واکنش روسیه و آلمان به گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران

مسکو در واکنش به گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران از این موضوع ابراز نگرانی کرده و همزمان نیز وزارت خارجه آلمان اعلام کرده که با وجود این اقدام ایران، برلین به توافق هسته‌ای پایبند خواهد ماند. تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۱۵۹۱

واکنش روسیه و آلمان به گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایرانبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران نسبت وضعیت توافق هسته‌ای ابراز نگرانی کرده است.

پسکوف می‌گوید که مسکو با این وجود به تلاش‌های دیپلماتیک خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

در همین حال وزارت خارجه آلمان اعلام کرده که با وجود کاهش سطح تعهدات برجامی ایران، آلمان همچنان به توافق هسته‌ای پایبند می‌ماند.

کمیسیون اروپا نیز اعلام کرده که به شدت نگران افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران است.

سخنگوی کمیسیون اروپا می‌گوید: اتحادیه اروپا به شدت نگران تصمیم ایران درباره افزایش سطح غنی سازی اورانیوم است و از ایران می‌خواهد تا سریعا از این اقدام بازگردد.

«سید عباس عراقچی»، رئیس ستاد اجرای برجام روز یکشنبه در نشستی خبری با اعلام خبر آغاز گام دوم کاهش تعهدات، خواستار اجرای خواسته‌های کشورمان براساس توافق هسته‌ای مانند بازگشت فروش نفت به قبل از خروج آمریکا از برجام شد.

ایران در نخستین مرحله از کاهش تعهدات برجامی خود میزان ذخایر اورانیوم غنی شده خود را از 300 کیلوگرم افزایش داد که در پی آن آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در بیانیه‎ای عبور حجم اورانیوم 3.67 درصد غنی شده ایران از سقف 300 کیلوگرم براساس توافق هسته‌ای را تایید کرد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان