پیش بینی قیمت مسکن تا پایان تابستان!

اقتصاد نیوز: عقبایی گفت: تا پایان تابستان قیمت خرید و فروش مسکن در کلانشهر تهران افزایش نمی‌یابد.

حسام عقبایی، نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران  با بیان اینکه بازار اجاره و فصل نقل و انتقالات امسال یک ماه زودتر از سال‌های پیش آغاز شده است، گفت: خوشبختانه امسال با توجه به اطلاع رسانی به موقع برای وضعیت بازار اجاره میزان دریافت اجاره در مقایسه با سال‌های گذشته کمتر شده و به نظر می‌رسد مالکان امسال انصاف را بیشتر رعایت کنند.

وی تصریح کرد: میانگین قیمت اجاره امسال بیش از ۲۰ درصد نخواهد بود و با توجه به قیمت خرید و فروش این میزان اجاره پایین‌تر از میزان تورم است.

عقبایی با اشاره به اینکه دولت باید طرح‌ها و بسته‌های پیشنهادی بازار مسکن را عملیاتی کند، گفت: ساخت مسکن استیجاری و همچنین افزایش تسهیلات خرید و فروش نباید تنها در حد حرف باقی بماند؛ بلکه تنها راهکار بهبود وضعیت بازار مسکن ساخت واحد‌های استیجاری است.

نایب رئیس اول اتحادی املاک استان تهران درباره وضعیت بازار خرید و فروش مسکن گفت: به نظر نمی‌رسد که امسال تا پایان تابستان قیمت‌ها در حوزه خرید و فروش تغییری داشته باشد، زیرا که سال گذشته قیمت مسکن رشد ۱۰۰ درصدی داشته است، بنابراین با توجه به ثبات در شرایط اقتصادی کشور قیمت‌ها تا پایان نیمه اول سال تغییری نخواهد داشت.

وی به بازار واحد‌های تجاری هم اشاره کرد و گفت: در بازار واحد‌های تجاری در برخی از مناطق با قیمت‌های بسیار نجومی خرید و فروش می‌شود که مهم‌ترین دلیل آن مربوط به بورس بودن منطقه و یا پا خور بودن آن است، بنابراین ممکن است در برخی از مناطق جنوبی تهران قیمت‌ یک واحد تجاری بسیار بیشتر از یک واحد تجاری در منطقه شمال تهران باشد.

عقبایی اظهار کرد: هم اکنون میزان متقاضیان واحد‌های تجاری در مقایسه با واحد‌های مسکونی کمتر است، اما به دلیل آنکه میزان دریافت اجاره و یا خرید و فروش این واحد‌ها بیشتر است، بنابراین سازندگان تمایل بیشتری برای ساخت این واحد‌ها دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان