رییس اتاق ایران و افغانستان در گفت‌و گو با اقتصادآنلاین؛

آینده روشن روابط تجاری ایران و افغانستان/ کاهش قاچاق مواد مخدر با توسعه حمل و نقل زمینی

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ علاء میرمحمد صادقی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با اشاره به مشکلات بانکی بین دو کشور اظهار کرد: یکسری مشکلات از لحاظ نقل‌و انتقال پول بین دو کشور به لحاظ فشار تحریمی آمریکا وجود دارد که قابل حل است.

او با بیان این که مشکلات موجود در ارتباط با افغانستان نسبت سایر کشورها کمتر است، در مورد صادرات به این کشور خاطرنشان کرد: میزان قابل توجهی صادرات به این کشور انجام می‌شود که البته ما به این حد قانع نیستیم؛ اما به طور روابط این دو کشور آینده روشنی دارد.

صادقی تصریح کرد: صنایع لوازم خانگی و مواد غذایی از عمده صادرات ایران به افغانستان است و همچنین برخی از مهندسان ایرانی در افغانستان حضور دارند و در حوزه راه‌سازی و خدمات مهندسی به این کشور کمک می‌کنند.

رییس اتاق مشترک ایران و افغانستان با تاکید بر ضرورت توسعه حمل و نقل زمینی بین دو کشور افزود: کم و بیش از طریق مشهد و شهرهای نزدیک به افغانستان حمل و نقل زمینی انجام می‌شود، اما اگر سیاست دو دولت توسعه راه‌های زمینی باشد ما در این زمینه مشکلی نداریم و می‌توانیم امنیت لازم را ایجاد کنیم.

به گفته صادقی، توسعه حمل و نقل زمینی از قاچاق به خصوص مواد مخدر تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد.

رییس اتاق مشترک ایران و افغانستان همچنین به تمایل بالای تجار افغانی برای همکاری با ایران اشاره کرد و گفت: مشکلات کلی از جمله انتقال پول و سرمایه بین این دو کشور باعث شده بازار افغانستان تا حدودی به دست ترکیه بیفتد اما از آنجا که تجار افغانی تمایل بیشتری به همکاری با ایران دارند، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اقداماتی در این زمینه انجام داده و ما را به توسعه روابط با این کشور امیدوار کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان