ده زوج موفق سینمای ایران: همکاری و احترام، به جای حاشیه های زرد

بعد از ماجرای رامبد جوان و نگار جواهریان و سفرشان به کانادا، که مثل یک طوفان فضای مجازی را درنوردید و بعد از اظهارنظر امیر جعفری درباره وضعیت اقتصادی خانواده و وابستگان مسئولان و پاسخ او به حاشیه‌های پیش‌آمده، حالا نوبت به موج بعدی رسیده است؛ ازدواج مجدد مهدی هاشمی، آن‌هم در بی‌خبری گلاب آدینه

بعد از ماجرای رامبد جوان و نگار جواهریان و سفرشان به کانادا، که مثل یک طوفان فضای مجازی را درنوردید و بعد از اظهارنظر امیر جعفری درباره وضعیت اقتصادی خانواده و وابستگان مسئولان و پاسخ او به حاشیه‌های پیش‌آمده، حالا نوبت به موج بعدی رسیده است؛ ازدواج مجدد مهدی هاشمی، آن‌هم در بی‌خبری گلاب آدینه.
حقیقت این است که ماجرا خیلی ساده است، هاشمی اعلام کرده که مدت‌هاست با گلاب آدینه زندگی مشترکی نداشته‌اند، بی‌اطلاعی او از کل ماجرا هم به همین موضوع برمی‌گردد.

همچنین بخوانید:
ما شما را دوست نداریم آقای جوان

هاشمی و آدینه، بااین‌وجود، سال‌هاست که رفتاری حرفه‌ای و همراه با احترام باهم داشته‌اند و این چیزی است که باید برایش ارزش قائل شد، نه جار زدن اتفاقات خصوصی زندگی دو هنرمند، که البته در این مورد خاص، این بار خود این هنرمندان گرامی بودند که با انتشار ویدیوهای مختلف در فضای مجازی، یک موضوع شخصی و خصوصی را به این شکل علنی کردند. با همه این‌ها، همه ازدواج‌های سینمایی هم پایانی تراژیک نداشته‌اند.
درحالی‌که خیلی‌ها زیر پست‌های اینستاگرامی رامبد جوان از او درباره جدایی‌اش از سحر دولتشاهی می‌پرسیدند و بهاره رهنما بعد از جدایی‌اش از پیمان قاسم‌خانی از زنانی که به زندگی مردان متأهل وارد می‌شوند می‌گفت، آزاده صمدی و هومن سیدی بعد از سال‌ها همکاری مشترک که همیشه نتایج درخشانی به همراه داشت در سکوت خبری و در کمال احترام از هم جدا شدند و محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان عکس‌هایی بعد از جدایی در کنار دخترانشان منتشر کردند.
خیلی از زوج‌های سینمایی هم بوده‌اند که سال‌ها در کنار هم کارکرده‌اند، همکاری‌های درخشان آفریده‌اند و به‌دوراز حاشیه به زندگی خصوصی‌شان پرداخته‌اند. در این یادداشت نگاهی می‌اندازیم به ده زوج موفق سینمای ایران.

1- بهرام بیضایی و مژده شمسایی

بیضایی شمسایی

شکسپیر سینمای ایران در سال 1377 با مژده شمسایی ازدواج کرد، ازدواجی که تاکنون هم ادامه داشته است. شمسایی ابتدا چهره‌پرداز فیلم «شاید وقتی دیگر» استاد بود و بازیگری را با «مسافران» آغاز کرد. درخشان‌ترین همکاری این زوج مربوط به «سگ‌کشی» است و در آخرین فیلم بیضایی که در ایران ساخته شد هم ادامه یافت؛ «وقتی همه خوابیم».

2- ناصر تقوایی و مرضیه وفا مهر

زوج ناصر تقوایی و مرضیه وفا مهر

ناصر تقوایی، بعد از جدایی از شهرنوش پارسی پور، با مرضیه وفامهر ازدواج کرد. مرضیه وفامهر، در «کاغذ بی‌خط» دستیار تقوایی بود و از آن زمان تاکنون بیشتر در فیلم‌های کوتاه و مستقل به ایفای نقش پرداخته است. مهم‌ترین تجربه بازیگری وفامهر به فیلم «تهران من حراج» بازمی‌گردد که این فیلم هم با حاشیه‌های بسیاری همراه بود. وفامهر همچنین درزمینه فیلم‌سازی هم فعال است و فیلم «باد، ده‌ساله» ساخته او اولین فیلم ایرانی است که در جشنواره ساندنس جز ده فیلم منتخب انتخاب‌شده است.

3- اصغر فرهادی و پریسا بخت آور

اصغر فرهادی و پریسا بخت آور

فیلم‌ساز پرافتخار ایرانی، سال‌ها پیش با پریسا بخت آور، کارگردان مجموعه‌های موفق تلویزیونی ازدواج‌ کرده است. فرهادی که خودش هم فعالیت حرفه‌ای‌اش را از تلویزیون شروع کرد، فیلم‌نامه مجموعه‌های پرطرفدار «پشت‌کنکوری‌ها» و «یادداشت‌های کودکی» به کارگردانی پریسا بخت آور را به رشته تحریر درآورده است. اوج همکاری این زوج مربوط به فیلم کمدی و موفق «دایره‌زنگی» است که بخت آور کارگردانی آن را بر عهده داشته و فرهادی فیلم‌نامه آن را نوشته است.

4- فرهاد آئیش و مائده طهماسبی

 فرهاد آئیش و مائده طهماسبی

این زوج هنری هم‌سال‌هاست که ازدواج‌کرده‌اند و علاوه بر همکاری‌های مشترک، به‌صورت جداگانه هم، فعالیت خود را دنبال می‌کنند. آئیش و طهماسبی قبلاً در مصاحبه‌ای اعلام کرده‌اند که به دلیل محدودیت‌های شغلی‌شان قصد فرزند دار شدن ندارند. ازآنجایی‌که هردو در تئاتر بسیار فعال هستند، هرکدام در نمایش‌های دیگرِی بارها ظاهرشده‌اند و بعد از سال‌ها فعالیت در سینما، تلویزیون و تئاتر ایران، همچنان به زندگی و فعالیت حرفه‌ای خود ادامه می‌دهند.

5- گوهر خیراندیش و جمشید اسماعیل‌خانی

زوج گوهر خیراندیش و جمشید اسماعیل‌خانی

در سال 1349، زمانی که خیراندیش و مرحوم اسماعیل‌خانی در گروه تئاتر شیراز تازه آغاز به کارکرده بودند، باهم ازدواج کردند و تا سال‌ها در نقش‌های ماندگار سینمایی و تلویزیونی در مقابل یکدیگر ظاهر شدند. خیراندیش در گفت‌وگویی که اخیراً انجام داده است ازآنچه که از مرحوم اسماعیل‌خانی به‌عنوان یک بازیگر یاد گرفته است یادکرده است و همچنین از رابطه صمیمی و عاطفی که باهم داشته‌اند سخن گفته است.

6- لیلا حاتمی و علی مصفا

لیلا حاتمی و علی مصفا

داریوش مهرجویی با «لیلا» یک معجزه آفرید، معجزه‌ای که هم روی پرده جاری شد و هم در زندگی واقعی به حیاتش ادامه داد. علی مصفا و لیلا حاتمی در هنگام بازی در این فیلم باهم آشنا شدند و ازدواج کردند و تاکنون هم‌بارها در مقابل هم در نقش‌های گوناگون ظاهرشده‌اند. لیلا حاتمی بازیگر اصلی «سیمای زنی در دوردست» به کارگردانی علی مصفا بود و این زوج در فیلم «چیزهایی هست که نمی‌دانی» و «پله آخر» همبازی بودند. مصفا و حاتمی در اثر دیگر داریوش مهرجویی، «آسمان محبوب» هم‌بار دیگر در کنار یکدیگر ظاهر شدند و «مردی بدون سایه» آخرین فیلم علیرضا رئیسیان آخرین همکاری این دو است.

7- داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر

داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر

از «لیلا» صحبت کردیم، باید از داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر هم‌صحبت کنیم. محمدی فر ابتدا در «لیلا» به‌عنوان بازیگر در کنار مهرجویی حضور داشت و بعد به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس آثار مهرجویی در کنار این فیلم‌ساز حضور یافت. «سنتوری» و «مهمان مامان» اوج همکاری این زوج است و «آسمان محبوب»، «بمانی» و «نارنجی‌پوش» دیگر همکاری‌های مهرجویی و محمدی فر است.

8- امیر جعفری و ریما رامین فر

زوج امیر جعفری و ریما رامین فر

ریما رامین فر و امیر جعفری، هر دو با فیلم موفق «نان، عشق و موتور 1000» وارد سینما شدند. درحالی‌که امیر جعفری در تلویزیون با مجموعه «بدون شرح» به‌سرعت به محبوبیت رسید و با «قارچ سمی» جای پایش را در سینما محکم کرد، رامین فر گزیده کارتر و کم فعالیت‌تر بود. بااین‌حال حضور ریما رامین فر در مجموعه «پایتخت» و نقش هما، او را به‌سرعت به چهره‌ای محبوب و شناخته‌شده تبدیل کرد. زوج رامین فر و جعفری در «زاپاس» ساخته برزو نیک نژاد، در مقابل یکدیگر ظاهر شدند و در طی سال‌ها فعالیت هنری بارها با یکدیگر همبازی شده‌اند.

9- رخشان بنی اعتماد و جهانگیر کوثری

 رخشان بنی اعتماد و جهانگیر کوثری

رخشان بنی اعتماد، بانوی اردیبهشت سینمای ایران سال 1359 با جهانگیر کوثری، تهیه‌کننده سینما، گزارشگر و مجری ورزشی و روزنامه‌نگار ازدواج کرد. رخشان بنی اعتماد در طی سال‌ها نه‌تنها توانست با فیلم‌ها و نوع ویژه نگاهش اعتباری برای سینمای ایران دست‌وپا کند که توانست به‌عنوان یک فیلم‌ساز توانمند زن، جریان فیلم‌سازی ایران را متحول کند و همیشه، در این راه از همکاری و حمایت همسرش، جهانگیر کوثری بهره برده است.
کوثری که تهیه‌کننده برخی از مطرح‌ترین آثار بنی اعتماد، ازجمله، «بانوی اردیبهشت»، «خون بازی» و «زیرپوست شهر» بوده است، تهیه‌کنندگی آثار فیلم‌سازان دیگری را هم در کارنامه کاری خود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به «پل خواب» ساخته اکتای براهنی، «سوت پایان» ساخته نیکی کریمی، «به آهستگی» ساخته مازیار میری و «فراری» ساخته علیرضا داوود نژاد اشاره کرد.

10- رویا تیموریان و مسعود رایگان

زوج رویا تیموریان و مسعود رایگان

رویا تیموریان و مسعود رایگان در سال 1382 باهم ازدواج کردند. رایگان بعد از سال‌ها فعالیت هنری در کشور سوئد، در سال 1380 به دعوت وحید موسائیان برای بازی در فیلم «خاموشی دریا» به ایران آمد و با بازی در «خیلی دور، خیلی نزدیک» رضا میر کریمی در سینمای ایران به شهرت رسید. تیموریان هم که سال‌ها در سینما و تلویزیون و تئاتر مشغول به فعالیت بوده است. این زوج در طی چند سال گذشته در چند اثر موفق در مقابل هم ظاهرشده‌اند یا با یکدیگر همکاری داشته‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به «زادبوم»، «سنتوری»، «کافه ستاره» و مجموعه موفق «شمس‌العماره» اشاره کرد. چیزی که این فیلم را به یک هدیهٔ جذاب در صنعت سرگرمی تبدیل کرده این است که به طور مرتب پیچیدگی لازم در به تصویر کشیدن تصویر یک ستاره و چند موزیکال همراه با آن را ارائه می‌دهد. 

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان