معرفی هیوندای توسان؛ با پرفروش‌ترین شاسی بلند هیوندای آشنا شوید

هیوندای توسان به همراه هیوندای سانتافه پرفروش‌ترین خودروهای شرکت هیوندای هستند و طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارند

هیوندای توسان به همراه هیوندای سانتافه پرفروش‌ترین خودروهای شرکت هیوندای هستند و طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارند. هیوندای توسان در واقع نسخه کوچک‌تر هیوندای سانتافه است که از ترکیب پلتفرم النترا و کیا اسپورتیج برای ساخت آن کمک گرفته‌اند. استقبال بی نظیر از این خودرو باعث شده است تا آمار فروش هیوندای توسان هر سال رشد بیشتری داشته باشد. در حال حاضر که 5 ماه از سال جدید میلادی می‌گذرد فروش هیوندای توسان از مرز 250 هزار دستگاه در سراسر جهان گذر کرده است.
در حدود 15 سال پیش (2005) هیوندای سانتافه فروش بسیار خوبی را در سراسر جهان تجربه می‌کرد. با این حال هیوندای نیاز روز افزون مردم جهان به شاسی بلندهای شهری کوچک را به خوبی درک کرده بود و تصمیم گرفت شاسی بلند جدیدی را در سبد محصولات خود قرار دهد. شاسی بلندی که هیوندای لازم داشت لازم نبود توانایی عبور از مناطق صعب العبور را داشته باشد یا از سه تیغ کوه با شیب 70 درصد بالا برود. هیوندای توسان برای این ساخته شده است که خانواده‌ها با خیال راحت از فضای جا دار آن در مسافرت‌های شهری و بین شهری استفاده کنند. با خرید هیوندای توسان شما صاحب یکی از بهترین شاسی بلندهای شهری خواهید شد که مصرف سوخت پایین، امکانات رفاهی سطح بالا و امنیت کم نظیری دارد. در ادامه بیشتر با این خودرو پرفروش آشنا خواهیم شد.
مشخصات فنی هیوندای توسان
همانطور که گفته شد هیوندای توسان در طی 15 سال گذشته در سه نسل به بازار عرضه شده است. نسل اول این خودرو موتورهای 6 سیلندر 2.7 لیتری داشت. هیوندای خیلی زود متوجه شد باید بیشتر روی کم هزینه و کم مصرف بودن هیوندای توسان تمرکز کند. در نتیجه دو نسل بعدی با موتورهای چهار سیلندر عرضه شدند. نسل دوم در ایران موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری داشت که در قدرت خروجی در سطح موتور 6 سیلندر قبلی عمل می‌کرد و در مصرف سوخت بهبود بیشتری پیدا کرده بود. بازار خرید و فروش هیوندای توسان نسل دوم که با نام ix 35 نیز شناخته می‌شود در ایران بسیار داغ است. در نهایت هیوندای توسان نسل سوم از سال 2017 با موتور جدید 2.0 لیتری وارد بازار شده است که نسبت به نسل قبلی افت قدرت زیادی پیدا کرده است. خروجی 155 اسب بخاری برای یک خودرو در حد و اندازه‌های توسان کم به نظر می‌رسد. هرچند مصرف سوخت 8.3 لیتری به صورت ترکیبی در 100 کیلومتر برای شاسی بلندهای شهری یک مزیت محسوب می‌شود.
طراحی و کیفیت ساخت هیوندای توسان
هیوندای توسان در حال حاضر با یکی از بهترین زبان‌های طراحی جهان به بازار عرضه می‌شود. طراحی چراغ‌های کشیده در کنار جلو پنجره بزرگ و خطوط عضلانی روی بدنه سبب شده‌اند هیوندای توسان زیبایی خیره کننده‌ای داشته باشد و حس لوکس بودن را به خوبی القا کند. درون خودرو نیز شاهد کیفیت نسبتاً خوب متریال استفاده شده و به همراه استفاده گسترده از چرم در قسمت‌های مختلف خودرو هستیم. به این ترتیب هیوندای توسان یکی از بهترین‌های بازار در این بخش است و از لحاظ لوکس بودن سطحی بالاتر از کلاس خود را نشان می‌دهد. اگر یک خودرو لوکس و باکیفیت ساخت بسیار خوب می‌خواهید خرید هیوندای توسان عاقلانه خواهد بود.
امکانات رفاهی و ایمنی هیوندای توسان
هیوندای توسان برای خانواده‌ها طراحی شده است به همین منظور بهترین امکانات رفاهی را در محدوده قیمتی خود ارائه می‌کند. از طرفی امنیت یکی از مهمترین پارامترهای یک خودرو خانوادگی است. هیوندای توسان به همراه هیوندای سانتافه در لیست امن‌ترین خودروهای جاده‌ای آمریکا بالاتر از بسیاری از خودروهای ژاپنی، اروپایی و حتی آمریکایی قرار گرفته‌اند. به این ترتیب برای حفاظت از سلامتی خود و خانواده می‌توانید به این خودروی شاسی بلند به خوبی اعتماد کنید. لیست امکانات رفاهی و امنیتی هیوندای توسان بسیار کامل است و مواردی مانند کروز کنترل، سنسور نقطه کور و تغییر لاین، دی لایت، گرم کن و روکش چرمی فرمان، 6 ایربگ، کی لس، تهویه اتومات دوگانه با دریچه عقب، صندلی‌های برقی با روکش چرم همراه با گرم کن و سرد کن، سانروف و آینه‌های برقی همراه با گرمکن تنها مهمترین موارد در این لیست بلند بالا هستند.
قیمت و ارزش خرید هیوندای توسان
در حال حاضر قیمت هیوندای توسان در سایت دیوار به تدریج به محدوده 830 میلیون تومان رسیده است و امکان افزایش قیمت بیشتر نیز برای این خودرو وجود دارد. یکی از ویژگی‌های مهم هیوندای توسان قیمت پایین این خودرو بوده است که خانواده‌ها را به خرید این خودرو ترغیب می‌کرد. با این حال در حال حاضر در این محدوده قیمتی شما حتی می‌توانید خودروهای یک یا دو کلاس بالاتر را نیز به صورت دست دوم و حتی صفر خریداری کنید. ضمن اینکه از لحاظ قدرت خروجی موتور هیوندای توسان در این قیمت عملکرد ضعیفی خصوصاً در شتاب گیری دارد. به این ترتیب ارزش خرید هیوندای توسان در حال حاضر به سمت افت کردن پیش می‌رود.

منبع : ویرلن
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان