درمان زود انزالی مردان با روش های خانگی

عوامل روانشناختی و بیولوژیکی در زودانزالی نقش دارند. اگرچه بسیاری از افراد خجالت می‌کشند در خصوص زودانزالی صحبت کنند، اما زودانزالی یک مشکل شایع و قابل درمان است. داروها، مشاوره‌ها و تکنیک‌های جنسی و یا ترکیبی از آن‌ها به بهبود رابطه جنسی کمک می‌کند.

درمان زود انزالی مردان با روش های خانگی
 عوامل روانشناختی و بیولوژیکی در زودانزالی نقش دارند. اگرچه بسیاری از افراد خجالت می‌کشند در خصوص زودانزالی صحبت کنند، اما زودانزالی یک مشکل شایع و قابل درمان است. داروها، مشاوره‌ها و تکنیک‌های جنسی و یا ترکیبی از آن‌ها به بهبود رابطه جنسی کمک می‌کند.

زودانزالی زمانی اتفاق می‌افتد که مرد در طی رابطه جنسی زودتر از زمانی که خودش یا همسرش می‌خواهد ارضا شود. زودانزالی زودرس یک مشکل رایج در رابطه جنسی است. معمولا از هر 3 نفر یک نفر از زودانزالی رنج می‌برند. تا زمانی که این اتفاق به طور مداوم نیفتد، باعث نگرانی نمی‌شود. با این حال، در صورتی که موارد زیر را مشاهده کنید زودانزالی را تجربه می‌کنید:

  • همیشه در عرض یک دقیقه بعد از رابطه جنسی انزال اتفاق می‌افتد
  • قادر به تأخیر انزال در طول مقاربت نیستید
  • احساس ناراحتی و ناامیدی می‌کنید و علاقه‌ای به رابطه جنسی ندارید

درمان زودانزالی با روش‌های خانگی

علائم زود انزالی چیست؟

علامت اصلی زودانزالی، عدم توانایی انزال برای بیش از یک دقیقه پس از دخول است. زودانزالی را می‌توان به دسته‌های زیر طبقه بندی کرد:

طول عمر (اولیه): زودانزالی دائمی از اولین رابطه جنسی شروع می‌شود.

اکتسابی (ثانویه): زودانزالی اکتسابی پس از تجربه جنسی بدون مشکل در گذشته دیده می‌شود.

برای زودانزالی چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

در صورت زودانزالی با پزشک خود صحبت کنید. خجالت از صحبت کردن در خصوص این مسئله امری طبیعی است، اما اجازه ندهید این مسئله مانع از صحبت کردن با پزشک شود. زودانزالی یک مشکل معمول و قابل درمان است.

برای برخی از افراد، گفتگو با پزشک باعث کاهش نگرانی‌ها می‌شود. به عنوان مثال ممکن است متوجه شوید زودانزالی گاه و بیگاه امری طبیعی است و متوسط زمان از شروع مقاربت تا انزال حدود پنج دقیقه است.

علت زود انزالی چیست؟

علت دقیق زودانزالی ناشناخته است. زمانی تصور می‌شد زودانزالی مشکلی روانشناختی است، اما پزشکان اکنون متوجه شده اند زودانزالی شامل تعامل پیچیده عوامل روانشناختی و بیولوژیکی است.

1- علل روانشناختی

عوامل روانشناختی که ممکن است نقش مهمی داشته باشند عبارتند از:

  • تجربیات جنسی اولیه
  • سوء استفاده جنسی
  • تصویر ضعیف بدن
  • افسردگی
  • نگرانی در مورد انزال زودرس
  • احساسات گناه در طول روابط جنسی که باعث سرعت دادن به رابطه می‌شود.

عوامل دیگری که می‌توانند نقش داشته باشند عبارتند از:

اختلال نعوظ:

مردانی که در مورد دستیابی یا حفظ نعوظ در طول رابطه جنسی دچار اضطراب می‌شوند ممکن است الگویی از عجله برای انزال داشته باشند.

اضطراب:

بسیاری از مردان مبتلا به زودانزالی با اضطراب مواجه هستند.

مشکلات رابطه:

اگر رابطه جنسی قبلی شما رضایت بخش بوده است و اکنون رابطه جنسی مطابق میل ندارید، ممکن است دچار زودانزالی شوید.

2- علل بیولوژیکی

تعدادی از عوامل بیولوژیکی ممکن است به زودانزالی کمک کند، از جمله:

  • سطوح غیرطبیعی هورمون (تستوسترون چیست؟)
  • سطوح غیرطبیعی مواد شیمیایی مغز به نام انتقال دهنده‌های عصبی
  • التهاب و عفونت پروستات یا مجرای ادرار (آیا سرطان پروستات درمان دارد؟)
  • ویژگی‌های ارثی

عواملی که باعث انزال زودرس میشود؟

عوامل مختلف می‌توانند خطر ابتلا به زودانزالی را افزایش دهند، از جمله:

1- اختلال نعوظ:

اگر گاهی و یا به طور مداوم مشکل نعوظ داشته باشید، بیشتر در معرض خطر زودانزالی قرار دارید. ترس از دست دادن نعوظ ممکن است باعث شود آگاهانه یا ناخودآگاه رابطه جنسی سریعی داشته باشید.

2- استرس:

فشار‌های احساسی یا ذهنی در هر دوره‌ای از زندگی ممکن است در زودانزالی نقش داشته باشد. سعی کنید آرام باشید و به رابطه جنسی تمرکز کنید.

عوارض جانبی زود انزالی

زودانزالی می‌تواند باعث مشکلات شخصی در زندگی شود، از جمله:

  • استرس و مشکل در رابطه. یک عارضه معمول زودانزالی استرس است.
  • مشکلات باروری. زودانزالی باعث مشکلاتی در لقاح می‌شود.

زود انزالی چگونه تشخیص داده میشود؟

پزشک علاوه بر این که در خصوص رابطه جنسی شما سوال می‌کند، درباره سابقه بیماری سوال خواهد کرد و ممکن است یک معاینه فیزیکی انجام دهد. اگر هم مشکل زودانزالی داشته باشید و هم مشکل حفظ نعوظ، پزشک آزمایش خون برای بررسی سطح هورمون مردانه (تستوسترون) یا سایر آزمایشات را تجویز می‌کند. در برخی موارد، پزشک ممکن است به شما توصیه کند که به یک متخصص ارولوژی یا متخصص بهداشت روانی مراجعه کنید.

درمان زود انزالی چگونه است؟

گزینه‌های رایج درمان زودانزالی شامل تکنیک‌های رفتاری، بی حسی موضعی، دارو‌ها و مشاوره می‌باشد. به خاطر داشته باشید ممکن است پیدا کردن درمان یا ترکیبی از درمان‌هایی که برای شما موثر باشد، طول بکشد. درمان رفتاری به اضافه مصرف دارو موثر‌ترین روش درمان است.

1- تکنیک‌های رفتاری در انزال زودرس

در بعضی موارد، درمان زودانزالی شامل اقداماتی ساده مانند خودارضایی یک یا دو ساعت قبل از مقاربت می‌باشد تا بتوانید انزال را در طول رابطه جنسی به تاخیر بیندازید. پزشک همچنین ممکن است توصیه کند در یک مقطع زمانی از مقاربت اجتناب کرده و بر انواع دیگر شرایط جنسی تمرکز کنید تا فشار از روی رابطه جنسی برداشته شود.

2- ورزش‌های کف لگن

عضلات کف لگن ضعیف می‌توانند توانایی شما را برای تاخیر در انزال کاهش دهند. تمرینات کف لگن (تمرینات Kegel) می‌تواند به تقویت این عضلات کمک کند.

برای انجام این تمرینات:

• عضلات را به درستی پیدا کنید. برای شناسایی عضلات کف لگن، ادرار را در اواسط جریان ادرار متوقف کرده یا عضلاتی که از عبور گاز جلوگیری می‌کنند را سفت کنید. این فعالیت‌ها از عضلات کف لگن استفاده می‌کنند. هنگامی که عضلات کف لگن را شناسایی کنید، می‌توانید تمرینات را در هر موقعیتی انجام دهید.

• تکنیک خود را کامل کنید. عضلات کف لگن را منقبض کنید، سه ثانیه انقباض را حفظ کرده و سپس سه ثانیه شل کنید. چند بار پشت سر هم این کار را انجام دهید. هنگامی که عضلات شما قوی‌تر شدند، سعی کنید تمرینات Kegel را در حین نشستن، ایستاده یا پیاده روی انجام دهید.

• تمرکز خود را حفظ کنید. برای بهترین نتایج، فقط بر عضلات کف لگن تمرکز کنید. مراقب باشید ماهیچه‌های شکم، ران یا باسن را سفت نکنید. نفس خود را نگه ندارید. در عوض، در طول تمرین آزادانه نفس بکشید.

• این تمرین را 3 بار در روز تکرار کنید. حداقل سه مجموعه 10 تایی از این تمرین را در روز انجام دهید.

3- تکنیک توقف فشار

پزشک شما ممکن است به شما و همسرتان در استفاده از روش تکنیک توقف فشار کمک کند. این روش به شرح زیر عمل می‌کند:

فعالیت جنسی را طبق معمول شروع کنید.اندام جنسی را تحریک کنید تا زمانی که تقریبا آماده انزال هستید.

 پس از چند جلسه تمرین، احساس چگونگی تاخیر در انزال به عادت تبدیل می‌شود که دیگر نیازی به تکنیک توقف فشار نیست. اگر تکنیک توقف فشار درد دارد، روش دیگر برای جلوگیری از تحریک جنسی قبل از انزال، صبر کردن تا کاهش سطح شهوت و دوباره شروع می‌باشد. این روش به عنوان روش توقف- شروع شناخته می‌شود.

4- کاندوم

کاندوم ممکن است حساسیت آلت تناسلی را کاهش دهد که می‌تواند به تاخیر در انزال کمک کند.

5- دارو‌های مصرفی در زود انزالی

برای درمان انزال زودرس استفاده از کرم‌ها و اسپری‌های بیهوشی که حاوی عامل بی حسی هستند مانند بنزوکائین، لیدوکایین یا پریلوکائین، مناسب می‌باشد. این محصولات 10 تا 15 دقیقه قبل از رابطه جنسی برای کاهش احساس و کمک به تاخیر در انزال به آلت تناسلی اعمال می‌شود.

یک کرم لیدوکایین-پریلوکائین برای انزال زودرس (EMLA) به صورت تجویزی در دسترس است. اسپری‌های لیودو کایین برای انزال زودرس بدون نسخه پزشک در دسترس می‌باشند. اگر چه عوامل موضعی بی حس کننده موثر هستند و به خوبی تحمل می‌شوند، عوارض جانبی بالقوه دارند. به عنوان مثال، برخی از مردان از دست دادن موقت حساسیت و کاهش لذت جنسی را گزارش می‌کنند. گاهی هم شرکای زن این اثرات را گزارش کرده اند.

درمان زودانزالی با روش‌های خانگی

دارو‌های خوراکی

بسیاری از دارو‌ها ممکن است ارگاسم را به تاخیر بیندازد. اگر چه هیچ کدام از این دارو‌ها به طور خاص توسط اداره غذا و داروی آمریکا برای درمان انزال زودرس مورد تایید نیست، برخی از این دارو‌ها برای این منظور استفاده می‌شوند از جمله دارو‌های ضد افسردگی، ضد درد و مهارکننده‌های فسفودی استراز

دارو‌های ضد افسردگی

یک اثر جانبی برخی از دارو‌های ضد افسردگی، تاخیر در ارگاسم می‌باشد. به همین علت برای کمک به تاخیر در انزال، مهارکننده‌های بازجذب سروتونین انتخابی (SSRIs) مانند اسکلیتوپام (Lexapro)، سرترالین (Zoloft)، پاروکستین (Paxil) یا فلوکستین (Prozac، Sarafem) مورد استفاده قرار می‌گیرند. پاروکستین موثرترین این دارو‌ها است. این دارو‌ها معمولا 5 تا 10 روز طول می‌کشد تا شروع به کار کنند.

اگر SSRI‌ها زمان انزال خود را بهبود ندهند، پزشک ممکن است کولومپیامامین ضد افسردگی (Anafranil) را تجویز کند. عوارض جانبی ناخواسته دارو‌های ضد افسردگی ممکن است شامل تهوع، چرت زدن، خواب آلودگی و کاهش میل جنسی باشد.

دارو‌های ضد درد

ترامادول (Ultram) دارویی است که معمولا برای درمان درد استفاده می‌شود. این دارو دارای عوارض جانبی است که باعث تاخیر در انزال می‌شود. عوارض جانبی ناخواسته ممکن است تهوع، سردرد، خواب آلودگی و سرگیجه باشد. این دارو زمانی که SSRI موثر نبوده است تجویز می‌شود. ترامادول را نمی‌توان در ترکیب با SSRI استفاده کرد.

مهار کننده‌های فسفودی استراز 5

بعضی از دارو‌های مورد استفاده برای درمان اختلال نعوظ مانند سیلدنافیل (ویاگرا، رتیویو)، تادالافیل (Cialis، Adcirca) واروداوافیل (Levitra، Staxyn) نیز ممکن است به انزال زودرس کمک کنند. عوارض جانبی ناخواسته ممکن است شامل سردرد، سوزش صورت و سوء هاضمه باشد. این دارو‌ها در ترکیب با SSRI موثرتر هستند.

درمان احتمالی آینده

تحقیقات نشان می‌دهد دارو‌های متعددی در درمان زودانزالی موثر هستند، اما مطالعات بیشتری لازم است. این دارو‌ها عبارتند از:

Dapoxetine. این دارو SSRI است که اغلب به عنوان اولین درمان برای انزال زودرس در کشور‌های دیگر استفاده می‌شود. این دارو در حال حاضر در آزمایشات بالینی در ایالات متحده استفاده می‌شود.

مدافینیل (Provigil). این درمان برای نارکولپسی اختلال خواب است.

سیلوادوزین (Rapaflo). این دارو معمولا درمانی برای افزایش غده پروستات (هیپرپلازی خوش خیم پروستات) است.

درمان‌های خانگی زود انزالی به روش آسان

6- هندوانه

مزیت اصلی این میوه است شل کردن عروق خونی می‌باشد، اما هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. برای غلبه بر مشکل زودانزالی، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: هندوانه را به قطعات کوچک تبدیل کنید.

مرحله 2: پودر زنجبیل و نمک را بر روی تکه‌ها بمالید.

مرحله 3: تکه‌های هنداونه را بخورید. همچنین می‌توانید این هنداونه را به سالاد میوه اضافه کنید.

این روش چطور اثر میکند؟

ماده اصلی که باعث ایجاد تغییر می‌شود ماده مغذی citrulline است. این جزء می‌تواند میل جنسی هر فرد را افزایش دهد.

7- مارچوبه

متعلق به گروه خانواده نیلوفر‌ها است و به شدت خواص دارویی آن ارزش دارد. تقریبا تمام قسمت‌های بدنه مارچوبه خواص دارویی دارند. این گیاه به رنگ بنفش، سبز و سفید است. برای متوقف کردن زودانزالی، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: دو قاشق چایخوری مارچوبه هندی (پودر ریز) و یک فنجان شیر را مخلوط کنید.

مرحله 2: مخلوط را روی اجاق گاز بجوشانید. می‌توانید از شیر گاو استفاده کنید.

مرحله 3: درب را بپوشانید و بگذارید مخلوط به مدت 15 دقیقه جوشانده شود.

مرحله 4: مخلوط را سه بار در روز بنوشید.

این روش چطور اثر میکند؟

این گیاه به عنوان منبع خوبی از ویتامین ها، پروتئین‌ها و مواد معدنی ضروری شناخته شده است. این گیاه غنی از ویتامین A، تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2)، اسید پانتوتنیک (B5)، نیاسین (B3)، فولات، B6، ویتامین C، E و K هستند. مواد معدنی موجود در ماروچوبه عبارتند از فسفر، پتاسیم، سلنیوم، روی، منگنز. این گیاه کالری کم است و غنی از فیبر رژیمی است. مقدار روی موجود در بدن برای تولید تستوسترون ضروری است. ویتامین A برای تنظیم هورمون جنسی، پروژسترون و تولید تستوسترون مورد نیاز است.

ویتامین 3B باعث افزایش گردش خون در بدن می‌شود و سطح کلسترول را کاهش می‌دهد. ویتامین C می‌تواند تعداد اسپرم، جریان خون و فشار خون در آلت تناسلی را افزایش دهد (تاثیر ویتامین e بر اسپرم). بنابراین، این گیاه را می‌توان به عنوان یکی از بهترین دارو‌های گیاهی برای درمان انزال زودرس انتخاب کرد.

شناخته شده است که اگر متابولیسم کامل باشد، تمام عملکرد‌های بدن به طور معمول انجام می‌شود. اجزای ضد التهابی عبارتند از پروتوودوسین، دیوسژنین، آسپارینین، ساراساپوژنین، ایزورامنتین. برخی از فلاونوئید‌های موجود در مارچوبه عبارتند از Isorhamnetin، Kaempferol و Asparanin. برای حفظ سلامتی، جذب مواد مغذی برای بدن حیاتی است. کربوهیدرات پیچیده تا زمان رسیدن به روده بزرگ هضم نمی‌شوند.

8- زعفران

زعفران یک داروی مقوی قوای جنسی است و از این رو می‌توان برای درمان زودانزالی استفاده شود. برای استفاده از این درمان، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: بادام‌ها را شب در آب خیس کنید.

مرحله 2: روز بعد پوست بادام‌ها را کنده و آن‌ها را آسیاب کرده و با یک فنجان شیر گاو داغ مخلوط کنید

مرحله 3: کمی زعفران، زنجبیل و هل به آن اضافه کنید. هر روز صبح بنوشید

این روش چطور اثر میکند؟

زعفران دارای بسیاری از کاروتنوئید‌ها به شکل لیکوپن، α-کاروتن، β-کاروتن و زاکسانتیین است. این مواد به عنوان آنتی اکسیدان‌ها عمل می‌کنند که می‌توانند در جلوگیری از بیماری‌های انسان مانند عفونت، سرطان و مدولاتور‌های ایمنی کمک کنند. برای درمان زودانزالی، بدن شما نیاز به برخی از مواد معدنی ضروری مانند روی، فسفر، منگنز، آهن، سلنیوم دارد که همه در زعفران وجود دارد. پتاسیم جزء مهمی از مایعات بدن و سلول است. این ماده به تنظیم فشار خون و ضربان قلب کمک می‌کند. آهن برای افزایش گلبول‌های قرمز و بسیاری از آنزیم‌های بدن لازم است.

برای داشتن یک زندگی جنسی شاد، بدن شما نیاز به فشار خون طبیعی دارد و برای حفظ آن باید از مصرف بیش از حد سدیم اجتناب کنید. از آنجا که بادام به طور طبیعی دارای مقدار کمی سدیم است، مصرف آن مناسب می‌باشد.

9- بادام

دارای مواد شیمیایی مانند L-کارنیتین، ریبوفلاوین و فنیل آلانین است که می‌تواند حافظه و عملکرد عصبی را بهبود بخشد. بادام غنی از ویتامین‌های A، 1B، B2، B6 و E می‌باشد. مواد معدنی موجود در بادام منگنز، مس، منیزیم، پتاسیم، فسفر و کلسیم هستند. فیبر رژیمی موجود در بادام، به هضم و آزادسازی انرژی کمک می‌کند.

10- زنجبیل

ترکیبات اصلی ضد التهابی و آنتی اکسیدان در زنجبیل عبارتند از کورکومین، سالیسیلات، اسید کافئیک، کپسایسین، بتا کاروتن و گینگرول. مواد معدنی که می‌توانند از انزال زودرس جلوگیری کنند عبارتند از: روی، فسفر، منیزیم، پتاسیم و آهن.

درمان زودانزالی با روش‌های خانگی

11- هل

حاوی منابع ارزشمندی از مواد معدنی مانند منیزیم، کلسیم و پتاسیم است. پتاسیم برای کنترل ضربان قلب، فشار خون و مس برای ارتقای گلبول‌های قرمز ضروری است. مواد معدنی مانند آهن، منگنز، روی، فسفر، منیزیم و ... نیز در هل وجود دارد.

این چند روش خوب نیست، اگر:

می‌خواهید وزن کم کنید. مصرف بیش از حد بادام موجب افزایش وزن می‌شود. همچنین ممکن است باعث یبوست و نفخ شود.

حامله هستید. مقدار زیاد زعفران به دلیل انقباض رحم منجر به سقط جنین می‌شود. شما دارو برای اختلال دوقطبی مصرف می‌کنید. می‌توانید تغییرات روحی را مشاهده کنید. در صورت فشار خون پایین، از مصرف زعفران خودداری کنید یا به پزشک اطلاع دهید.

مشکل سنگ صفرا دارید. قبل یا بعد از جراحی توصیه پزشک را دنبال کنید. اگر حامله هستید، نوزاد شیر می‌دهید، مشکل قلبی یا بیماری دیابت دارید و خون شما رقیق است، از مصرف زنجبیل اجتناب کنید.

حامله هستید یا نوزاد شیر می‌دهید. هل را به مقدار کم مصرف کنید.

12- دارچین

از پوست درخت آن تهیه می‌شود. این پوست معمولا برای مشکلات سرماخوردگی، معده، اسهال و ناراحتی‌های دستگاه گوارش (GI) مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع، روغن دارچین به طور گسترده‌ای در لوسیون، صابون، خمیر دندان، لوازم آرایشی و محصولات دارویی استفاده می‌شود. با این حال، تعداد بسیار کمی می‌دانند این پوست می‌تواند اشتها را تحریک کند، گرفتگی عضلات قاعدگی را برطرف کند و از زودانزالی جلوگیری کند و عفونت‌های ناشی از کرم‌های انگلی و باکتری را درمان کند. برای متوقف کردن انزال زودرس با کمک دارچین اقدامات زیر را انجام دهید:

مرحله 1: دو قاشق غذاخوری پودر دارچین ارگانیک و پنج قاشق غذاخوری آب را مخلوط کنید.

مرحله 2: مخلوط را دوبار در روز بعد از غذا مصرف کنید.

این روش چطور اثر میکند؟

خواص دارویی دارچین سه جزء (سینامیل استات، الکل سینامیل و سینامالدئید) و سایر مواد فرار است. خواص ضد التهابی آن مسئول سطوح پایین اسید آراکیدونیک (از غشای سلولی) هستند. روغن‌های فرار موجود در این پوست می‌تواند باعث کاهش نفخ شود. این ماده جریان خون را افزایش می‌دهد و بنابراین متابولیسم اشتها را تحریک می‌کند. خواص ضد قارچ این ماده به عنوان تانن مانع از اسهال می‌شود. اگر مشکل انزال زودرس به خاطر مشکلات گوارشی رخ داده است، این روش بسیار موثر است.

دارچین خوب نیست، اگر:

حامله هستید یا نوزاد شیر می‌دهید. تحقیقات پزشکی هنوز به طور کامل در این زمینه کار نکرده است.

دیابتی هستید. می‌توانید از هیپوگلیسمی (کم قند خون) رنج می‌برید. بنابراین، با احتیاط، سطح قند خون خود را کنترل کنید. دارو‌های ضد دیابتی احتمالا با پوست دارچین تداخل دارند.

عمل جراحی انجام داده اید. سطح قند خون ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. لطفا دو هفته قبل یا بعد از جراحی مصرف دارچین را متوقف کنید.

13- دانه پیاز سبز

دانه‌های این ماده برای کاهش نشانه‌های انزال زودرس مورد استفاده قرار می‌گیرند. مزیت این گیاه این است که می‌توان آن را در تمام اقلیم‌ها رشد داد. این گیاه دارای ویژگی‌های مناسبی برای غلبه بر مشکل انزال زودرس هستند. در اینجا کاری که باید انجام دهید ذکر شده است:

مرحله 1: برگ‌های خارجی را تمیز کنید و قطعات سبز که شروع به پوسیدگی می‌کنند را خارج کنید.

مرحله 2: سطح بیرونی باید از پوست جدا شود و پیاز تازه و ترد را بردارید.

مرحله 3: می‌توانید پیاز را به قطعه‌های کوچک تقسیم کنید و در غذا استفاده کنید.

روش جایگزین:

مرحله 1: دانه‌ها را بشویید و پنج قاشق چای خوری آب بردارید.

مرحله 2: بگذارید پودر در آب به مدت سه ساعت بماند.

مرحله 3: قبل از غذا، مخلوط را برای جلوگیری از انزال زودرس مصرف کنید.

این روش چطور اثر میکند؟

دانه‌های پیاز سبز، مانند پیاز طبیعی، مزایای سلامتی متعددی دارند. Quercetin آنتی اکسیدانی است که دارای خواص ضد التهابی و ضد هیستامین است. کروم موجود در پیاز سبز به بدن کمک می‌کند که مواد مغذی را ذخیره کند، پروتئین‌های گلوکز و متابولیسم را مدیریت کند.

ویتامین C در آن‌ها به بدن کمک می‌کند تا با بیماری‌های چشم مبارزه کند و چین و چروک پوست را کاهش دهد. دیگر مواد معدنی حیاتی آن‌ها شامل پتاسیم، مس، منگنز و فیبر هستند. پتاسیم به تنظیم قلب کمک می‌کند در حالی که ویتامین C تعداد اسپرم‌ها را افزایش می‌دهد، فشار خون را حفظ می‌کند و خون را برای یک مقاربت جنسی سالم مقاوم می‌کند. بنابراین، به کاهش مشکلات انزال کمک می‌کند.

14- زنجبیل و عسل

اجداد ما همیشه بر مصرف میوه‌ها و سبزیجات تأکید داشتند. گرچه علم تا قرن بیستم پیشرفت نکرده بود، آن‌ها می‌دانستند که مصرف مواد غذایی طبیعی موجب تقویت ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری‌ها می‌شود. زنجبیل یکی از ادویه‌های مورد علاقه در بسیاری از دستور العمل‌های آشپزی است. این مورد برای درمان بیماری‌های ساده مانند اسهال، کولیک و آرتروز استفاده شده است. زنجبیل همچنین به دلیل توانایی آن برای درمان مشکلات جنسی مانند انزال زودرس، به عنوان یک داروی قوای جنسی شناخته می‌شود. ترکیب زنجبیل و عسل باعث افزایش میل جنسی، عملکرد و احساسات شهوت انگیز می‌شود.

مرحله 1: یک قاشق غذاخوری زنجبیل را با عسل مخلوط کنید.

مرحله 2: هر روز مخلوط برای یک ماه مصرف کنید.

این روش چطور اثر میکند؟

خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی زنجبیل به علت حضور مولکول‌هایی نظیر کافئین، سالیسیلات، کورکومین، کپسایسین، بتا کاروتن، گینگرول و شگاول است. خواص دارویی می‌تواند باعث کاهش تحریک گوارشی، بزاق و تولید صفرا در صورت نیاز شود.

چای زنجبیل می‌تواند باعث تغییر واکنش بدن شود. در واقع، ضربان قلب سریعتر می‌شود همچنین، در گردش مناسب خون، سم زدایی، و پاکسازی کمک می‌کند. افزایش جریان خون منجر به حل مسائل اختلال نعوظ می‌شود. عسل، در مناطق مختلف، می‌تواند طعم‌های مختلف و خواص دارویی داشته باشد.

15- جوز هندی

یکی از مواد معروف موجود در خانه‌های اندونزی ها، جوز هندی است که برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. خواص آروماتیزی این ادویه آن را به عنوان بهترین درمان خانگی برای درمان انزال زودرس تبدیل کرده است.

خواص دارویی آن باعث شده است این ادویه در کشور‌هایی مانند عربستان و مالزی بسیار محبوب باشد. ادویه با مجموعه‌ای از منافع بهداشتی همراه است، از جمله کمک به درد، مشکلات گوارشی، کاهش انزال زودرس، کمک به سم زدایی بدن، بهبود شرایط دهان و گردش خون در سراسر بدن. می‌توانید پودر جوز هندی را به سوسیس، سوپ کدو تنبل و ... اضافه کنید.

مرحله 1: یک و نیم لیتر آب، چند دانه کدو تنبل تمیز، 2 سیب زمینی رنده شده و 5 حبه سیر بردارید.

مرحله 2: آب را بجوشانید.

مرحله 3: بقیه مواد را به آب جوش اضافه کنید.

مرحله 4: بگذارید 10 دقیقه بجوشد، سپس درب را ببندید.

مرحله 5: سوپ را مصرف کنید.

این روش چطور اثر میکند؟

روغن‌های فرار (الکتلیسین، اگنول، سیفرول، میریستیکین) در جوز هندی به آن طعم می‌دهد. روغن‌های دیگر که گروه را تشکیل می‌دهند terpineol، sabinene، cineol، pinene، camphene و لینالول است. جوز هندی دارای برخی از اجزای قوی مانند منگنز، روی، منیزیم، مس، پتاسیم، آهن است.

پتاسیم برای تنظیم ضربان قلب و همچنین فشار خون (یک جزء حیاتی از مایعات بدن و سلول) لازم است. مس و منگنز برای تولید آنزیم سوپر اکسید دیسموتاز استفاده می‌شود که یک آنتی اکسیدان است. روی باعث افزایش صلاحیت جنسی فرد می‌شود.

16- آووکادو

دارای بسیاری از خواص دارویی است. آووکادو در غلبه بر مشکل انزال زودرس بسیار مفید است. دستورالعمل زیر را برای بهترین نتایج امتحان کنید:

مرحله 1: یک سالاد میوه با میوه‌های تازه آماده کنید.

مرحله 2: یک کاسه گوجه فرنگی خرد شده، پیاز، آووکادو، آب لیمو و ... داشته باشید

مرحله 3: آب پرتقال، نعناع تازه، و دانه‌های رازیانه را مخلوط کنید.

مرحله 4: آن‌ها را خوب مخلوط و مصرف کنید.

این روش چطور اثر میکند؟

این روش مقدار زیادی آنتی اکسیدان (گلوتاتیون) و مواد معدنی دارد. ویتامین E در آن‌ها به رابطه جنسی مرد کمک می‌کند. مواد معدنی آن شامل روی، ویتامین A، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، آهن، فسفر و ... است. مهمترین آن، پتاسیم است که به حفظ الکترولیت‌ها در عملکرد‌های بدن انسان کمک می‌کند. لوتئین و zeaxanthin آنتی اکسیدان‌هایی هستند که از آب مروارید جلوگیری می‌کنند.

اگر آووکادو را در سالاد مصرف می‌کنید اطمینان حاصل کنید که تمام مواد مغذی محلول در چربی جذب می‌شوند. همچنین این ماده حاوی چربی غیرمستقیم (چربی خوب) است. خواص ضد التهابی آووکادو به کاتکین ها، پروکاریدین‌ها (فلاونوئیدها) و ... نسبت داده می‌شود. ویتامین E موجود در آووکادو باعث افزایش شدت ارگاسم می‌شود.

17- خرما

درمان زودانزالی با روش‌های خانگی

ما را به یاد کشور‌های عربی می‌اندازد. خرما به مشکلات مختلفی مانند مشکلات قلب، یبوست، کم خونی، بروز خفیف اسهال و سرطان شکم کمک می‌کند. همچنین می‌تواند برای به دست آوردن وزن استفاده شود. برخی از متخصصان تغذیه معتقدند که مصرف دو خرما در روز می‌تواند به یک رژیم متعادل منجر شود. با این حال، برای درمان زودرس انزال، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: از خرمای خشک برای صبحانه استفاده کنید یا قبل از رفتن به خواب آن‌ها را با شیر مصرف کنید.

مرحله 2: آن‌ها را در دستور‌های غذایی شیرین استفاده کنید.

این روش چطور اثر می‌کند؟

این میوه غنی از فیبر، مواد معدنی و ویتامین‌ها است، که مشکلاتی مانند اسهال، یبوست، اختلال عملکرد جنسی و مشکلات معده را درمان میکند. اجزای دارویی که در انزال زودرس کمک می‌کنند، فلاونوئید‌ها و استرادیول است که می‌تواند کیفیت اسپرم را افزایش دهد، وزن تخمک‌ها را افزایش می‌دهد و میزان اسپرم را افزایش می‌دهد. یکی از اجزای خرما، شکر است که به مدت طولانی در طول رابطه جنسی به انرژی فیزیکی تبدیل می‌شود.

18- دانه کدو تنبل

می‌تواند عملکرد شما را در اتاق خواب افزایش دهد. یکی از مزایای عمده این دانه این است که دارای منیزیم می‌باشد. منیزیم، ماده معدنی است که به تستوسترون کمک می‌کند وارد جریان خون شود.

مرحله 1: دانه‌ها را به درستی تمیز کنید. سپس آن‌ها را زیر نور خورشید خشک کنید.

مرحله 2: دانه‌ها را با روغن زیتون سرخ کنید و سپس با نمک و فلفل مخلوط کنید.

این روش چطور اثر میکند؟

چربی‌های غیر اشباع دارای اجزایی هستند که برای جریان خون و قلب مفید هستند و می‌توانند به شما در کنترل عواطف خود و جلوگیری از انزال زودرس یا اختلال نعوظ کمک کنند.

منبع : برترینها

بیشتر بخوانید:

درمان اختلالات نعوظ با 10 راهکار ساده

درمان اختلالات نعوظ با این میوه تابستانی

دلایل اصلی اختلالات نعوظ در آقایان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان