مطالبات قطعه‌سازان به ۲۲هزار میلیارد تومان رسید

محمدرضا نجفی منش در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به ۴هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطایی به قطعه‌سازان، اظهار کرد: مطالبات قطعه سازان حداکثر باید یک ماهه پرداخت شود در حالیکه از ۴هزار میلیاردی که به قطعه‌سازان داده شد پنج ماه گذشته و این مطالبات از ۲۰هزار به ۲۲هزار میلیارد تومان رسیده است

محمدرضا نجفی منش در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به 4هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطایی به قطعه‌سازان، اظهار کرد: مطالبات قطعه سازان حداکثر باید یک ماهه پرداخت شود در حالیکه از 4هزار میلیاردی که به قطعه‌سازان داده شد پنج ماه گذشته و این مطالبات از 20هزار به 22هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی همچنین به 14 هزار میلیارد تومان زیان انباشته خودروسازان در سال 97 اشاره کرد و گفت: شورای رقابت عامل اصلی این زیان انباشته است و طبق قانون 101برنامه پنجم اگر دولت با قیمت‌گذاری دستوری باعث ضرر و زیان شود باید خودش آن را جبران کند.
این فعال صنعت قطعه با بیان این که تامین مواد اولیه قطعه‌سازان در گرو جبران ضرر خودروسازان است، تصریح کرد: تامین نقدینگی برای سرمایه در گردش بزرگترین مشکل فعلی قطعه‌سازان است؛ در گذشته قطعات به صورت اقساط خریداری می‌شد و برای خریدهای خارجی گشایش اعتبار می‌کردیم اما الان همه خریدها نقدی شده است.
نجفی منش اضافه کرد: با توجه به افزایش سه برابری قیمت‌ها نسبت به سال گذشته میزان نیاز به نقدینگی نیز حدود سه برابر شده است.
او با گلایه از عدم حمایت کافی دولت از دو صنعت بزرگ خودروسازی و قطعه‌سازی خاطرنشان کرد: وقتی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها مراجعه می‌کنیم معادل درخواست وام از ما وثیقه می‌خواهند درحالیکه تامین نقدینگی و تسهیل شرایط تولید یکی از وظایف اصلی دولت محسوب می‌شود.
رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی همچنین با تاکید بر تسریع روند خصوصی‌سازی شرکت‌های خودروسازی گفت: چند سالی است که از دولت خواسته‌ایم تا اقدام به خصوصی‌سازی شرکت‌ها کند و با توجه به وعده وزیر صنعت امیدواریم این کار هرچه سریع‌تر انجام شود زیرا کمک بزرگی به بهبود شرایط خواهد کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان