معرفی مدلی جدید از لوکس‌ترین محصولات ب‌ام‌و

ب‌ام‌و با اضافه کردن یک مدل جدید، فهرست لوکس‌ترین سری محصولاتش را کامل کرد. سری ۸ گرن کوپه از پاییز امسال به بازار خواهد آمد و علاوه بر مدل‌های مشابه در بنز و آئودی، به طور مستقیم با پورشه پانامرا رقابت می‌کند.

معرفی مدلی جدید از لوکس‌ترین محصولات ب‌ام‌و

معرفی مدلی جدید از لوکس‌ترین محصولات ب‌ام‌و، نسل جدید پژو 2008، یک آستون مارتین تازه برای جیمز باند و راه حل خودروسازان برای بازیافت پلاستیک.

ب‌ام‌و گرن کوپه هشت پاییز می‌آید

ب‌ام‌و با اضافه کردن یک مدل جدید، فهرست لوکس‌ترین سری محصولاتش را کامل کرد. سری 8 گرن کوپه از پاییز امسال به بازار خواهد آمد و علاوه بر مدل‌های مشابه در بنز و آئودی، به طور مستقیم با پورشه پانامرا رقابت می‌کند.

ایده ساخت ماشین‌های چهار در که فرم اسپرت دارند ابتدا به فکر مرسدس بنز رسید. پس از موفقیت کلاس CLS در سال 2004، به سرعت مدل‌های مشابهی توسط رقیبان ساخته شد، اما به مرور پورشه پانامرا به موفق‌ترین مدل در این کلاس بدل شد.

با رونق گرفتن ماشین‌های شاسی‌بلند و به حاشیه رفتن ماشین‌های سدان، خودروسازان امیدوارند با تاکید بر ظاهر زیبا بتوانند همچنان برای سدان‌های خود مشتری پیدا کنند.

بخش جلوی ماشین کاملا به مدل دو در سری 8 شبیه است که سال گذشته به بازار آمد. بدنه ماشین حدود 23 سانتی‌متر کشیده شده تا جا برای دو در دیگر باز شود و سقف کمی بالا آمده تا سرنشینان عقب جای کافی داشته باشند.

با وجود این بخش‌های اضافه، به خاطر استفاده از آلومینیوم و فیبرکربن، ماشین تنها 70 کیلوگرم از مدل دو در سنگین‌تر است.

سری 8 گرن کوپه با دو موتور شش و هشت سیلندر بنزینی و یک موتور شش سیلندر دیزل عرضه می‌شود. قوی‌ترین مدل 530 اسب بخار قدرت دارد و ‌می‌تواند در 3 و نه‌دهم ثانیه سرعتش را به صد کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت همه مدل‌ها به صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

قیمت ماشین هنوز به طور رسمی اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود ارزان‌ترین مدل حدود 85 هزار دلار فروخته شود.

آغاز فصلی نو

امسال سال شلوغی برای شاسی‌بلندهای کوچک است. در چند ماه آینده رنو نسل جدید مدل کپچر را به بازار خواهد آورد، نیسان قرار است مدل جدید جوک (Juke) را رونمایی کند و فورد دومین شاسی‌بلند کوچک خود به نام پوما را عرضه خواهد کرد.

فصل جدید شاسی‌بلندهای کوچک اما با پژو 2008 آغاز می‌شود که نسل جدیدش هفته گذشته معرفی شد.

شاسی‌بلند جدید پژو از نظر ظاهری از مدل جدید 208 الهام گرفته که چند ماه پیش در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. ماشین کمی از مدل قبلی 2008 بزرگ‌تر است و هم از نظر ظاهری و هم از نظر امکانات از قبل لوکس‌تر شده است.

شاسی ماشین با همکاری دانگ‌فنگ، شریک چینی پژو ساخته شده است. علاوه بر موتور سه سیلندر بنزینی و چهار سیلندر دیزل، برای اولین بار پژو 2008 را می‌توان با موتور الکتریکی هم سفارش داد. موتور الکتریکی ماشین 136 اسب بخار نیرو دارد و با هر بار شارژ می‌تواند تا 310 کیلومتر حرکت کند.

از جمله امکانات جدیدی که به این مدل اضافه شده، سیستم پارک خودکار است که ماشین را بدون نیاز به راننده پارک کرده یا از پارک بیرون می‌آورد.

سیستم دیگری هم ماشین را به طور خودکار بین دو خط جاده نگه می‌دارد و فاصله آن را با ماشین جلو بدون نیاز به راننده تنظیم می‌کند. ماشین همچنین به سیستم ترمز خودکار مجهز است و هشیاری راننده را بررسی می‌کند.

پژو 2008 از مدل‌های پرفروش پژو است. این ماشین امسال پس از داچیا داستر، فولکس‌واگن تی-راک (T-Roc) و رنو کپچر، چهارمین شاسی‌بلند کوچک پرفروش در اروپا بوده است. کارخانه فرانسوی امیدوار است بتواند با مدل جدید، خود را به صدر فهرست طولانی شاسی‌بلندهای کوچک برساند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان