ماهان شبکه ایرانیان

فراخوانی مجدد جیپ چروکی به دلیل مشکل در گیربکس ZF

مشکلات سیستم انتقال قدرت همچنان باعث رنجش صاحبان جیپ چروکی می‌شود که شامل تغییر دنده دشوار، تغییر وضعیت ناگهانی به دنده خلاص، توقف در حرکت و دیگر نگرانی‌های امنیتی طی شش سال عرضه این خودروی کراس‌اوور هستند

مشکلات سیستم انتقال قدرت همچنان باعث رنجش صاحبان جیپ چروکی می‌شود که شامل تغییر دنده دشوار، تغییر وضعیت ناگهانی به دنده خلاص، توقف در حرکت و دیگر نگرانی‌های امنیتی طی شش سال عرضه این خودروی کراس‌اوور هستند.
فیات کرایسلر دوباره جیپ چروکی مدل 2014 را به دلیل مشکلاتی در گیربکس 9 سرعته ZF به کارخانه فراخوانی می‌کند. این مشکلات در سال 2016 باعث فراخوانی 329540 خودرو از جمله 4 مدل دیگر شد که از همان گیربکس استفاده می‌کردند و ناگهان وارد حالت دنده خلاص می‌شدند. این فراخوانی جدید فقط شامل مدل‌های جیپ چروکی 2014 با موتور 3.2 لیتری V6 می‌شود. دلیل این مشکل این است که یک سوپاپ ممکن است گیر کرده و به کلاچ اجازه رها شدن نداده و باعث تغییر وضعیت ناگهانی به دنده خلاص شود. بیشتر از 81000 چروکی شامل این فراخوانی می‌شوند.
اما از زمان عرضه چروکی در اواخر سال 2013 تاکنون 11 آپدیت نرم‌افزاری برای رفع مشکلات سیستم انتقال قدرت این خودروها منتشر شده بود. آن آپدیت‌ها قرار بود مشکلاتی مثل تغییر دنده با تاخیر، گیر کردن دنده و واکنش ضعیف دریچه گاز را برطرف کنند که همچنان در سال 2014 باعث ایجاد مشکلاتی برای حدود 1500 جیپ چروکی شده بودند.
صاحبان خودروهای جیپ رنگید، رم پرومستر سیتی، فیات X500، لندروور دیسکاوری اسپورت، رنجروور ایووک، آکورا TLX و هوندا پایلوت با همان سیستم انتقال قدرت هم چنین مشکلی را گزارش کردند. این شرکت دلیل تغییر دنده این خودروها به حالت خلاص را مشکلی در سیم‌کشی آن‌ها دانست.
مدل‌های جدیدی مثل هوندا پاسپورت و جگوار I-Pace هم از چنین گیربکسی استفاده می‌کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان