شیائومی از تغییرات غیرمنتظره ای در استراتژی خود خبر داده که شامل حذف سریهای می نوت و می مکس و اضافه شدن یک برند جدید با تمرکز جوانان و علاقمندان به مد می شود.
Lei Jun، مدیرعامل شیائومی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی چینی ویبو تاکید کرده امسال از معرفی مدل های جدید سری می میکس و می نوت خبری نخواهد بود. به گفته وی برند می (Mi) روی توسعه مدل های با کارایی بالا و مجهز به فناوری های نوین نظیر می 9 تمرکز خواهد کرد و تولید گوشی های اقتصادی با قابلیت های رایج به عهده برند ردمی گذاشته خواهد شد.
سری می مکس به واسطه نمایشگر بزرگ و باتری پر ظرفیت میان کاربران محبوب بود اما می نوت نقش میان رده پر قدرت این شرکت را بازی می کرد. شاید ردمی K20 که اخیرا معرفی شده را بتوان نسخه بعدی می نوت به حساب آورد اما خلا مدلی با نمایشگر بزرگ و شارژ فراوان مثل سری مکس در میان فبلت ها کماکان احساس خواهد شد.
گوشی های CC با دوربین قدرتمند عرضه میشوند
تغییر استراتژی شیائومی به همین جا ختم نشده و معرفی برند جدید CC را نیز شامل می شود. مدیرعامل شیائومی طی معرفی این سری نام آن را برگرفته از سرواژه های Colorful & Creative به معنی رنگی و خلاق عنوان کرد. تولید گوشی های این خانواده توسط تیم Chic & Cool 90 صورت می گیرد که احتمالی ترکیبی از کارکنان شیائومی و Meitu است؛ شرکتی که سال گذشته به مالکیت چینی ها درآمد.
CC سومین برند گوشی های شیائومی پس از می و ردمی است که قرار است توسط دانشجویان هنر و با تمرکز بر علاقمندان مد و فشن طراحی شوند. تیم Chic & Cool 90 بیش از هر چیز روی جنبه های هنری طراحی کار خواهند کرد و احتمالا از سخت افزارهای قدرتمند و قابلیت های چشمگیر خبری نخواهد بود.
Lei Jun اضافه کرد که جوانان به ثبت تصاویر و به اشتراک گذاری آن علاقه بسیاری دارند و بنابرین در گوشی های CC شاهد ترکیب دوربین های پیشرفته و فناوری های زیباسازی تصویر خواهیم بود. به عبارت دیگر شیائومی به دنبال پیاده سازی فیلترهای زیبایی و قابلیت های هوش مصنوعی بیشتر در گوشی هایش است چرا که این ویژگی ها در چین محبوبیت بالایی دارند.