بسته فرهنگی میزان؛

بهره‌مندی از صندوق خاطرات جانبازان در عرصه ادبیات/کارگردان سریال پایتخت پا به عرصه سینما گذاشت

دوازدهمین روز از تیر ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر نویسنده کتاب «شنام» در خصوص اهمیت به صندوق خاطرات جانبازان اشاره کرد. تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۰۴۱۳

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، دوازدهمین روز از تیر ماه 1398 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر نویسنده کتاب «شنام» در خصوص اهمیت به صندوق خاطرات جانبازان اشاره کرد.

ادبیات دفاع مقدس یک عشق است/«خزانه خاطرات» جانبازان را دریابیم و از دست ندهیم

نویسنده کتاب «شنام» گفت: نویسندگی در ادبیات دفاع مقدس شغل نیست بلکه یک عشق است و هزینه معنوی و مالی خود را دارد. برخی معتقدند نویسنده دفاع مقدس باید سالی یک کتاب تولید کند، ولی من معتقدم این نظر نادرستی است، زیرا ادبیات دفاع مقدس یک جوهر خاص و معنوی نیاز دارد.

کیانوش گلزار راغب نویسنده کتاب «شنام» در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، ضمن اشاره به تحولات ادبیات دفاع مقدس گفت: ادبیات دفاع مقدس طی سال‌های اخیر یک فرایند ویژه‌ای را طی کرده است. این ادبیات توانسته با جریان سازی طی یک دهه گذشته به اوج برسد و بسط گسترش خوبی در جامعه پیدا کند.

وی با اشاره به جریان سازی ادبیاتی مقاومتی ادامه داد: تعدادی از نویسندگان طی 30 سال گذشته به یک فرآیند قابل توجه و تحولات چشم گیری در زمینه تولید آثار ارزشی رسیده اند که این امر قابل توجه است.

گلزار ضمن اشاره به کاهش تولیدات و کتاب‌های ارزشی تصریح کرد: فرآیند نوشتن و خلق یک اثر ارزشمند نیاز به دوره زمانی خاصی دارد و شرایط مناسبی را می‌طلبد تا بتوان زمینه را مهیا کرد و اثری قابل قبول را تهیه کرد، گاهی نویسنده، کتابی را طی 5 سال می‌نویسد که هم از نظر کیفی و هم از نظر کمیت روند خوبی را طی کرده و در سراسر کشور مورد استقبال قرار گرفته است.

ادبیات دفاع مقدس یک عشق است/«خزانه خاطرات» جانبازان را دریابیم و از دست ندهیم
گلزار با اشاره به آموزش اساتید بزرگ برای نویسندگی که مدتی است ایجاد شده و با استقبال خوبی از سوی آنان مواجه شده ابراز کرد: استقبال جوانان و آموزش آنان به دست اساتید بزرگ که مدتی است بوجود آمده بستر را برای شکوفایی ادبیات ارزشی و مقاومتی فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: تنوع در نوع تولیدات و محتوا‌هایی که عموما از نقش امدادگران تا نقش زنان و مادران در پشت جبهه‌ها روایت می‌کند همگی موضوعاتی است که نویسندگان دفاع مقدس به آن پرداخته‌ند.

این نویسنده تاکید کرد: ما به دوران تثبیت رسید‌ه‌ایم و موضوعات و مفاهیم چه از نظر شکل و ساختار ثابت شده و به فرهنگ کتابخوانی کمک بسیاری شده است، بدین ترتیب نیاز است تا ادبیات ارزشی از سطح نویسندگی به سطح تبلیغات و فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها گسترش پیدا کند و با کمک توامنمندی‌های بصری گام‌های جدید را در حوزه‌های هنری بر دارد.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

«سینما ستاره» را به جشنواره فیلم فجر 38 می‌رسانم/هنوز خبری از اکران فیلم «درخونگاه» نیست

کارگردان فیلم «درخونگاه» گفت: یکی از دو اثری که می‌خواهم امسال کار کنم فیلمنامه‌ای به نام "سینما ستاره" است که سالها درگیر آن بوده‌ام و می‌خواهم آن را در صورت امکان به سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر برسانم.

سیاوش اسعدی نویسنده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص آخرین وضعیت اکران فیلم "درخونگاه"جدیدترین ساخته خود گفت: واقعیت امر اینکه اکران این فیلم دست تهیه کننده و پخش کننده اثر است، من اطلاع درستی از اکران این فیلم ندارم اما می‌دانم که مسئولین پخش به دنبال بهترین فرصت برای اکران اثر هستند. 

وی در همین رابطه ادامه داد: امیدوارم که شرایط خوبی برای اکران «درخونگاه» بوجود آید زیرا وضعیت فعلی اکران به هیچ عنوان وضع خوبی نیست و این تاخیر در اکران از سوی پخش کننده احتمالا به همین دلیل است، البته مشکلاتی در اکران درخونگاه وجود دارد که امیدوارم به طور کامل حل شود.

///////////////////////

کارگردان فیلم «درخونگاه» درباره احتمال موفقیت این فیلم در گیشه اضافه کرد: واقعیت امر من تحلیل خاصی نسبت به چرخه اکران ندارم و شاید صرفاً بتوانم در مورد فیلم خودم حرف بزنم، امیدوارم فیلم درخونگاه در وضعیت خوبی اکران شود.

وی درباره برنامه‌های آتی خود در عرصه فیلمسازی اضافه کرد: در حال حاضر دو فیلمنامه در شرف پایان دارم که می‌خواهم یکی از آنها را برای پیش تولید آماده کنم، علاوه بر آن امسال یک اثر نمایشی را نیز کارگردانی می‌کنم، همواره علاقمند به تئاتر هستم و سالها به فکر اجرای یک تئاتر بودم، به نظرم امسال زمان خوبی برای حضورم در تئاتر است. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

 فیلمبرداری سریال «بوی باران» بسیار طولانی بود/گروه خوب بازیگران علت اصلی موفقیت این مجموعه است

بازیگر سریال «پس از باران» گفت: همه بازیگران و همبازی‌های من در سریال «بوی باران» افرادی بسیار توانمند موفق و باسابقه بودند، این موضوع سبب شد تا در قالب یک گروه موفق بتوانیم خوب عمل کنیم تا انسجام بیشتری در کار ایجاد شود.

مهوش صبرکن بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، با اشاره به طولانی شدن مدت فیلمبرداری سریال «بوی باران» گفت: مجموعه بوی باران در 70 قسمت تولید شد، این مجموعه تلویزیونی مدت زمان زیادی را به خود اختصاص داد و کمی طولانی‌تر از دیگر آثار وقت صرف خود کرد.

وی در خصوص چگونگی حضورش در سریال «بوی باران» بیان کرد: بازی در این مجموعه نیز مانند دیگر سریال‌های تلویزیونی به من پیشنهاد شد و من هم پس از مطالعه فیلمنامه و بررسی این اثر حضور در مجموعه را پذیرفتم و انعقاد قرار کردم، بدین ترتیب به بازی در این سریال پرداختم.

فیلمبرداری سریال «بوی باران» بسیار طولانی بود/گروه بازیگران خوب علت اصلی موفقیت این مجموعه است
صبرکن در خصوص ایفای نقش بسیار خوب بازیگران مجموعه تلویزیونی «بوی باران» اظهار کرد: همه بازیگران و همبازی‌های من افرادی بسیار توانمند موفق و باسابقه بودند، این موضوع سبب شد تا در قالب یک گروه موفق بتوانیم خوب عمل کنیم تا انسجام بیشتری در کار ایجاد شود.

بازیگر سریال خاطره‌انگیز «پس از باران» در همین راستا ادامه داد: حضور در کنار رویا نو نهالی، مهدی سلوکی، نرگس محمدی و سایر بازیگران موفق و با سابقه برای من بسیار ارزشمند بود و از آن به عنوان یک تجربه خوب یاد می‌کنم.

وی در خصوص بازخورد مجموعه تلویزیونی «بوی باران» گفت: حضور من در شهر ارومیه به منظور ضبط یک سریال 25 قسمتی به همراه همسرم سبب شده است تا از نزدیک با مردم در تماس نباشم و نتوانم بازخورد این سریال رابه درستی بررسی کنم و متوجه استقبال مردم از کار شوم.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

بازگشت دوباره سیروس مقدم به سینما/کارگردان پایتخت به «زیر زمین» می‌رود

در سن 54 سالگی سیروس مقدم بار دیگر به سمت کارگردانی سینما رفته است، هنوز صحبتی در خصوص تیم بازیگران و یا زمان ساخت پروژه اعلام نشده، اما حضور مقدم در فهرست نامزد‌های حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر می‌تواند بر جذابیت‌های این رویداد سینمایی اضافه کند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، سیروس مقدم کارگردان صاحب سبک و موفق تلویزیون پس از سالها حضور در عرصه سریال‌سازی بار دیگر کارگردانی در سینما را تجربه خواهد کرد، تجربه‌ای که شاید بتواند موفقیت تلویزیونی وی را در سینما هم به ارمفان بیاورد. 

بر اساس آخرین اعلام شورای پروانه ساخت، فیلمنامه سینمایی "زیرزمین" نوشته مشترک "محسن تنابنده" و "خشایار الوند" و به کارگردانی "سیروس مقدم" و تهیه کنندگی "الهام غفوری" پروانه ساخت دریافت کرد، تا این کارگردان پیشکسوت پس از سالها بار دیگر شانس خود در سینما را بیازماید. 

بازگشت دوباره سیروس مقدم به سینما/کارگردان پایتخت به زیرزمین می‌رود///////////////////چهارشنبه

سیروس مقدم با وجود کارگردانی چندین اثر سینمایی در میان مخاطبان به عنوان کارگردان آثار تلویزیونی شناخته می‌شود، شهرتی که بیش از همه به ساخت مجموعه سریالی پایتخت بر می گردد، سریالی که تاکنون پنج فصل آن منتشر شده و قرار است نسخه ششم آن به صورت فیلمی سینمایی روانه بازار شود. 

فیلم سینمایی "زیرزمین" در مجموع بیست و دومین تجربه کارگردانی مقدم در سینما و تلویزیون محسوب می‌شود، از جمله آثاری که وی تاکنون در تلویزیون کارگردانی کرده می‌توان به پایتخت، علی البدل، میکائیل، زیر هشت، اغما و مدینه اشاره کرد، آثاری که اکثرا به صورت مناسبتی پخش شده و از وی چهره ای محبوب ساخته است. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

«انقلاب و دیپلماسی»، روایتی از زندگی «محمد صدر» است/در حوزه کتب ارزشی آثار زیادی داریم، اما معرفی درستی نداریم

نویسنده کتاب «انقلاب و دیپلماسی» گفت: کم کاری نویسندگان را باید در فضای فرهنگی و اقتصادی جستجو کرد، نویسندگان بر اساس تعهدی که بر خود قائل هستند و مسئولیتی ذاتی که دارند فعالیت می‌کنند و عرصه نویسندگی همیشه فراز و فرودهای بسیاری دارد و بیشترین صدمات را نویسندگان متحمل شده‌اند.

 

محمد قبادی نویسنده کتاب «انقلاب و دیپلماسی» در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، در خصوص کم کاری برخی نویسندگان گفت: کم کاری نویسندگان را باید در فضای فرهنگی و اقتصادی جستجو کرد، نویسندگان بر اساس تعهدی که بر خود قائل هستند و مسئولیتی ذاتی که دارند فعالیت می‌کنند و عرصه نویسندگی همیشه فراز و فرودهای بسیاری دارد و بیشترین صدمات را نویسندگان متحمل شده‌اند.

پیرامون تبلیغات در عرصه ادبیات گفت: اساسا تبلیغ برای کالا‌های فرهنگی همچون کتاب صورت نمی‌گیرد یا اگر تبلیغی در این حوزه داشته باشیم بسیار اندک است.

«انقلاب و دیپلماسی»، روایتی از زندگی «محمد صدر» است/در حوزه کتب ارزشی آثار زیادی داریم، اما معرفی درستی نداریم
وی در همین راستا ادامه داد: من معتقدم مجموعه‌های فرهنگی کلان که مسئولیت اطلاع را بر عهده دارند وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند و به همین منظور تبلیغ، توزیع و تببین کتاب مهجور مانده است.

قبادی در خصوص نوعه پرداخت به کتب ارزشی و معرفی این آثار بیان کرد: در حوزه کتاب‌ها ارزشی حرکت‌هایی انجام شده، ولی در خور توجه نیست و بسیار محدود است، کتاب‌های ارزشی و دفاع مقدسی بسیاری به چاپ رسیده، ولی، چون اطلاع رسانی درستی در این زمینه انجام نشده شناخت درستی در خصوصا این کتاب‌ها در جامعه وجود ندارد. این مهم نیازمند توجه بیشتر است.

این نویسنده کتاب در خصوص کتاب جدید خود با نام «انقلاب و دیپلماسی» اظهار کرد: کتاب «انقلاب و دیپلماسی» روایتی از خاطرات «سید محمد صدر» است، محمد صدر پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دانشجوی رشته داروسازی بود و در مقطع دکترا تحصیل می‌کرد که به طبع مانند بسیاری از دانشجویان مسلمان وارد جنبش دانشجویی شد و بعد از انقلاب اسلامی نیز در محضر شهید رجایی قرار گرفت و به توصیه شهید رجایی وارد وزارت امور خارجه شد.

برای مشاهده ادامه خبر اینجاکلیک کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان