ماهان شبکه ایرانیان

در مجمع گروه صنعتی ملی مطرح شد

اعلام استراتژی و راهبردهای گروه صنعتی ملی

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی (کفش ملی) روز چهارشنبه ۲۹ خرداد ماه با حضور ۹۹ درصد سهامداران برگزار شد

شرکت کفش ملی به‌عنوان یکی از شرکت‌های مهم گروه از نمادهای اصیل و قدیمی تولید ملی و پیشرو در راستای اقتصاد مقاومتی است. ظرفیت‌های بالقوه این مجموعه به‌رغم بی‌مهری‌ها و مشکلات آن به حدی زیاد و چشمگیر است که در صورت همت مدیران و پرسنل و همراهی و حمایت کلیه ذی‌نفعان به‌ویژه سهامداران محترم و راهبردی صحیح، به جایگاه شایسته خود در صنعت و تجارت کشور دست خواهد یافت.برای دستیابی به جایگاه اصلی گروه صنعتی ملی باید وضعیت موجود و مشکلات را به دقت شناسایی کرد و براساس موقعیت فعلی مجموعه، برنامه‌ریزی و اقدامات کارساز در دستور کار قرار گیرد.

در همین راستا تلاش شده است تا زیرساخت‌های مناسب برای نیل به شفافیت در مجموعه فراهم شود. پیاده‌سازی نرم‌افزارهای یکپارچه مدیریتی، شناخت و اصلاح فرآیندها و همچنین انبارگردانی دقیق در سراسر مناطق کشور گام‌های موثری در این مسیر بوده است.علاوه بر شفاف‌سازی به ویژه در حوزه‌های مالی، براساس بررسی‌ها و آسیب‌شناسی و اولویت‌بندی‌هایی انجام شده سه هدف اصلی دیگر برای سال آتی تعیین شده است که عبارتند از توانمندسازی و توسعه منابع انسانی، استقرار مشتری مداری و بهبود وضعیت کسب و کار و فروش با مطالعات و روش‌های علمی، پیاده‌سازی و استقرار سیستم‌های نوین برنامه‌ریزی و کنترل و کیفیت.

از فعالیت‌های اصلی شرکت طبق اساسنامه می‌توان به سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها و خرید و فروش سهام و سهم‌الشرکه شرکت‌های ایرانی و خارجی و مشارکت در آنها، تهیه خط‌مشی و روش‌های لازم به منظور اداره، اصلاح، توسعه، انحلال یا خرید و فروش سهام یا اموال موسسات و شرکت‌های متعلق به شرکت، تشویق و تسهیل سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات مشاوره‌ای و مدیریتی به اشخاص حقیقی و حقوقی، ایجاد و تاسیس شرکت‌ها و اداره و نگهداری سهام آنها و خرید و فروش آن طبق قانون تجارت، انجام هرگونه فعالیت مجاز در رابطه با اهداف پیش‌بینی شده در اساسنامه و هرگونه عملیات مشارکت و سرمایه‌گذاری و بازرگانی و ساختمانی و...، استفاده و اعطای تسهیلات مالی و اعتباری و انتشار اوراق قرضه اشاره کرد.

جایگاه گروه صنعتی ملی (کفش ملی) در صنعت کفش کشور

هم‌اکنون فروش کفش از طریق خرید از تولیدکنندگان داخلی و عرضه آن در فروشگاه‌های شرکت کفش ملی انجام می‌شود. طبق آمار واصله می‌توان ادعا کرد که کفش ملی در سال 1397 حدود 7/ 1درصد ریالی از سهم بازار داخلی کفش را با فروش 481/ 1 میلیارد ریال در اختیار  دارد که قطعا رقم شایسته‌ای برای این برند ماندگار نیست و تمام تلاش مدیران و پرسنل ساعی این مجموعه این است که بهبودی موثر و چشمگیر در این درصد ایجاد کنند.

استراتژی و راهبردهای گروه صنعتی ملی:

  ارتقای ظرفیت‌ شبکه فروشگاه‌ها

  ایجاد تغییر در جانمایی همه فروشگاه‌ها، شناسایی مناطق پرپتانسیل و جایگزین کردن آنها با فروشگاه‌های کم بازده فعلی

  بازسازی فروشگاه‌های کلیدی و ایجاد یکنواختی در دکوراسیون فروشگاه‌های سراسر کشور

  بررسی و بهبود نظام نمایندگی‌ها

  بهبود زیرساخت‌های اطلاعاتی و کنترلی فروشگاه‌ها

  بازنگری در سیستم مدیریت فروش در ستاد و در استان‌ها

  توانمندسازی بخش مدیریت فروش سازمانی و عمده

  تقویت برند

  بهبود تصویر ذهنی مخاطبان از طریق بهبود عملکرد تامین و فروش

  بازنگری و بازسازی تصویر ذهنی مخاطبان از طریق بازنگری در ویژگی‌های ظاهری و به کارگیری ظرفیت‌های انواع رسانه‌ها با تاکید ویژه بر فضای مجازی

استراتژی‌های بهبود مشتری‌مداری

  بهبود سبد کالایی و سفارشی‌سازی آن با تاکید بر شناسایی نیازمندی‌های مشتریان در مناطق مختلف کشور

  شناسایی و حفظ ارتباط با مشتریان وفادار

  درک نیاز مشتری‌های سازمانی و ارائه محصولات مطابق نیاز آنها

استراتژی‌های بهینه‌سازی زنجیره تامین

  شناسایی و جذب تامین‌کنندگان جدید

  بازنگری در نحوه انعقاد قراردادها جهت مهیا شدن ظرفیت برای جذب طیف وسیع‌تری از تامین‌کنندگان

  ایجاد مشوق‌هایی برای تامین‌کنندگان به منظور ارائه مدل‌های انحصاری و قیمت‌های رقابتی

  بازنگری در فرآیند انتخاب و سفارش‌دهی محصول

  تقویت بخش مهندسی خرید و بازاریابی به منظور انجام خریدهای بهتر و چانه‌زنی قوی‌تر با تامین‌کنندگان

  استراتژی اصلاح ساختار و رویه‌های مالی و حسابداری جهت نیل به شفافیت حداکثری

  استراتژی‌های به روزآوری زیرساخت‌ها

  استقرار داشبوردهای مدیریتی در بخش‌های مختلف سازمانی

  بهبود زیرساخت‌های مکانیزه ارتباطات داخلی و اتوماسیون اداری

  استقرار پرتال جامع ارتباط با مناطق به منظور انجام مطالعات بازاریابی و نظرسنجی، آموزش و اطلاع‌رسانی، برگزاری آزمون‌های ادواری و ارزیابی عملکرد، پیاده‌سازی نظام پیشنهاد‌ها و...

بهبود و توسعه بهره‌وری سرمایه‌های انسانی

  استراتژی‌های بهبود کیفی سرمایه‌های انسانی

  برگزاری برنامه‌های آموزشی

  برگزاری ارزیابی عملکرد دوره‌ای

  برنامه‌ریزی برای گردش شغلی و برنامه مدون برای ارتقای شغلی

  استراتژی‌های بهبود و تقویت انگیزه

  مرتبط ساختن فرآیند ارتقای شغلی و دریافت پاداش با نتایج ارزیابی عملکرد

  جلب مشارکت از طریق پیاده‌سازی نظام پیشنهاد‌ها

  استراتژی‌های ایجاد امنیت شغلی

  بازنگری جزئیات قراردادها

  سرمایه‌گذاری در آموزش و ارتقای کارکنان باانگیزه

برنامه‌های آینده هیات مدیره

گروه صنعتی ملی شرکتی است پیشرو، یادگیرنده، رشدیابنده، مشارکت‌‌جو، مرجع و معتبر، دست‌یافته به جایگاه ممتاز در صنعت کفش و پوشاک ایران، شناخته شده در منطقه، برخوردار از وجدان کاری، انضباط، روحیه تعاون و سازگاری اجتماعی، دارای فرهنگ مشتری‌مداری و نظام پایش مدام کیفیت، متعهد به نظام اسلامی و شکوفایی ایران و متعهد به شعار مترقی توجه به اشتغال و تولید ملی و دارای سهم مناسب و رو به رشد در پوشاک داخلی و بازار کفش با هدف ارتقا در رتبه صنعت کفش و پوشاک.

12 (2)

12 (1)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان