کاهش فروش کتاب‌ در بریتانیا

فروش کتاب‌ در بریتانیا به‌رغم حضور کتاب‌های پرفروشی همچون زندگی‌نامه «میشل اوباما»، برای اولین‌بار در پنج سال گذشته با کاهش روبه‌رو شده است.

کاهش فروش کتاب‌ در بریتانیا

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین،‌ صنعت کتاب بریتانیا در سال 2018 با کاهش قابل توجه 168 میلیون پوندی (5.4 درصدی) روبه‌رو بوده است. با این وجود، رشد متوالی فروش کتاب که از سال 2014 آغاز شده بود،‌ پایان یافت.

با توجه به اطلاعات ارائه‌شده از سوی «انجمن ناشران بریتانیا»، فروش کتاب‌های کاغذی از 3.11 میلیون پوند در سال 2017 به 2.95 پوند در سال گذشته نزول پیدا کرده است. این درحالی است که فروش کتاب‌های صوتی در بریتانیا با افزایش 43 درصدی (69 میلیون پوندی) روبه‌رو بوده است. بیشتر آمار فروش این حوزه را سرویس صوتی «آمازون» به خود اختصاص داده است. با این حال «استفن لوتینگا» مدیر اجرایی «انجمن ناشران» بیان کرد افزایش فروش کتاب‌های صوتی دلیل کاهش نسخه‌های کاغذی کتاب نبوده است.

یکی از موفقیت‌آمیزترین فروش‌های سال گذشته به کتاب «شدن» نوشته «میشل اوباما»  که در دو نسخه کاغذی و صوتی منتشر شد، تعلق دارد. از دیگر پرفروش‌های سال گذشته می‌توان به «برنامه کاهش چربی: 100 روش آسان و سریع» نوشته «جو ویکس» و «کاخ سفید: نمایش آتش و خشم» نوشته «مایکل وولف»‌ اشاره کرد.

فروش کتاب دیجیتالی  که شامل کتاب‌های صوتی و کتاب‌های الکترونیکی می‌شود، در مجموع با افزایش  4.6 درصدی (65 میلیون پوندی) مواجه بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر