بنا به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس تعیین کردن عوارض 30 تا 90 هزار تومانی برای تردد در آزادراه تهران شمال منطقی و کارشناسی نبوده و سبب میشود که مردم و مسافران عملاً از این آزادراه استفاده نکنند.
به نقل از خانه ملت، این نماینده مجلس عنوان کرد چنین عوارضی سنگین بوده و وزارت راه و شهرسازی و مجموعه دولت باید در این راستا چارهاندیشی کنند. هرچند اجرای پروژه آزادراه تهران شمال در طی سال های گذشته هزینههای سنگینی را برای کشور و دولت ها به همراه داشته و در شرایط کنونی باید سرمایه سرمایهگذاران به آن ها بازگردد اما به نظر نمی رسید که راهکار این موضوع دریافت چنین عوارض سنگینی باشد.
شادمهر کاظم زاده در ادامه توضیح داد عوارض آزادراه تهران شمال باید متعارف و متعادل بوده و در صورت سنگین بودن عوارض سرمایه سرمایهگذار ها هدر رفته و عملا مردم و مسافران از این آزادراه استفاده نمیکند.
به گفته او لازم است که بنیاد مستضعفان به عنوان سرمایهگذار اصلی این پروژه سیاستگذاری ویژهای را در جهت رفاه حال مسافران با تعیین پایین عوارض آزادراهی عملیاتی کند.