باکس آفیس آخر هفته: Toy Story ۴ در آمریکا صدرنشین شد

فیلم انیمیشنی «داستان اسباب‌بازی‌ها ۴» از کمپانی‌های پیکسار و دیزنی که مورد استقبال منتقدین قرار گرفته است، به صدر جدول باکس آفیس آمریکای شمالی پرواز کرد و آخر هفته را با فروش ۱۱۸ میلیون دلاری در اکران خود به پایان رساند، که علی‌رغم پایین‌تر بودن مقدار فروش آن از انتظارات و پیش‌بینی‌ها، یکی از بزرگ‌ترین اکران‌های تاریخ برای یک فیلم انیمیشنی محسوب ...

فیلم انیمیشنی «داستان اسباب‌بازی‌ها 4» از کمپانی‌های پیکسار و دیزنی که مورد استقبال منتقدین قرار گرفته است، به صدر جدول باکس آفیس آمریکای شمالی پرواز کرد و آخر هفته را با فروش 118 میلیون دلاری در اکران خود به پایان رساند، که علی‌رغم پایین‌تر بودن مقدار فروش آن از انتظارات و پیش‌بینی‌ها، یکی از بزرگ‌ترین اکران‌های تاریخ برای یک فیلم انیمیشنی محسوب می‌شود.
این فیلم انیمیشنی خانوادگی همزمان در چندین مارکت خارجی هم اکران شد و توانست با فروختن 120 میلیون دلار در آن‌ها، جمع فروش جهانی خود را به 238 میلیون دلار برساند، که رکوردی برای این ژانر محسوب می‌شود.

این فیلم فروش بسیار بالایی در آمریکای جنوبی و اروپا داشت، اما در چین به مشکل برخورد، و توانست تنها 13.4 میلیون دلار بفروشد.
با ورود به آخر هفته پیش‌بینی‌های پیش از اکران گزارش می‌کردند که «داستان اسباب‌بازی‌ها 4» با 140 میلیون دلار تا 165 میلیون دلار فروش در آمریکای شمالی اکران خواهد شد. در هر صورت باکس آفیس تابستانی پس از تجربه‌ی چند دست‌انداز و ناهمواری متوالی به این پیروزی نیاز داشت. این فیلم سومین عنوان اکران شده در سال 2019 است که در اکرانش مرز فروش 100 میلیون دلار را رد می‌کند، و چهارمین اکران برتر را برای دیزنی تا به اینجای سال رقم می‌زند.

childs play

عناوین دیگر پیکسار از جمله «شگفت‌انگیزان 2» (با 183 میلیون دلار فروش) و «در جستجوی دوری» (با 135 میلیون دلار فروش) به ترتیب در صدر جدول پرفروش‌ترین انیمیشن‌ها قرار دارند، و پس از آن‌ها «شرک 3» از دریم‌ورکس انیمیشن (با 125 میلیون دلار فروش) است.
تفاوتی که میان «داستان اسباب‌بازی‌ها 4» و عناوین قبلی پیکسار وجود دارد این است که آن‌ها یک هفته زودتر در تعطیلات آخر هفته‌ی روز پدر اکران شدند، اما این‌بار پیکسار مجبور بود با فیلم رقیب «زندگی سری حیوانات خانگی» مقابله کند.

جایگاه دوم جدول باکس آفیس پس از «داستان اسباب‌بازی‌ها 4» متعلق به «بازی بچه‌» بود. این فیلم از یونایتد آرتیستس، بازآفرینی از فیلم سال 1988، درباره‌ی یک عروسک خطرناک به نام چاکی است. این فیلم ترسناک مثبت 17 سال با 14 میلیون دلار فروش در 3007 منطقه اکران شد و عملکردی پایین نسبت به انتظارات از خود نشان داد.
مارک همیل و آبری پلازا در «بازی بچه‌» بازی کرده‌اند. این فیلم امتیاز 60 درصد در وب‌سایت راتن تومیتوز دریافت کرده است، در حالی‌که مخاطبان به آن امتیاز C+ در سینمااسکور داده‌اند.

عملکرد «آنا»، سومین عنوان جدید آخر هفته در آمریکا، هم تعریفی نداشت. این فیلم به کارگردانی فیلم‌ساز جنجالی لوک بسون ساخته شده و لاینزگیت و سامیت مسئولیت پخش آن در آمریکای شمالی را به عهده گرفته‌اند. این فیلم جنایی 3.5 میلیون دلار در 2114 سالن سینما فروخت، که بدترین اکران در میان فیلم‌های بسون به حساب می‌آید.
این همچنین پایین‌ترین اکران برای هلن میرن و لوک ایوانز، که در این فیلم نقش مقابل ساشا لاس را بازی می‌کند، محسوب می‌شود. آن دسته از مخاطبانی که به تماشای «آنا» رفته‌اند به آن امتیاز B+ دادند.
از میان فیلم‌های باقی‌مانده از هفته‌های گذشته، «علاءالدین» از کمپانی دیزنی در پنجمین آخر هفته‌ی خود جایگاه نسبتا بالایی را در جدول حفظ کرد، و با فروش 12.2 میلیون دلاری به جمع فروش 287.5 میلیون دلار در داخل آمریکا و 810.1 میلیون دلار در جهان دست یافت، و در جایگاه سوم جدول باکس آفیس قرار گرفت.

آنا لوک بسون

«مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی» از سونی با افت 64 درصدی در دومین آخر هفته‌اش توانست 10.8 میلیون دلار بفروشد و ضمن قرار گرفتن در جایگاه چهارم جدول، جمع فروش داخلی خود را به 52 میلیون دلار برساند. این فیلم با 30.2 میلیون دلار فروش در خارج از آمریکا به جمع فروش خارجی 129.4 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 182.1 میلیون دلار دست یافت.
«زندگی سری حیوانات خانگی» با 10.8 میلیون دلار فروش در سومین آخر هفته‌ی خود به جمع فروش داخلی 129.4 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 194.2 میلیون دلار رسید و در جایگاه آخر جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس آمریکای شمالی جای گرفت.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان