سیب‌زمینی ۹۵۰۰تومان شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی حاج‌فتحعلی نایب رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه هفته آینده قیمت میوه در بازار کاهش بیشتری خواهد داشت، گفت: با توجه به گرمای هوا و رسیدن فصل برداشت در تعدادی از استان‌ها، عرضه بیشتر شده و قیمت میوه در بازار کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه قیمت میوه طی هفته گذشته کاهشی بوده است، گفت: تنها قیمت سیب‌زمینی نسبت به هفته‌های گذشته افزایش داشته که با رسیدن فصل برداشت قیمت افت خواهد داشت.

قیمت انواع سیب زمینی در بازار از 7 هزار و 500 تومان تا 9 هزار و 500 تومان متغیر است. درکشور سالانه حدود 5 میلیون تن سیب زمینی تولید می‌شود که بیش از نیاز کشور است و بخشی از آن صادر می‌شود. عدم توزیع مناسب، تنظیم نکردن زمان و میزان صادرات و نیز نرسیدن فصل برداشت از عوامل عمده افزایش قیمت در این فصل هستند.

نایب رئیس اتحادیه بارفروشان در پاسخ به این سئوال که شاید این قیمت‌ها در میدان مرکزی میوه و تره‌بار که محل ورودی میوه‌ها از استان‌ها و عرضه مستقیم کشاورزان است کاهش داشته باشد اما قیمت در سطح بازار چندان افتی نداشته است، گفت: باید بازرسی‌ اتحادیه فروشندگان میوه و همچنین تعزیرات به قیمت سطح شهر نظارت کنند.

حاج‌فتحعلی افزود: همه حجره‌داران و غرفه‌داران میدان مرکزی میوه و تره‌بار موظف به ارائه فاکتور هستند و مغازه‌داران سطح شهر حق ندارند بیش از 35 درصد به قیمت مندرج در فاکتور اضافه کنند.

به گفته وی، فروشندگانی که فاکتور نمی‌دهند و خریدارانی که فاکتور نمی‌گیرند هر دو متخلف محسوب می‌شوند و تعزیرات حاضر در میادین میوه و تره‌بار مرکزی و همچنین تعزیرات سطح شهر باید با آنها برخورد جدی بکنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان