با ورود دستگاه قضایی صورت گرفت

حل و فصل مشکلات ۱۷ بنگاه تولیدی در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان به اقدامات انجام شده توسط مثلث رونق تولید در استان کرمان اشاره کرد و گفت: طی چند ماه گذشته مشکلات و موانع حقوقی و قضایی، ۱۷ بنگاه تولیدی در استان کرمان با ورود سیستم قضایی حل و فصل شده است.

مشکلات حقوقی وقضائی 17 بنگاه تولیدی در کرمان حل وفصل شده استبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، رئیس کل دادگستری استان کرمان در آئین تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان سیرجان اظهار داشت: در یک سال گذشته 65 هزار و 800 فقره پرونده وارد دادگستری شهرستان سیرجان شده است.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان اعلام کرد: باتوجه به اینکه سیرجان یکی از شهر‌های بزرگ و پر جمعیت استان کرمان است یک مجتمع قضائی جدید در سیرجان راه اندازی خواهد شد.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان خطاب به رئیس جدید دادگستری و سایر قضات گفت: سال جاری با درایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال رونق تولید انتخاب شده است، سیرجان قطب معدن و صنعت کشاورزی تجارت است حمایت قضایی از رونق تولید و رفع موانع فراروی بنگاه‌های تولیدی در این شهرستان اهمیت بسزایی دارد.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد مقامات قضایی در شهرستان‌ها با مردم و نخبگان و فرهنگیان جامعه اعم از اساتید دانشگاه، روحانیون، دانشجویان و اصحاب رسانه جلسات مشترک هم اندیشی در جهت پیشبرد اهداف قوه قضائیه برگزار کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اضلاع مثلث رونق تولید شامل بخش خصوصی و مدیران بنگاه‌های تولیدی، دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌های نظارتی و سیستم قضایی می‌باشند. طی چند ماه گذشته مشکلات و موانع حقوقی و قضایی، 17 بنگاه تولیدی در استان کرمان با ورود سیستم قضایی حل و فصل شده است.

موحد یادآور شد: طبق نظر کارشناسان متخصص غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، موانع در فرآیند‌های اداری و اخذ مجوز‌های کسب و کار در دستگاه‌های اجرایی، بی ثباتی سیاست‌ها، قوانین و مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب و کار، فساد و سوء استفاده از مقام و موقعیت اداری در دستگاه‌های اجرایی، دشواری تامین مالی از بانک ها، رویه‌های ناعادلانه ممیزی ودریافت مالیات و رویه‌های سختگیرانه در ادارات کار و بیمه برای مدیریت نیروی انسانی را ازجمله مهمترین موانع پیش روی رونق تولید هستند.

وی تاکید کرد: با توجه شعار سال مبنی بر رونق تولید، دادگاه‌ها بایستی در رسیدگی به شکایات و پیگرد موثر متجاوزان به حقوق دیگران اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس کل دادگستری کرمان همچنین بر کاهش ورودی پرونده‌ها و نشست با نخبگان، علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات دانشگاهیان و اصناف، روسای ادارات و سازمان‌ها در جهت کاهش مراجعات و دعاوی جرائم مراجعات به دستگاه قضایی یکی از راهبرد‌های برنامه تحولی است، تاکید کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان