ماهان شبکه ایرانیان

سیلوستر استالونه ؛ رتبه‌بندی ۱۰ تا از خشن‌ترین کاراکترهای این اسطوره فیلم‌های اکشن

سیلوستر استالونه یک نماد ژانر اکشن است. سبک بازیگری و هیکل وحشت‌آورش،‌ باعث شده او به یک مرد برجسته و بی‌نقص در فیلم‌های اکشن پرحادثه و ماجراجویی‌هایی از جنس مشت‌زنی که پایه و اساس این ژانر هستند، تبدیل شود

سیلوستر استالونه یک نماد ژانر اکشن است. سبک بازیگری و هیکل وحشت‌آورش،‌ باعث شده او به یک مرد برجسته و بی‌نقص در فیلم‌های اکشن پرحادثه و ماجراجویی‌هایی از جنس مشت‌زنی که پایه و اساس این ژانر هستند، تبدیل شود. استالونه همچنین به خلق برخی از محبوب‌ترین و ماندگارترین شخصیت‌های فیلم‌سازی کمک کرده و خود نقش بسیاری از آن‌ها را بارها و بارها ایفا کرده است. همین اواخر آخرین تریلرهای «رمبو، آخرین خون» Rambo: Last Blood و فیلم «نقشه فرار: کشندگان» Escape Plan: The Extractors را از او دیده‌ایم.

همچنین بخوانید:
10 فیلم برتر که در سال 2020 منتظر اکرانشان هستیم

با این همه جان‌سختیِ تاثیرگذار در رزومه او،‌ تعیین این‌که کدامیک از این کاراکترها در راس قرار دارد، دشوار است. بعضی از آن‌ها با تعداد افراد غول‌پیکر زیادی مبارزه کرده‌اند و برخی دیگر شجاعت پیش پاافتاده‌تری از خود نشان داده‌اند. به بهانه زادروز سیلوستر استالونه، نگاهی انداخته‌ایم به 10 تا از این کاراکترهای خشن او که در فیلم‌ها حساب افراد زیادی را رسیده‌اند.

10 – رِی برزیلین در «نقشه فرار»‌ ESCAPE PLAN

سیلوستر استالونه نقشه فرار

ری برزیلین شغلی دارد که مختص فیلم‌هاست و در دنیای واقعی ما به ازایی ندارد – حداقل امیدواریم که این طور نباشد. مهندس سازه نابغه‌ای که در زمینه‌های مختلفی مشاوره می‌دهد. او خودش را در زندان‌های سراسر جهان محبوس می‌کند و بعد تلاش می‌کند تا از آن زندان‌ها فرار کند. این کار او باعث می‌شود تا از آسیب‌پذیری تاسیسات آن‌ها مطلع گردد.
فرار از زندان یک ایده عالی برای یک فیلم اکشن است و اولین فیلم «نقشه فرار»‌ واقعاً یک سفر سرگرم‌کننده است – البته به لطف گسترده شیمی سیلوستراستالونه با شوارتزنگر. گرچه برزیلین بیشتر از یک قهرمان محسوس، نیرنگ‌باز و محاسبه‌گر است که استالونه معمولاً بازی می‌کند اما در نهایت این نقش او هم این واقعیت را نشان می‌دهد که بله او استالونه است و زمانی که مطرح شود مرگ‌بار خواهد بود.

9 – استار هاوک در « نگهبانان کهکشان بخش 2»‌ GUARDIANS OF THE GALAXY VOL. 2

نگهبانان کهکشان2

نقش استالونه در «نگهبانان کهکشان بخش 2» کمی بیشتر از یک کامئو (نقش کوتاه اما تاثیرگذاری که توسط یک بازیگر معروف ایفا می‌شود.)‌ است اما سرگرم‌کننده‌ترین قسمت ماجرا آن‌جاست که این اسطوره به MCU ملحق شده است حتی برای ایفا یک نقش کوتاه. او نقش استاکر، یکی از رهبران ارشد رویجر Ravager، را بازی می‌کند و یکی از هم‌رزمان قدیمی یاندو است. به همراه سایر اعضایی که ما در پایان فیلم می‌بینیم، او یکی از اعضای اصلی نگهبانان کهکشان در کامیکس است.
متاسفانه در این فیلم سیلوستراستالونه به حساب کسی نمی‌رسد؛ اما قطعاً شما هرگز بدون ازجان‌گذشتگی زیاد به رهبریت رویجر دست نخواهید یافت. این امید وجود دارد که ما بتوانیم در آینده او و عوامل اصلی این فیلم را در چندین فیلم دیگر نیز مشاهده کنیم.

8 – فردی هفلین در « شهرک پلیس» COP LAND

سیلوستر استالونه شهرک پلیس

«شهرک پلیس» یک درام جنایی قوی از جیمز منگولد است و یکی از بهترین نمایش‌های استالونه در نقش فردی هفلین را نشان می‌دهد. فردی کلانتر شهر کوچکی در نیوجرسی است که خانه تعداد زیادی از افسران اداره پلیس شهر نیویورک NYPD است. او برای هر پلیسی که در آن منطقه زندگی می‌کند احترام قائل است، اما وقتی فساد شروع به گسترده شدن می‌کند،‌ او مجبور است که اقدام کند.
ورزش کردن باعث شده، استالونه هیکل گنده‌تری نسبت به آنچه ما عادت داریم از او ببینیم، پیدا کند و یک عملکرد محافظه‌کارانه را ارائه ‌دهد. هفلین ابتدا به عنوان یک مرد منفعل یا حتی بزدل مطرح شده است اما وقتی که زمانش می‌رسد،‌ او ثابت می‌کند تنها کسی است که تمایل به انجام درست‌ترین کار را دارد. هفلین همچنین ثابت می‌کند که به‌راحتی فقط با یک تفنگ می‌تواند چابک و به‌دردبخور باشد.

7 – گیب واکر در «صخره‌نورد» CLIFFHANGER

صخره نورد

«صخره‌نورد»‌ یکی از فیلم‌های بعد از «جان‌سخت» Die Hard است که به نظر می‌رسد مستقیماً از آن فیلم الهام‌گرفته شده باشد. این فیلم همچنین یکی از بهترین‌های آن نوع نیز هست. گاهی اوقات از آن تحت عنوان «جان‌سخت بر روی یک کوه»‌ هم نامبرده می‌شود. استالونه در «صخره‌نورد»‌ نقش گیب واکر،‌ یک کوهنورد ماهر، را بازی می‌کند. گیب پس از رسیدن به گروهی از مزدوران که در کوهستان گرفتار شده‌اند، باید از تبه‌کاران مرگ‌آور و همچنین کوه جان سالم به در ببرد.
صحره‌نوردی مختص افراد ترسو نیست و گیب به خوبی ثابت می‌کند که صخره‌نورد نترسی است. علاوه بر این مهارت‌ها، او خود را در برابر مزدوران حرفه‌ای و آموزش‌دیده نیز حفظ می‌کند و آن‌ها را یکی یکی هدف قرار می‌دهد.

6 – جان اسپارتان در «مرد خرابکار»‌ DEMOLITION MAN

سیلوستر استالونه

«مرد خرابکار» در آینده صحنه‌پردازی شده،‌ جایی که اساساً جرم و جنایتی وجود ندارد اما زمانی که یک قاتل مرگ‌بار قرن بیستم از خواب برودتی بیرون می‌آید و شروع به ویرانگری می‌کند، پلیس درمانده مجبور به برگرداندن جان اسپارتان، تنها مردی که او را تا به حال دستگیر کرده، می‌شود. استالونه در نقش یک اَبَرپلیس بی‌نقص ثابت می‌کند که وصله ناجوری برای آینده‌ای پاک است. این مساله خود باعث ایجاد یک کمدی بزرگ تعقیب‌وگریزی می‌شود. چراکه اسپارتان این قاتل دیوانه (‌با بازی وسلی اسنایپس)‌ را تحت تعقیب قرار می‌دهد.
اسپارتان قادر است زدوخوردهای متداول دهه 1990 را به جهان کهنه‌پرست فردا منتقل کند. او واقعا به عنوان باحال‌ترین مرد، متمایز از بقیه است. چراکه نشان می‌دهد یک انهدام بی‌فکر هم می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.

5 – ریموند تانگو در «تانگو و کش‌»‌ TANGO AND CASH

تانگو و کش

استالونه معمولاً یک ارتش یک نفره است، اما در اینجا می‌بینیم که او فقط به اندازه یک سناریوی پلیسی دوستانه، موثر عمل می‌کند. استالونه نقش ریموند تانگو،‌ یک پلیس اتوکشیده و باوقار در لس‌آنجلس، را ایفا می‌کند که مجبور است با ستوان گابریل کش (با بازی کرت راسل)، یک پلیس تنبل و ژولیده همکاری کند چراکه سلطان مواد مخدر برای آن دو پاپوش دوخته و آن‌ها را به زندان انداخته است.
حتی با وجود تقسیم مسئولیت، تانگو به نوعی یک اَبرپلیس است که سیلوستر استالونه به خوبی موفق می‌شود او را به تصویر بکشد. اجازه ندهید ظاهر آراسته‌اش شما را فریب دهد، این مردی است که می‌تواند خودش را در یک نبرد نجات دهد و به اندازه هر کسی در یک عملیات تیراندازی مرگبار باشد.

4 – بارنی راس در «بی‌مصرف‌ها»‌ THE EXPENDABLES

بی مصرف ها

«بی‌مصرف‌ها» به عنوان «انتقام‌جویان» The Avengers فیلم‌‌‌های اکشن شناخته می‌شود و برخی از بازیگران بسیار نمادین این ژانر در فیلم نهایی کنار هم قرار گرفته‌اند. این مجموعه فیلم‌ها هرگز موفق نشدند به چارچوب موضوعی خود پایبند باشند اما قطعاً آن‌ها ماجراجویی‌های سرگرم‌کننده و خشنی بودند. سیلوستر استالونه در نقش بارنی راس، سردسته و مسئول گروه بی‌مصرف‌ها، به تصویر کشیده است.
شما باید یک اسطوره باشید تا بتوانید به امثال جیسون استاتهام،‌ دولف لاندگرن و رندی کوچار امر و نهی کنید. راس یک مرد خشن و مرگبار است که در چند دنباله از بزرگ‌ترین مبارزات در نبرد تن‌به‌تن مقابل استیو آستین،‌ ژان کلود ون دام و مل گیبسون قرار گرفته است. زمانی که او به حداکثر سرعت و ظرفیت در تیراندازی رسید، بینندگان به شور و شوق واداشته می‌شوند.

3 – ماریون کبرتی در «کبرا»‌ COBRA

سیلوستر استالونه کبرا

«کبرا»‌ یکی از فرابهترین فیلم‌های اکشن سیلوستر استالونه است که زیاد درباره آن صحبت می‌شود. استالونه در نقش ماریون کبرتی نهایت یک پلیس جان‌سخت است؛ حالتی ورزشکارانه و عینک آفتابی هوانوردی دارد و البته چوب‌کبریتی که انگار به دهانش چسبیده تا تیپ محشر او را تکمیل کند. این فیلم او را در حال مقابله کردن در برابر یک فرقه قاتل زنجیره‌ای قرار می‌دهد تا از یگانه شاهد قتل محافظت کند.
ماریون یک عمل‌کننده آرام است که هرگز به نظر نمی‌رسد در حال خسته کردن خودش است،‌ مهم نیست چه تعداد نفر را هدف گلوله قرار داده. او مانند یک قهرمان حقیقی در دوره خودش محسوب می‌شد.

2 – راکی بالبوآ در «راکی»‌ ROCKY

راکی

راکی بالبوآ احتمالا نمادین‌ترین کاراکتر سیلوستر استالونه باشد. این نقش باعث شد او به یک ستاره در هالیوود تبدیل شود. استالونه این کاراکتر را در 6 دنباله «راکی»‌ و دو فیلم «کرید»‌ Creed ایفا کرد. راکی مسیر خود را به عنوان بوکسور طبقه کارگر آغاز می‌کند و شانس به او روی می‌آورد و اسم و رسمی پیدا می‌کند. ما در این چند سال فراز و فرودهای زیادی از حرفه‌اش را دنبال کرده‌ایم.
راکی کشنده‌ترین کاراکتر استالونه نیست، اما از آنجایی که در یک نبرد با زندگی قرار گرفته نقطه اوج لیست ما را به دست می‌آورد. او هیچگاه و با هیچکس وارد درگیری مسلحانه نشده اما زمانی که در رینگ است شجاعت و استقامت غیرقابل‌باوری از خود نشان می‌دهد و به هر طرفداری در هرجای دنیا امید می‌بخشد.

1 – جان رمبو در «رمبو»‌ RAMBO

سیلوستر استالونه رمبو

رمبو ممکن است یکی از مرگبارترین کاراکترهایی باشد که تاکنون در تمام فیلم‌ها دیده شده. او یک سرباز کهنه‌کار در ویتنام است که کارهایی که در طول جنگ انجام داده پی‌درپی به ذهنش خطور می‌کند. او همچنین زیادی بدشانس است و همیشه خودش را در وسط شرایط مرگبار می‌بیند.
در فیلم «اولین خون» First Blood سیلوستر استالونه در نقش رمبو در مقابل افسران پلیس فاسدی که به او حمله کرده‌اند، مبارزه می‌کند اما از آن زمان به بعد چیزهای بهتر و بزرگ‌تری برای او اتفاق می‌افتد. تا به امروز او در ویتنام،‌ برمه و افغانستان جنگیده است. رمبو در طول سال‌ها با مهارت‌های خود، حرفه‌ای‌تر و خشن‌تر شده و سفر نهایی‌اش به عنوان رمبو نوید یک خداحافظی پرسروصدا و باشکوه را می‌دهد.
این مطلب برگرفته از نوشته Colin Mccormick در سایت screenrant.com است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان