استعداد بازیگر معروف ایرانی در کارشناسی فوتبال خبرساز شد! +عکس

خبرورزشی: وقتی با مصطفی زمانی در مورد فوتبال صحبت می‌کنید، باید اطلاعات فوتبالی‌تان بسیار بالا باشد، چون او جدا از حرفه و تخصصی که در بازیگری دارد، جز به جز فوتبال را دنبال می‌کند و به راحتی می‌تواند به عنوان یک کارشناس فوتبال مقابل شما بنشیند. در ادامه گفت‌وگوی فوتبالی با مصطفی زمانی را در ادامه می‌خوانید:

*این همه اطلاعات فوتبالی شما از کجا می‌آید؟

خب من هم مثل خیلی از مردم از بچگی عاشق فوتبال بودم. زمان ما خبری از فضای مجازی و بازی‌های اینترنتی نبود و معمولاً اکثر پسر‌ها فوتبال بازی می‌کردند. من هم از همان موقع به فوتبال علاقه‌مند شدم و این عشق به فوتبال تا الان با من همراه است. به نظرم فوتبال مثل زندگی است، چون یک اتفاق زنده است و روح دارد. به طور کلی فوتبال حالم را خوب می‌کند. البته قبلاً برایم فقط طرفداری بود، ولی الان سعی می‌کنم بیشتر از خود فوتبال لذت ببرم.

*همه از علاقه شما به پرسپولیس باخبر هستند. تیم محبوب شما روز‌های سختی را پشت‌سر می‌گذارد. نظر شما چیست؟

به نظرم شرایط این روز‌های پرسپولیس طبیعی است. پرسپولیس در 10 بازی آخر فصل گذشته اصلاً آن شادابی و طراوت همیشگی را نداشت و اگر امتیازاتی که اول فصل جمع کرد نبود، قهرمان نمی‌شد. ضمن اینکه رقبای پرسپولیس هم فرصت‌طلب نبودند چه بسا اگر بازی‌هایشان را می‌بردند، با توجه به امتیازاتی که پرسپولیس از دست داد، می‌توانستند قهرمان شوند. به نظرم برانکو انگیزه‌ای برای ادامه کار نداشت. خودم به شخصه فکر می‌کردم برانکو جانشین کی‌روش در تیم ملی شود، چون هم انگیزه این کار و هم سابقه کار در تیم ملی را در کارنامه داشت.

*اتفاقاً برانکو یکی از گزینه‌های اصلی هدایت تیم ملی بود، ولی می‌گویند به خاطر هواداران پرسپولیس سرمربی تیم ملی نشد.

اگر این‌طور باشد که باید به حال مدیران فوتبال تأسف خورد. خب الان که با این وضعیت بدتر شده و هواداران پرسپولیس بیشتر ناراحت شدند. مدیران که نباید وارد فضای احساسات مردم شوند و باید یک تفاوتی با مردم عادی داشته باشند. مدیر پول بیشتری می‌گیرد تا بتواند تصمیمات مهم و بزرگ بگیرد وگرنه هرکسی می‌تواند پشت میز بنشیند و تصمیم بگیرد. اگر مدیریت قوی وجود داشت، خیلی زودتر تکلیف حضور برانکو را معلوم می‌کردند و اگر قرار به رفتن او بود، می‌توانستند با یحیی گل‌محمدی مذاکره کرده و او را به پرسپولیس بیاورند.

*به نظر شما یحیی گزینه خوبی برای هدایت پرسپولیس بود؟

بله، یحیی به لحاظ فنی کیفیت بالای خود را نشان داده و می‌توانست به پرسپولیس کمک کند.

*به نظر شما پرسپولیس بدون برانکو هم می‌تواند قهرمان شود؟

من فکر نمی‌کنم پرسپولیس قهرمان شود، چون زمان از دست رفته و این تیم باید با مربی جدید پوست‌اندازی کند. فقط باید میراث تیم برانکو که همان جنگیدن و ناامید نشدن بود، حفظ شود. به نظرم تراکتور مدعی اول قهرمانی است و این تیم قهرمان می‌شود.

*فرشاد احمدزاده به پرسپولیس برگشت و این روز‌ها شایعه بازگشت نفراتی مثل طارمی، رضاییان و وحید امیری هم به گوش می‌رسد. شما موافق بازگشت این نفرات هستید؟

من کلاً موافق فرصت دوباره دادن هستم. شاید بازیکن یک تصمیم اشتباه گرفته باشد، ولی نباید خیلی به آن‌ها فشار آورد. البته باید به عملکردشان نگاه کنیم. امیدوارم بتوانند به تیم کمک کنند.

*از بین بازیکنان پرسپولیس کدام را بیشتر می‌پسندید؟

همه بازیکنان پرسپولیس را دوست دارم، چون خیلی زحمت کشیدند، ولی اگر بخواهم یک نفر را انتخاب کنم، سیدجلال گزینه من است. به نظرم او به معنای واقعی یک کاپیتان است. از بازیکنان سابق هم عاشق بازی محسن عاشوری بودم. به نظرم فوتبالیست فوق‌العاده‌ای بود.

*در مورد رفتن کی‌روش و جانشینی ویلموتس چه نظری دارید؟

کی‌روش به طور کلی مربی خوبی بود، ولی نمی‌توانست قهرمانی بیاورد. کی‌روش اگر دعوا‌های کودکانه خود را کنار می‌گذاشت، شاید می‌توانست در تیم ملی بماند و ایران را قهرمان کند. ولی باز هم می‌گویم برانکو به دلیل شناختش از فوتبال ایران بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی بود. متأسفانه در این جام ملت‌ها ما بهترین نسل‌مان را داشتیم، ولی باز هم نتوانستیم قهرمان شویم.

*اهل کل‌کل‌های مرسوم فوتبالی هستید؟

کل‌کل در حدی خوب است که باعث آزار و ناراحتی طرف مقابل نشود. البته در این چند فصل نتایج پرسپولیس طوری بود که کسی نمی‌توانست برای ما کری بخواند. به طور کلی خیلی اهل کل‌کل و کری خواندن نیستم.

*شما ارتباط بسیار نزدیکی با همایون ارشادی دارید که استقلالی است. برای هم کری نمی‌خوانید؟

بله، همایون استقلالی متعصب است و از نتایج این تیم خیلی ناراحت می‌شد. ارتباط من با او بسیار نزدیک است و با هم بعضی اوقات کل‌کل می‌کنیم.

*اهل رفتن به ورزشگاه هستید؟

در ایران هنوز به استادیوم نرفته‌ام، ولی دو بار در آلمان و اسپانیا به ورزشگاه رفتم که تجربه جالبی بود. یک بار پارسال در نیوکمپ بازی بارسلونا و والنسیا را دیدم که بارسا 4 بر 2 پیروز شد و یک بار هم در آلمان بازی هانوفر و اشتوتگارت را از نزدیک دیدم.

*در بین تیم‌های خارجی طرفدار کدام تیم هستید؟

من از بچگی عاشق بازی روماریو و استویچکوف بودم که در بارسلونا بازی می‌کردند و از همان زمان بارسایی شدم. از بین تیم‌های ملی هم طرفدار تیم ملی ایتالیا هستم.

*از بین مسی و رونالدو کدام را انتخاب می‌کنید؟

مسی به نظرم نابغه است، ولی رونالدو از خودش یک نابغه ساخت. به همین دلیل احترام زیادی برای رونالدو قائلم. هر چند مسی را به خاطر بارسایی بودنش بیشتر دوست دارم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان