مناظره آنلاین در کافه خبر/ الویری: رئیسی اطلاعاتش ناقص است/ بادامچیان: تخریب نکن!/۱

الویری معتقد است که پنج نفر از شش نامزد ریاست جمهوری به دنبال دو قطبی کردن فضا هستند که انشقاق آفرین است اما بادامچیان این را رد می‌کند.

مناظره آنلاین در کافه خبر/ الویری: رئیسی اطلاعاتش ناقص است/ بادامچیان: تخریب نکن!/1

به گزارش خبرآنلاین، مناظره انتخاباتی امروز خبرآنلاین با حضور مرتضی الویری فعال سیاسی اصلاح طلب و اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه اسلامی برگزار شد.

نخستین سوال مناظره درباره دوقطبی شدن فضای انتخابات بود.

الویری: از شش نامزد این انتخابات، پنج نفر به سوی عدم دو قطبی شدن پیش رفتند. آقایان هاشمی طبا و میرسلیم مباحث آکادمیک و منطقی مطرح کردند. البته بنده برخی مطالب میرسلیم از نظر کارشناسی حائز ایراداتی می دانم اما او و هاشمی طبا صادقانه مطالب را مطرح کردند.

آقای رئیسی بر مبنای اطلاعات خاصی که در مورد مطالب غیر قضایی دارد، مطالبی را گفتند که ناشی از عدم حضورشان در حوزه های فعالیت اجرایی و تقنینی بود. اطلاعاتش ناقص و نارسا بود. اما جهانگیری و روحانی با توجه به تجربیات اجراییشان سخنان منطقی و مناسبی را مطرح کردند و جهات گیری هایشان در جهت دو قطبی نبود.

من از اصولگرایان می‎خواهم تا اظهارات نامزدهایشان را نقد کنند. عباراتی همچون زالو صفت که عبارات مارکسیستی و تندروانه چپی است. تعجب می‌کنم که قالیباف چطور این تعابیر را به کار می برد و تعابیر 4 و 96 درصد هم الگو برداری ناقصی از حرکتی در آمریکا است که منجر به دو قطبی ای می شود که به صلاح نیست. عملا مردم را به دو گروه و دو دسته تقسیم می کنند که خودش منجر به انشقاق می شود.

بادامچیان: من با روش صحبت الویری موافق نیستم. به نظر من اصلا فضا دو قطبی نیست. یک قطب با سه نفر و قطب دیگر با سه نامزد دیگر که به صحنه نیامده اند. شش نفری آمده اند که خودشان را عرضه کنند. نزدیکی دیدگاهای برخی به یکدیگر هم منطقی است. اینکه یکی اطلاعات دارد یا ندارد هم یک بحث انحرافی و منفی است. این یک روش تخریبی است که بنده به صلاح نمی دانم. بهتر است تخریب نکنید. ملت که صاحب اصلی رای است، خودشان از میان این شش نفر انتخاب می کنند.

این که طبیعی است؛ ما دو جریان در کشور داریم. یک جریان متعهد به اسلام هستند و اسلام را بهترین روش اداره نظام می دانند. اما عده دیگری تفکر دیگری دارند. در جامعه ما آزادی افکار وجود دارد و محدود کردن آنها و جلوی هم قرار دادنشان درست نیست.

الویری: در پاسخ به آقای بادامچیان باید یادآور شوم که مقام معظم رهبری در دیدار با احمدی نژاد به او متذکر شدند که نامزدی او منجر به دو قطبی شدن فضا می شود و از این رو بهتر است که حضور نداشته باشد. به نظرم آن دو قطبی مد نظر رهبری غیر از دو قطبی مد نظر آقای بادامچیان است. چون ممکن است افرادی به خون هم تشنه شوند و یکدیگر را غرب گرا یا زالو صفت بنامند و یا اینکه طرف مقابل را متحجر و دلواپس بنامند. نگرانی رهبری هم این بود. اگر دو قطبی خوب بود که ایشان ابراز نگرانی نمی کردند. کار قالیباف دقیقا کار احمدی نژاد است. متاسفانه آمار دروغ و خلاف واقع می دهند و جامعه را به سمت دو قطبی ای پیش می برند که باعث نگرانی رهبری بود.

این مناظره همچنان ادامه دارد.

2727

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان