بسته تئاتر میزان؛

اعلام زمان دقیق برگزاری جشنواره آیینی و سنتی/اجرای نمایش مارلون براندو به تعویق افتاد

هفته جاری عرصه هنر‌های نمایشی و تئاتر با رویداد‌های متنوعی روبرو است که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اعلام زمان دقیق برگزاری جشنواره آیینی و سنتی، تغییر زمان اجرای نمایش "مارلون براندو" و آغاز اجرای نمایش «لیگ قهرمانان، مرحله گروهی» اشاره کرد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، هفته جاری عرصه هنر‌های نمایشی و تئاتر با رویداد‌های متنوعی روبرو است که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اعلام زمان دقیق برگزاری جشنواره آیینی و سنتی، تغییر زمان اجرای نمایش "مارلون براندو" و آغاز اجرای نمایش «لیگ قهرمانان، مرحله گروهی» اشاره کرد.

همچنین رونمایی از پوستر نمایش «٥٦،غسالخانه تهران»، اجرای نمایش «اژدهای طلائی» در تماشاخانه ایرانشهر و تمدید نمایش کرونوس از دیگر اخبار مهم عرصه هنر نمایش در روزهای آتی است.

اعلام زمان دقیق برگزاری جشنواره آیینی و سنتی/اجرای نمایش مارلون براندو به تاخیر افتاد/////////////////////دوشنبه

اعلام زمان دقیق برگزاری جشنواره آیینی و سنتی

نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی از تاریخ 19 لغایت 26 مرداد ماه برگزار می‌شود. این جشنواره که به صورت دو سالانه برگزار می‌شود، در دوره جدید با شعار «نمایش های سنتی فرصتی برای تئاتر معاصر ایران» و در 10 بخش نمایشی و پژوهشی میزبان علاقه‌مندان به گونه‌های متعدد نمایش‌های آیینی و سنتی خواهد بود.

آثاری که در این جشنواره شرکت می‌کنند در بخش های صحنه ای، مرور، آیین‌ها و بازی‌ها، پژوهش، نقالی، جوانه‌های نمایشی ایران، خیمه شب بازی (عروسکی سنتی) و شبیه خوانی خواهند بود.

همچنین در فاصله حدود یک ماه مانده تا شروع جشنواره، تیزری با صدای احترام برومند و با مروری بر آثار قهوه خانه ای، آیینی و جوانه های نمایشی دوره هجدهم جشنواره منتشر می‌شود.‌

نوزدهمین دوره جشنواره نمایش‌هایی آیینی و سنتی به دبیری داود فتحعلی‌بیگی همزمان با عید قربان در مردادماه برگزار می‌شود.

/Upload/Public/Content/Images/1398/04/18/0016120462x.jpeg

اجرای نمایش مارلون براندو به تعویق افتاد

پوستر نمایش «مارلون براندو» به کارگردانی مهران‌ رنج‌بر که طبق تغییر ایجاد شده در تاریخ آغاز اجرای عمومی از 30 تیر در تماشاخانه سپند به صحنه می‌رود، منتشر شد.

پوستر نمایش «مارلون براندو» با طراحی محمدصادق زرجویان منتشر شد. این اثر نمایشی بعد از اجرای نمایش «استیو جابز»، جدیدترین تجربه کارگردانی ‌مهران رنج‌بر است که لحظه مرگ براندو در سال 2004 را به تصویر می‌کشد.

مهران امام‌بخش، سارا رسول‌زاده، یلدا عباسی، امین میری و علی پویاقاسمی بازیگران نمایش «مارلون براندو» هستند.

پیش از این قرار بود این اثر نمایشی از 26 تیر اجرای عمومی خود را آغاز کند که به دلیل تغییر ایجاد شده در گروه بازیگری اثر، «مارلون براندو» از 30 تیر، ساعت 21 در سالن شماره یک تماشاخانه سپند به صحنه می‌رود.

/Upload/Public/Content/Images/1398/04/18/0016120619k.jpeg

نمایش «لیگ قهرمانان، مرحله گروهی» به صحنه می‌رود

نمایش «لیگ قهرمانان، مرحله گروهی» به نویسندگی داریوش علیزاده و کارگردانی سعید دشتی و داریوش علیزاده از مردادماه سال جاری به صحنه می‌رود. این اثر نمایشی به کارگردانی سعید دشتی و داریوش علیزاده از مردادماه 1398 به صحنه می‌رود.

در نمایش «لیگ قهرمانان، مرحله گروهی» علاوه بر داریوش علیزاده به‌عنوان نویسنده این اثر، رها جهانشاهی به‌عنوان مجری طرح و مدیر تولید، حمید ملکی و امیرحسین انصاری تهیه‌کنندگان نمایش و مسعود سقلاطون نیا به‌عنوان جانشین تهیه حضور خواهند داشت. اسامی گروه بازیگران، سایر عوامل اجرایی و همچنین مکان اجرای این نمایش پس از بازبینی آن اعلام خواهد شد.

سعید دشتی و داریوش علیزاده پیش‌ازاین در نمایش «دریبل» همکاری موفقی را با یکدیگر داشته‌اند. همچنین سعید دشتی در اردیبهشت‌ماه سال جاری نمایش «مار بازی» را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برده است.

/Upload/Public/Content/Images/1398/04/18/0016120712n.png

«اژدهای طلائی» به ایرانشهر می رود

نمایش «اژدهای طلائی» به کارگردانی علی پروشانی نیا در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر در ماه مرداد به صحنه می رود. این اثر نمایشی به کارگردانی علی پروشانی نیا و نویسندگی رولَند شیمِلْفِنیگدر، اجراهای خود را در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر برای علاقه مندان تئاتر به صحنه خواهد برد.

علی پروشانی نیا، کارگردان نمایش «اژدهای طلائی» که کارشناس مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد مدیریت خود را از دانشگاه لیورپول دریافت کرده است، پیش از این کارگردانی و طراحی صحنه نمایش های «جمجمه در کانامارا»، «لابیرنت»، «غرب غمزده»، «ماه وپلنگ»، «چوب به دست های ورزیل»، ... و همچنین بازی در نمایش «فرزند» به کارگردانی سیمین امیریان را در کارنامه هنری خود به جای گذاشته است.

وی همچنین موفق به دریافت جایزه ویژه جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویی 1382، برای نمایش «ماه وپلنگ» و جایزه طراحی صحنه و لباس جشنواره تیاتر دانشگاهی 1389 شده است.

مجری طرح و مدیر تولید نمایش «اژدهای طلائی» را رها جهانشاهی برعهده دارد. شایان ذکر است، اطلاعات تکمیلی در خصوص تاریخ، زمان اجرا، بازیگران و سایر عوامل اجرایی نمایش «اژدهای طلائی» متعاقبا اعلام خواهد شد.

اعلام زمان دقیق برگزاری جشنواره آیینی و سنتی/اجرای نمایش مارلون براندو به تعویق افتاد/////////////////////دوشنبه

پوستر نمایش «٥٦،غسالخانه تهران» رونمایی شد

پوستر نمایش «56،غسالخانه تهران» به کارگردانی مهسا احمد زاده رونمایی شد. این نمایش به نویسندگی امیرعلی آزادان و کارگردانی مهسا احمدزاده از روز یکشنبه ١٦ تیرماه اجرای خود را آغاز می کند.

صادق برقعی، حمیدرضا اسدزاده، آریاز ‎ذوالفقاری، عباس طغیانی و امیر علی آزادان در این نمایش بازی می کنند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: ‎مشاور کارگردان: امیر علی آزادان، ‎تهیه کننده: فرهود ایراندوست، طراح صحنه و لباس: مهسا احمدزاده، ‎ساخت دکور: علی قادری، ‎موسیقی: کامران متقی، ‎طراح گرافیک و تیزر: بهرام رامه، ‎عکاس: رامتین جهانبانی، ‎طراح و مجری گریم: ماریا دیزجی، گروه کارگردانی: محمد تندرو و علی بهاری، مدیر صحنه: حانیه مرادی، مدیر اجرایی: سپیده اردستانی، مدیر تبلیغات: مریم شریعتی، ‎روابط عمومی و تبلیغات: گروه هنری پژواک

این اثر نمایشی تا پایان تیرماه هر روز ساعت 17:30 در تماشاخانه دیوار چهارم به روی صحنه می رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان