بسته فرهنگی میزان؛

۱۰۰ قسمت جدید از مستند بی مرز، با حجاب آماده پخش می‌شود/دهه کرامت و ویژه‌ برنامه‌ها در مشهد مقدس

شانزدهمین روز از تیر ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گفت و گوی خبرگزاری میزان با شیدا نیکوروین کارگردان مستند "بی مرز، با حجاب" اشاره کرد. تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۱۳۰۹

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، شانزدهمین روز از تیر ماه 1398 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گفت و گوی خبرگزاری میزان با شیدا نیکوروین کارگردان مستند "بی مرز، با حجاب" اشاره کرد.

ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مشهد مقدس/اجرای 100 گروه سرود در جشنواره شهر کرامت

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: در سطح مشهد الرضا علیه السلام نیز جشنواره شهر کرامت، جشن‌ها و مراسم رضوی، ایستگاه‌های صلواتی، ارائه خدمات اجتماعی داوطلبانه توسط مساجد، هیئات، تشکل‌های مردمی و مشارکت بیش از 10 مجموعه و نهاد شهری و استانی در برپایی این مراسم پیش بینی شده است.

حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: ایام دهه کرامت هر ساله ایام توسعه حریم معنوی حرم امام هشتم علیه السلام، دهه زیارت و دهه معرفت افزایی نسبت به سنت و سیره رضوی به شمار می‌رود. این ایام در آستان قدس رضوی جزو مهمترین مناسبت‌های ویژه محسوب شده و نسبت به طراحی و اجرای برنامه‌های منسجم، محوری و هماهنگ در تمامی مجموعه آستان قدس رضوی و همچنین همراه کردن دستگاه‌ها و نهاد‌های بیرون از آستان قدس رضوی تدارک ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برپایی جشن‌های شکوه رضوان با حضور میهمانان برجسته کشوری، برنامه نقش بهشت شامل نورپردازی و گل آرایی صحن و سرای رضوی و برنامه ترجمان آفتاب شامل مراسم جانمایی کتاب‌هایی جهت مطالعه در رواق‌های حرم مطهر از محوری‌ترین برنامه‌های دهه کرامت در گستره حرم مطهر رضوی است.

ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی برای دهه کرامت/برنامه 100 گروه سرود در جشنواره شهر کرامت
وی ادامه داد: در سطح مشهد الرضا علیه السلام نیز جشنواره شهر کرامت، جشن‌ها و مراسم رضوی، ایستگاه‌های صلواتی، ارائه خدمات اجتماعی داوطلبانه توسط مساجد، هیئات، تشکل‌های مردمی و مشارکت بیش از 10 مجموعه و نهاد شهری و استانی در برپایی این مراسم پیش بینی شده است. در این جشنواره بیش از 100 گروه سرود در محلات، بوستان‌ها و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی اجرای برنامه خواهند داشت.

گنابادی نژاد افزود: مراسم گلباران حرم مطهر رضوی در روز میلاد حضرت معصومه (س) انجام شده و مجددا مراسمی برای شب میلاد امام رضا علیه السلام در قالب برنامه قرار زیارت پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ خدمت کریمانه، بسته‌های حمایتی ویژه‌ای در مناطق محروم در نظر گرفته شده است که با مشارکت و حضور علما و در قالب برنامه «ردای خدمت» توزیع خواهد شد.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا  کلیک کنید.

دست‌های پشت پرده در سینما و تئاتر، قصد نابودی فرهنگ را دارند/سینمای طنز امروز لودگی و مخرب است

معاونت صدای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: از نظر من آگاهی سازی در میان جامعه باید بالا برده شود، شاید مردم با دیدن آثار کمدی می خندند اما شاید ندانند که در زیرلایه‌های این آثار به اعتقادات و باورهای خودشان می‌خندند.

حمید شاه‌آبادی معاونت صدای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص وضعیت فعلی تئاتر و مدیریت فعلی هنرهای نمایشی گفت: شاید خیلی خوب نباشد که من در مورد حوزه‌ای صحبت کنم که پیشتر در آن حوزه مدیریت داشته‌ام، اما چه در زمان من و چه در موقعیت امروز همواره فضایی در تئاتر وجود دارد که می‌خواهد بر فضای فرهنگی کشور مسلط شود.

وی در همین راستا ادامه داد: فضای مسمومی که پیشتر گفتم، راه تسلیم شدن کشور در برابر خواسته‌های دشمن را تغییر در فرهنگ و تعلقات فرهنگی، همچنین سبک زندگی مردم می‌داند و در این راستا تلاش خود را انجام می‌دهد.

تئاتر خصوصی امروز فضای سالمی ندارد/سینمای کمدی به سمت لودگی و هجو رفته است//////////////////////دوشنبه

معاون صدای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: اگر دغدغه‌های مردم به جای مسائل ارزشی، ملی و دینی تبدیل به دغدغه‌های هجو شود، در این صورت دشمن به هدف خود رسیده است، بنابراین کانون توجهات جوامع بین‌الملل حوزه فرهنگ است، به این طریق است که بحث فرهنگی به بحثی دو سویه مبدل می‌شود.

وی در همین رابطه تاکید کرد: وقتی موضوعی دو سویه می شود باید دید دشمن چه برنامه ریزی‌هایی انجام داده و ما در این زمینه چه کرده‌ایم، ما می‌بایست به سرمایه‌گذاری دشمنان در عرصه فرهنگ توجه کنیم.

شاه‌آبادی سینمای کمدی امروز را نامناسب خواند و اذعان کرد: متاسفانه وزن سینمای کمدی امروز ما تغییر کرده و همین باعث تغییر ذائقه در مخاطب شده است، سینمای کمدی از لحاظ کیفی و کمی دچار تغییر و افول شده است، طنز فاخر بدون شک مورد حمایت ما بوده و هست اما هجو و لودگی و ورود به حریم‌های غیر اخلاقی کار درستی نیست.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

حجاب هم حق است، هم مسئولیت/نیازمند تغییر نگاه خارجی‌ها به مقوله حجاب در داخل کشور هستیم

 تهیه کننده و کارگردان مستند "بی مرز، با حجاب" گفت: در پی ساخت مستند "بی مرز با حجاب" در خارج از کشور به این نتیجه رسیدم که در همان حد که داخلی‌ها نیاز به آگاهی درست از خارج از کشور دارند، اهالی خارج از کشور هم باید دید درستی به داخل کشور داشته باشند.

"شیدا نیکوروین" تهیه کننده و کارگردان مستند "بی مرز، با حجاب" در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص اهمیت پرداختن به مقوله عفاف و حجاب گفت: نیاز امروز جامعه ما برای ایجاد فضایی امن این است که همواره حواسمان باشد که ما وظایفی نسبت به یکدیگر داریم که همیشه باید آنها را به هم گوشزد کنیم، علاوه بر این ما باید در جریان حفظ حقوق زنان و مسئله حجاب را به شدت جدی بگیریم، حجاب هم حق است، هم مسئولیت و این نکته‌ای است که به هیچ وجه نباید آن را فراموش کرد.

وی در همین راستا اضافه کرد: وقتی حجاب را حق و مسئولیت بدانیم، متوجه می شویم که نمی توان از آن عدول کرد، برای گسترش این نوع نگاه باید کارهای مختلفی در حوزه فرهنگ، صنعت، تحقیق، نگارش و پژوهش انجام دهیم، در این میان باید به فعالیت های گسترده ای در شبکه های اجتماعی، رسانه های جمعی و مکتوب انجام دهیم تا بتوانیم این موج را به خوبی بسط و گسترش دهیم، از این طریق علاوه بر فرهنگ‌سازی داخلی می‌توانیم جریان های تزریقی و خارجی را نیز به خوبی کنترل و مدیریت کنیم. 

حجاب هم حق است، هم مسئولیت/نیازمند تغییر نگاه خارجی‌ها به مقوله حجاب در داخل کشور هستیم
تهیه کننده برنامه "بی مرز با حجاب" دغدغه همیشگی خود را پرداختن به مسئله عفاف و حجاب اعلام کرد و افزود: به عناون بانوی رسانه‌ای در حوزه بین الملل موضوع عفاف و حجاب را سرلوحه خود قرار داده‌ام، همواره سعی کرده ام تا مسئله حجاب را در تمامی کشورها مورد ارزیابی قرار دهم و دغدغه های این موضوع مهم را در جوامع مختلف بررسی کنم، من سعی کردم به افراد داخلی نشان دهم که در همه جای دنیا رسیدن به هنجارهای مذهبی مشکلاتی به همراه دارد و باید در رسیدن به آنها تلاش کرد. 

وی با تاکید بر دغدغه‌مند بودن زنان مسلمان نسبت به امر حجاب در سایر کشورها تصریح کرد: بسیاری از زنان کشورهای مختلف که با آنها به صحبت می نشستم از تاثیرات بسیار زیاد انقلاب اسلامی ایران و اسلام بر زندگی خود و همچنین تغییر سبک زندگی، نوع پوشش و امنیت‌شان می گفتند، می خواهم به این نکته برسم که جمهوری اسلامی ایران تاثیر فراوانی در نوع نگاه بسیاری از افراد در خارج از کشور دارد، آنجا همواره ادعای دموکراسی وجود دارد اما دموکراسی تا وقتی ادامه دارد که در راستای اهداف لیبرال‌ها شکل گیرد.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

نقش خوب پیشنهاد شود بازی می‌کنم/دستمزدم پرداخت نشود، کارم را رها نمی‌کنم

بازیگر سریال "دل" گفت: بازیگری نیستم که وقتی دستمزدم پرداخت نشد، کارم را نیمه کاره رها کنم. فکر می‌کنم وقتی کاری را شروع می‌کنی باید آن را به پایان برسانی. اول برای خودم و دوم به احترام بینندگان نقشم را به صورت کامل ایفا کردم.

 

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، «جاده قدیم» یک سریال طنز است که سال 1394 به کارگردانی بهرام بهرامیان ساخته شد و روی آنتن شبکه یک سیما رفت. یکتا ناصر، شهرام حقیقت دوست و حمیدرضا آذرنگ به عنوان بازیگران اصلی در این سریال ایفای نقش کردند. همچنین بازیگرانی همچون آنا نعمتی، حسین ملکی، امید روحانی، حبیب دهقان نسب و کیهان ملکی نیز در این مجموعه حضور داشتند.

این سریال روایتگر داستان زن و شوهری به نام زینت و نعمت است که با تنها دارایی شان که یک گاو است به تهران می‌آیند. گاو در بدو ورود آن‌ها به پایتخت گم می‌شود و همین موضوع مشکلاتی را برای این زوج جوان به وجود می‌آورد.

یکتا ناصر با سریال «گل‌های کاغذی» پا به عرصه بازیگری گذاشت و پیش از جاده قدیم در مجموعه‌هایی مانند اولین شب آرامش، عید آن سال ها، پدر خوانده، با من بمان و دختران حوا جلوی دوربین رفته است.

بازی در تلویزیون را به شدت دوست دارم/دستمزدم پرداخت نشود، کارم را رها نمی‌کنم

به گفته این بازیگر، ایفای نقش در جاده قدیم سختی‌های خاصی داشته است، از جمله لوکیش‌های سخت، گریم‌های سنگین و کار فشرده. به هر حال، هم اکنون این سریال از شبکه آی فیلم در حال پخش است، به همین بهانه خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان با یکتا ناصر به گفت و گو نشسته است که در ادامه می‌خوانید:

میزان: جذابیت‌های نقشی که در سریال «جاده قدیم» برعهده داشتید برای خودتان چگونه بود؟

ناصر: در ابتدا می‌خواهم بگویم، من متأسفانه نتوانستم این سریال را به طور کامل ببینم و الان که از شبکه آی فیلم پخش می‌شود آن را می‌بینم. با وجود اینکه ممکن است این مجموعه برای بینندگان صحنه‌های کمدی زیادی داشته باشد، اما برای من کار سختی بود. در این سریال به خاطر همه مشکلاتی که داشت خیلی اذیت شدم.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان