روش های طبیعی برای رفع سفیدی مو

عوامل مختلفی برای سفیدی مو در سنین پیش از میانسالی وجود دارد.بالا رفتن سن و پیر شدن مرحله ای از زندگی است که در دنیای مدرن و امروزی هیچکس دوست ندارد آن را تجربه کنید.

روش های طبیعی برای رفع سفیدی مو
بالا رفتن سن و پیر شدن مرحله ای از زندگی است که در دنیای مدرن و امروزی هیچکس دوست ندارد آن را تجربه کنید. همه (به ویژه بانوان) دوست دارند جوان و با ظاهری زیبا بمانند، اما متاسفانه کسی نمی تواند نشانه های پیری را مخفی کند. سفید شدن مو جزو اولین نشانه های  بالا رفتن سن است. طبیعی است که این مشکل بیشتر خانم ها را ناراحت می کند. 

 

عوامل مختلفی برای سفیدی مو در سنین پیش از میانسالی وجود دارد. گاهی تنش‌های عصبی، اختلال در عملکرد تیروئید، رژیم نادرست غذایی و یا کمبود مواد معدنی و مغذی در مواد غذایی از جمله مهم‌ترین عواملی است که منجر به سفید شدن موها می‌شود.

  

از دیدگاه درمانگران طب سنتی اصلاح و رفع هر یک از این عوامل می‌تواند به کاهش روند سفیدی مو و در نهایت پیشگیری از سفید شدن موها منجر شود. برخی از این راه های اصلاح همچون :

 

مصرف سیر در وعده‌های غذایی 

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که کمک زیادی به جبران کمبود منگنز در بدن می‌کند، سیر است. اگر بتوانید سیر را به عنوان چاشنی اصلی به وعده‌های غذای اصلی خود اضافه کنید تاثیر بسیاری بر کاهش روند سفیدی موها خواهید گذاشت.

 

رعایت رژیم غذایی خاص

برای از بین رفتن سفیدی موها و سیاه‌شدن آنها گیاهانی مانند پیاز، سیر، شاهی، هلیله سیاه و برنج سبوس‌دار را در وعده‌های غذایی تان بگنجانید. مصرف برنج سبوس‌دار و هلیله سیاه در وعده‌ها و میان‌وعده‌های غذایی و جایگزینی آن به جای برنج معمولی در کنار مصرف گیاهانی مانند پیاز و سیر و شاهی تاثیر زیادی در برطرف شدن سفیدی موها و سیاه‌شدن آنها دارد. تنها باید کمی صبر داشته باشید تا ببینید این خوراکی‌ها چطور جوان‌تان می‌کند.

 

مصرف خوراکی های سرشار از ویتامین B12 : این روش یکی از بهترین راه‌های جلوگیری و درمان سفیدی مو است. ویتامین B12سلامت پوست سر را حفظ می‌کند و از سفید شدن موها جلوگیری می‌کند.

 

استفاده از ادویه کاری : برگ های کاری در اصل ادویه معطری هستند که برای مزه دار کردن غذاها استفاده می شوند. با این وجود، این ماده محتوی مواد بیوشیمیایی ای است که ریشه موها را محکم کرده و شادابی پوست سر را افزایش می دهد. سعی کنید در غذاهای روزانه خود بیشتر از برگ های کاری استفاده کنید.

 

سیر تاثیر بسیاری بر کاهش روند سفیدی موها دارد

 

استفاده از چای سیاه

یکی از شیوه‌های طبیعی و بی‌دردسر برای از بین بردن سفیدی موها ماساژ موها با لوسیون گیاهی چای سیاه است.

 

درمان سفیدی مو با سیاه دانه و روغن زیتون

این ترکیب به درخشندگی، رشد فولیکول های جدید و جلوگیری از سفیدی مو کمک می کند.

  

عناصر طبیعی برای تیره کردن رنگ مو

بدیهی است که شما می توانید بدون استفاده از محصولات شیمیایی در خانه موهای سفید خود را تیره کنید. برای این کار می توانید از حنا، چای سیاه و رزماری به عنوان مواد طبیعی رفع سفیدی مو استفاده کنید.

 

حنا : رنگ طبیعی، گیاهی ترمیم‌کننده برای پوست سر و درمان سفیدی مو است. حداقل یک بار در هفته از حنا استفاده کنید تا از سفید شدن زودرس موها جلوگیری شود. حنا نه تنها از سفید شدن موها جلوگیری کرده، بلکه موهای سفید ظاهر شده را نیز ناپدید می‌کند. ترکیب حنا با روغن نارگیل و قهوه نیز پیشنهاد می شود.

 

چای سیاه : علاوه بر تیره کردن موهای شما، چای سیاه در صافی و نرم کنندگی موها نیز موثر است. قبل از استفاده از چای سیاه برای تیره شدن مو، باید روش درست استفاده از آن را بدانید. در غیر اینصورت نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

اول از همه، دو قاشق چای خوری چای سیاه را در یک فنجان آب جوش ریخته، سپس یک قاشق چای خوری نمک اضافه کنید و اجازه دهید خنک شود. موهای خود را با مخلوط شستشو دهید(مانند شامپو). سعی کنید این کار را حداقل دو بار در هفته انجام دهید.

 

رزماری : این گیاه می تواند موهای سفید را به طور طبیعی پوشش دهند. اگر میخواهید از این گیاه استفاده کنید، باید نیم فنجان رزماری را در 2 فنجان آب جوش حل کنید. 3 تا 4 ساعت صبر کنید. این محلول را به عنوان یک شستشو دهنده مو استفاده کنید.

 

انجام منظم حرکات یوگا برای درمان سفیدی مو موثر است.

 

منبع: بانوی شهر

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان