بسته فرهنگی میزان؛

سریال موسی (ع) بهمن ماه کلید می‌خورد/شبی که ماه کامل شد همچنان در صدر جدول

سیزدهمین روز از تیر ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به زمان کلید خوردن سریال تلویزیونی «موسی(ع)» اشاره کرد. تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۰۵۸۹

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، سیزدهمین روز از تیر ماه 1398 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به زمان کلید خوردن سریال تلویزیونی «موسی(ع)» اشاره کرد.

صدرنشینی «شبی که ماه کامل شد» در گیشه سینما/شروع غم‌انگیز «ایکس لارج» در جدول فروش

جدول فروش سینمای ایران با اعلام صدرنشینی فیلم سینمایی "شبی که ماه کامل شد" به کارگردانی نرگس آبیار در چهارمین هفته از اکران این فیلم منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، جدول فروش سینمای ایران با اعلام صدرنشینی فیلم سینمایی "شبی که ماه کامل شد" به کارگردانی نرگس آبیار در چهارمین هفته از اکران این فیلم منتشر شد.

این صدرنشینی در حالی رخ داد که این فیلم توانست پس از چهارده روز از اکران مرز پنج میلیارد تومان فروش را پشت سر بگذارد، دو فیلم "ما همه با هم هستیم" و "سرخ پوست" نیز در هفته جاری رقابت نفس‌گیری برای صدرنشینی را تجربه کردند.

شبی که ماه کامل شد

شبی که ماه کامل شد

فروش هفتگی: 1,875,577,000 تومان
فروش کلی: 9,357,504,000 تومان

کارگردان: نرگس آبیار

بازیگران: الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی، پدرام شریفی، امین میری، بانیپال شومون - با حضور: شبنم مقدمی و فرید سجادی حسینی- با معرفی: آرمین رحیمیان

خلاصه داستان: روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران هست که درگیر عشق جوانی شهرستانی می شود و این در حالی است که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است که در این مسیر برادرش با او همراه می شود، اما در میانه راه اتفاقاتی برای آن ها رقم می خورد.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

«حضرت معصومه (س)» عبد صالح در برابر ذات پاک الهی است/اهمیت و جایگاه «دختر» در دین اسلام

کارشناس علوم قرآنی گفت: حضرت «فاطمه معصومه (س)» یکی از عالی‌ترین نمونه‎های عبادت و بندگی خدا است، ایشان از خاندان ولایت و امامت «کریمه اهل بیت(ع)» هستند، این بانوی بزرگوار با عبادت و شب زنده‎داری توانستند به جایگاه خاص خود دست یابند و به عبد صالح در برابر ذات پاک الهی تبدیل شود.

محمدعلی فیض‌آبادی کارشناس علوم قرآنی در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان ضمن اشاره به ابعاد شخصیتی «حضرت فاطمه معصومه(س)» گفت: حضرت «فاطمه معصومه (س)» یکی از عالی‌ترین نمونه‎های عبادت و بندگی خدا است، ایشان از خاندان ولایت و امامت «کریمه اهل بیت(ع)» هستند، این بانوی بزرگوار با عبادت و شب زنده‎داری توانستند به جایگاه خاص خود دست یابند و به عبد صالح در برابر ذات پاک الهی تبدیل شود.

این بانوی بزرگوار در شاخص‌های علمی و شرعی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، چراکه بسیاری از سوالات علمی و شرعی مردم را در زمان خود پاسخگو بودند.

«حضرت معصومه (س)» عبد صالح در برابر ذات پاک الهی است/اهمیت و جایگاه «دختر» در دین اسلام
وی با اشاره به دلایل متعدد عدم ازدواج «حضرت فاطمه معصومه (س)» اظهار کرد: یکی از دلایل مهمی که باعث شد. «حضرت فاطمه معصومه (س)» و خواهران ایشان ازدواج نکنند سدهایی بود که حکومت غاصب بنی عباس ایجاد می کرد زیرا این حکومت کسانی را که با ائمه اطهار در ارتباط بودند سخت آزار می داد.

فیض آبادی به دلایل هجرت این بانوی گرانقدر به ایران اشاره و اظهار داشت: «حضرت فاطمه معصومه(س)» برای دیدار با برادر خود «امام رضا(ع)» به ایران مهاجرت کردند اما در بین راه و در ساوه بیمار شدند. البته در تاریخ اطلاعات زیادی در خصوص این بانوی بزرگوار وجود ندارد.

وی به ویژگی های «دختر» از منظر اسلام و حجاب اشاره و ابراز کرد: جایگاه دختران در دین مبین اسلام از ابعاد مختلف بسیار خاص است، خداوند در قرآن به «پیامبر اکرم(ص)» امر کرده است که به زنان و دخترانت بگو حجاب داشته باشند و در گام بعدی امر می‌کند که به زنان و مردان مومن بگو تا حجاب خود را رعایت کنند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

کتاب‌هایی که می‌توانید به دختران خود هدیه دهید


مجموعه شش جلدی «نی‌نی‌ها» به همراه کتاب «مشق آسمان» و «خاطرات سفیر» ویژه نوجوانان، به مناسبت روز دختر به مخاطبان گرامی معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، «نی نی‌ها» مجموعه شش جلدی از افسانه شعبان‌نژاد است که نثر‌های موزون برای بچه‌ها گردآوری شده است. این اثر به گونه‌ای نوشته شده که سه جلد آن برای نی‌نی دختر‌ها و سه جلد آن برای نی‌نی پسر‌ها است. عناوین کلی این مجموعه عبارتند از: «نی‌نی‌ها و هولولو»، «نی‌نی‌ها و اجی مجی» و «نی‌نی‌ها و پری‌ها».

***«نی‌نی‌ها و هولولو»

مجموعه‌های نی‌نی‌ها که در آن‌ها هم طنز وجود دارد برای خردسالان است که تقریبا با زبان نثر موزن همراه است. در «نی‌نی‌ها و هولولو» در اصل برای مقابله با ترس خردسال است، در این مجموعه از طریق «هولولو» شخصیتی که وارد خونه‌ها می‌شود و قصد دارد بچه‌ها را بترساند، اما در نهایت برعکس این قضیه اتفاق می‌افتد و این بچه‌ها هستند که این شخصیت را می‌ترساند و باعث فرارش از خانه‌می شوند.

کتاب‌هایی که می‌توانید به دختران خود هدیه دهید
***«نی‌نی‌ها و اجی مجی»

«نی‌نی‌ها و اجی مجی» در ارتباط با آرزو‌های بچه‌ها است. اجی‌مجی یک شخصیتی است که می‌خواهد آرزو‌های بچه‌ها رو برآورده کند، چون مهارتی ندارد بر عکس آنرا انجام می‌دهد که با طنز همراه است مجموعه دیگر «نی‌نی‌ها و پری‌ها» است که در واقع پری‌ها کار‌هایی که بچه‌ها توانایی انجامش را ندارند برایشان انجام می‌دهند، ولی در عین حال بچه‌ها هم در این قضیه فعالیت وکمک می‌کنند برای حل مشکلات.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

فیلمبرداری سریال «موسی (ع)» بهمن ماه کلید خواهد خورد/کلنگ دکور پروژه بزرگ تاریخی زده شد

تهیه‌کننده سریال «موسی (ع)» گفت: بنابر آخرین برنامه ریزی‌های صورت گرفته و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده فیلمبرداری پروژه بزرگ «موسی (ع)» اواخر بهمن ماه سال جاری کلید خواهد خورد.

احمد میرعلایی تهیه کننده سریال «موسی (ع)» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص آخرین مراحل از روند پیش تولید این سریال گفت: در حال حاضر نقشه کشی دکور در شهرک سینمایی به طور کامل انجام شده و به نوعی می‌توان گفت که دکور این پروژه کلنگ خورده است. 

وی درباره پیچیدگی‌های دکور سریال «موسی (ع)» اظهار کرد: بدون شک دکور این مجموعه تلویزیونی در تاریخ سریال سازی ایران اتفاقی تازه و بدیع بوده و می‌توان گفت نوع نگاه و ساختی که برای این دکور در نظر گرفته شده تاکنون تجربه نشده است. 

فیلمبرداری سریال

میرعلایی در همین راستا ادامه داد: زمین مورد نظر برای ساخت دکور انتخاب شده و بر اساس نقشه‌کشی های صورت گرفته به امید خدا به زودی ساخت فیزیکی آغاز می شود اما پیش از ساخت باید تمامی ابعاد پروژه در نظر گرفته شود، البته باید اشاره کنم که دکور به صورتی بخش بندی شده و کاملاً با ترتیبی خاص ساخته خواهد شد. 

این تهیه کننده سینما و تلویزیون درباره زمان احتمالی فیلمبرداری سریال «موسی (ع)» تاکید کرد: بنابر آخرین برنامه ریزی‌های صورت گرفته و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده فیلمبرداری پروژه بزرگ موسی (ع) اواخر بهمن ماه سال جاری کلید خواهد خورد. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

مسخره‌باز روایتی تازه در سینمای ایران/علی نصیریان بر پرده اکران سینما ظاهر می‌شود

براساس اعلام شورای پروانه نمایش فیلم سینمایی "مسخره باز" نخستین تجربه "همایون غنی‌زاده" در عرصه کارگردانی سینما توانست مجوز لازم برای اکران در سینماهای کشور را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، براساس اعلام شورای پروانه نمایش فیلم سینمایی "مسخره باز" نخستین تجربه "همایون غنی‌زاده" در عرصه کارگردانی سینما توانست مجوز لازم برای اکران در سینماهای کشور را به دست آورد. 

همایون غنی زاده را همه به خاطر کارگردانی تئاتر و اجرای آثار به یادماندنی همچون آنتیگون، کالیگولا، می سی سی پی نشسته می‌میمیرد، در انتظار گودو و ملکه زیبای لنین می‌شناسند. کارگردانی که در عرصه هنرهای نمایشی به قطبی مولف بدل شده و حالا در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با فیلم "مسخره باز" نخستین تجربه کارگردانی خود را پشت سر می گذارد.

اولین تجربه کارگردانی همایون غنی‌زاده در سینما/همکاری سه نسل بازیگری در مسخره باز////////////////پنجشنبه

انگیزه ساخت مسخره‌باز مردم بودند/به هیچ وجه نمی‌خواستم فضای تئاتر را وارد سینما کنم

همایون غنی‌زاده نویسنده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، در خصوص مخاطب اصلی فیلم سینمایی "مسخره باز" گفت: من مسخره باز را برای همه ساختم و این طور نیست که از همان ابتدا به دنبال مخاطب خاص بوده بوده باشم.

وی درباره سبک فیلمسازی خود افزود: از نظر من سبک یک فیلم تماشاگر را انتخاب نمی‌کند. سبک یک فیلم نمی‌تواند بگوید که تماشاگر آن را دوست دارد یا نه بلکه این کار کیفیت اثر است. شما در هر سبکی فیلم بد بسازید مخاطب آن را دوست نخواهد داشت.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان