب‌های درسی مدارس مقطع ابتدایی خود را به وی اختصاص داده است. تصویری از این بخش کتاب با عکسی از مریم میرزاخان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که با موجی از استقبال کاربران ایرانی همراه بوده است.

گفتنی است؛ مریم میرزاخانی ریاضی‌دان ایرانی متولد 22 اردیبهشت 1356 در سال 2014 به خاطر کار بر روی «دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضا‌های پیمانه‌ای آنها» برنده مدال فیلدز شد که بالاترین جایزه در ریاضیات است. وی نخستین زن و نخستین ایرانی برنده مدال فیلدز است؛ همچنین او نخستین زنی است که توانست در المپیاد ریاضی ایران مدال طلا کسب کند و تنها فردی که در آزمون المپیاد ریاضی جهان نمره کامل را گرفت.

میرزاخانی برنده جوایزی، چون جایزه ستر از انجمن ریاضی آمریکا در سال 2013 بود. او در دانشگاه استنفورد استاد دانشگاه و پژوهشگر رشته ریاضیات بود. او پس از چهار سال مبارزه با سرطان، در 40 سالگی در بیمارستانی واقع در آمریکا درگذشت.

البته باید گفت زمزمه‌هایی مبنی بر جعلی بودن این خبر نیز از برخی منابع به گوش می‌رسد، حالا باید منتظر بود و دید که تا چه حد صحت و سقم این مطلب آشکار می‌گردد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان