توضیحات قانع کننده وزیر صمت برای نماینده زابل و مجلس

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، 3 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح سوال خود از وزیر صمت درخصوص اینکه در رابطه با بنگاه های کوچک و متوسط ایران چه اقدامی انجام داده اید؟ پس از استماع توضیحات رضا رحمانی، از پاسخ‌های وی قانع شد.

سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح سوال فوق گفت: در اجرای ماده 207 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ، سوال فوق در جلسه رسمی مورخ 8 بهمن 97 کمیسیون صنایع و معادن با حضور 18 نفر از نمایندگان عضو کمیسیون، نماینده سوال کننده و وزیر مطرح و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سوال کننده از پاسخ های ارائه شده وزیر، کمیسیون قلمرو سوال را ملی تشخیص داده و مستند به بند 3 ماده 207 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سوال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می گردد.

رحمانی در پاسخ به سوال نماینده زابل: صنایع کوچک و متوسط 92 درصد از تعداد واحدهای صنعتی را تشکیل می دهند
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 92 درصد از تعداد واحدهای صنعتی کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهند، سهم و جایگاه صنایع کوچک و متوسط در کشور و امکان ایجاد ظرفیت توسعه آن ها در شرایط جدید فرصت استثنائی را رقم زده است.

 رضا رحمانی در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، 3 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوال حبیب اله دهمرده، گفت: 92 درصد از تعداد واحدهای صنعتی کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهند، سهم و جایگاه صنایع کوچک و متوسط در کشور و امکان ایجاد ظرفیت توسعه آن ها در شرایط جدید فرصت استثنائی را رقم زده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: توسعه واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به عنوان یک موضوع بسیار مهم در میان برنامه های وزارتخانه قرار دارد و تلاش شده تا در این مدت از منابع موجود حداکثر استفاده را داشته باشیم و صنایع کوچک و متوسط را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز با اعتقاد به نقش این صنایع در توسعه آن ها جدی هستیم و همکاران در وزارتخانه با اعتقاد به این بخش از صنعت، فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: در وزارت صمت، طرح رونق تولید را داریم و تبصره 18 قانون بودجه شاه بیت فعالیت های رونق اقتصادی ما بوده است.

رحمانی با بیان اینکه طرح رونق تولید به عنوان یکی از طرح های حوزه صنایع کوچک و متوسط آغاز شده است، تصریح کرد: واحدهای کوچک و متوسط در زمان تحریم سریع آسیب می بینند اما با برنامه های محدودی امکان بازسازی آن ها وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه بسته حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط تدوین شده و در اکثر کشورها راه حمایت از آن ها بستر تسهیلات است، ادامه داد: در طول 3 سال اخیر این طرح اجرا شده و مورد حمایت قرار گرفته، همچنین ستادهای تسهیل نیز در سراسر کشور تشکیل شده اند.

عضو کابینه دوازدهم با بیان اینکه در سال جاری و سال گذشته یکی از مصوبات مجلس تبصره 18 قانون بودجه بود که کمک بسیار بزرگی محسوب می شود، گفت: منابع ما در حمایت از واحدهای کوچک و متوسط محدود بوده و تکمیل واحدهای نیمه تمام، نوسازی و بازسازی و ایجاد کلینیک های صنعتی در دستورکار قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی در زمینه ارتباط صنایع کوچک با صنایع بزرگ وجود دارد که باعث آسیب پذیری آن ها شده است، افزود: تلاش می کنیم تا ارتباط رشته های صنعتی را برقرار کنیم، تاکنون بیش از هزار واحد در بخش های مختلف شناسایی شده اند.

رحمانی با بیان اینکه قطب های قدرتمندی با تشکیل ارتباط واحدهای صنعتی کوچک و متوسط با واحدهای صنعتی بزرگ به وجود می آید که در دنیا نیز از این الگو استفاده شده است، گفت: 591 شرکت شناسایی شده اند که می توانند دانش بنیان شوند که 341 واحد از این تعداد مجوزهای دانش بنیان شدن را دریافت کرده اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه فعالیت خوبی در مناطق محروم آغاز شده و اهتمام ویژه ای در زمینه اتمام پروژه های نیمه تمام در مناطق محروم شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سیستان و بلوچستان و سراسر کشور اثرات اقدامات جهادی آغاز شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت را شاهد شویم، این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد که اولین راه حمایت از صنایع کوچک و متوسط ارائه تسهیلات است.

نماینده زابل از پاسخ های وزیر صمت قانع شد

پس از طرح سوال حبیب الله دهمرده و توضیحات رضا رحمانی، نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند از وزیر قول گرفت که موضوعات مطروحه را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان