رئیس فراکسیون حمایت از صنعت قطعه‌سازی: نگران تهدیدات در حوزه اشتغال قطعه سازان هستم

جلسه انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو استان تهران با حضور شهاب الدین بیمقدار رئیس فراکسیون حمایت از صنعت قطعه‌سازی کشور و اعضای هیئت مدیره این انجمن برگزار شد

جلسه انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو استان تهران با حضور شهاب الدین بیمقدار رئیس فراکسیون حمایت از صنعت قطعه‌سازی کشور و اعضای هیئت مدیره این انجمن برگزار شد.
شهاب الدین بیمقدار در خصوص ایجاد بهره وری فعالیت های قطعه سازان گفت: امروزه قطعه سازان باید در جمع یک کنسرسیوم و هلدینگ فعالیت کنند تا منجر به بهروری فعالیت ها گردد که در شرایط کنونی لازم و ضروری است.
وی با اشاره به سیاسی شدن خودرو سازی و عدم توجه به صحبت های نمایندگان افزود: چندین بار برای رفع مشکلات قطعه سازان، از مهندس یکه زارع برای برگزاری جلسه ای درخواست کردیم که تا به حال اقدامی نشده است؛ به همین دلیل بهترین راه حل برای رفع مشکلات قطعه سازان، فروش سهام دولت و خصوصی شدن این خودروساز بزرگ است تا بتواند پاسخگو باشد.
رئیس فراکسیون حمایت از صنعت قطعه‌سازی کشور، تشکیل انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو استان تهران را اتفاق مبارکی خواند و گفت : قطعه سازان باید به جای پاسخگویی به سمت یکپارچگی بروند چراکه امروزه داشتن پرسنل سفارشی و هیئت مدیره های سیاسی باعث فارغ شدن خودروسازان از مشکلات قطعه سازان شده است.
وی برای حفظ اشتغال قطعه سازان توضیح داد: قطعه سازان با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند که اشتغال آن ها را تهدید می کند، لذا برای جلوگیری از این امر دولت می بایست بدهی خودروسازان را پرداخت کند و از خودروسازان مطالبه کند.
نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی شهرهای تبریز، آذرشهر و اسکو در زمینه خصوصی سازی خودروسازان گفت: برای خصوصی شدن خودرو سازی ها ابتدا باید از رفتار اصلی وزارتخانه شروع شود؛ راه حل این است که همه ی قطعه سازان باید همکاری لازم را داشته باشند و طرحی برای انتقال سهام به قطعه سازان تهیه شود؛ به همین خاطر می بایست یک شرکت سرمایه گذاری به عنوان نماینده قطعه سازان تشکیل و در این معامله شرکت کند.
وی افزود: ایران خودرو برای وصول مطالبات قطعه سازان تصمیم به فروش سهام بانک پارسیان را داشت که انجام نشد. سوال اینجاست که آیا این سهام به فروش نمی رسد پس می بایست به قطعه سازان بدهکار باشند ولی از سوی دیگر بانکداری خود را حفظ نمایند.
بیمقدار ادامه داد: بنده به عنوان نماینده ی مردم ، بابت صنعت قطعه سازی و اشتغال آنها نگرانم چرا که در شرایط حاضر وزیر اقتصاد برای کمک به صنعت حضوری ندارد و پرسش بنده این است که چرا برای پیگیری و کمک به صنعت بیمار ما کمکی از سوی اقتصاد صورت نمی گیرد؟ چرا برای ارئه تسهیلات هیچوقت حضور ندارند؟
دبیر فراکسیون کارآفرین تصریح کرد: سایپا و ایران خودرو دارای شرکت های زیر مجموعه ی فراوانی هستند که در کنترل آن ها دچار مشکل اند و این یکی از معضلات این دو خودروساز بزرگ است. واگذاری این شرکتها و جمع آوری شرکتهای بی حاصل باعث اصلاح بیشتردرامور خودروسازی ها خواهد شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: خودروسازان اگر ادعا می کنند خودروهای با قطعات ناقص در کف کارخانه دارند، این خودروها را به قطعه سازان تحویل دهند و پس از تکمیل شدن، آن ها را بفروشند و مطالبات قطعه سازان را پرداخت نمایند. این نمی شود عدم برنامه ریزی مناسب، مشکل تحریمها و قوانین تولیدی کشور را به گردن قطعه ساز بیاندازیم. چگونه است برای هزاران فعالیت دیگر خودروسازان پول دارند ولی برای پرداخت بدهی به قطعه سازان مساعدت نمی کنند؟! چرا به حرف های کارگشای قطعه سازان گوش نمی دهند، وقتی بدهکارید حداقل روی خوش داشته باشید و پاسخگو باشید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان