سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور؛

رسیدگی به ۱۷۴ هزار و ۶۲۵ پرونده تعزیرانی در ۴ ماه گذشته/ سالانه ۲.۵ میلیارد دلار پوشاک خارجی وارد کشور می‌شود

رسیدگی به 174 هزار و 625 پرونده تعزیرانی در 4 ماه گذشته/ سالانه 2.5 میلیارد دلار پوشاک خارجی وارد کشور می‌شود

رایگانی درباره آخرین اقدامات انجام شده توسط سازمان تعزیرات حکومتی در چند ماه قبل توضیحاتی داد.

جریمه 4 میلیارد تومانی فروشگاه شهروند به خاطر عرضه برنج‌های مخلوط/ سالانه 2.5 میلیارد دلار پوشاک خارجی وارد کشور می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: در بخش رسیدگی به پرونده‌ها، 174 هزار و 625 پرونده وارد شد که 168 هزار و 802 پرونده مختومه شده و میزان محکومیت صادره جمعا 13 هزار میلیارد و 842 میلیارد ریال است.

او افزود: در بخش اجرای احکام، 128 هزار و 270 پرونده وارد و 121 هزار و 655 پرونده مختومه شده و جمعا یک هزار و 901 میلیارد ریال در حق صندوق دولت و 328 میلیارد ریال نیز در حق شاکی وصول شده است.

رایگانی گفت: در استان سیستان و بلوچستان مأموران هنگ مرزی جکیگور از توابع شهرستان ایرانشهر به یک دستگاه خودروی تویوتا مشکوک شدند که با توجه به متواری شدن قاچاقچی با سلاح و تیراندازی خودرو متوقف و در بازرسی 6 کیسه البسه و 20 طاقه پارچه کشف شد که شعبه صادر کننده رأی، متخلف را علاوه بر ضبط کالا به میزان یک میلیارد و 110 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد..

او افزود: مأموران انتظامی زاهدان با مشکوک شدن به دو دستگاه خودروی کامیون کشنده در پلیس راه زاهدان به مشهد توانستند از هر خودرو مقدار 24 هزار کیلوگرم قیر (جمعا 48 هزار کیلوگرم) فاقد مجوز کشف کنند و با توجه به ممنوع بودن خروج قیر از زاهدان و سایر مستندات موجود، شعبه تخلف را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالای مکشوفه متخلفان را به میزان یک میلیارد و 637 میلیون و 856 هزار ریال محکوم کرد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: در بررسی یک خودرو مشخص شد اطراف چادر به صورت ماهرانه قیچی و ترمیم شده و 23 تن کشمش با ضایعات کشمش جابجا شده است و به همین دلیل شعبه رسیدگی کننده متهمان را از حیث مباشرت در قاچاق کالا به میزان 5 میلیارد ریال و از جهت بهای مال تلف شده نیز 4 میلیارد و 997 میلیون ریال محکوم کرد.

او افزود: در استان گلستان فردی به اتهام قاچاق سیگار به ضبط محموله مکشوفه و پرداخت یک میلیارد و 487 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گفته رایگانی در پرونده دیگری، فردی برای قاچاق کاغذ به ضبط محموله و پرداخت یک میلیارد و 890 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور با بیان اینکه در استان مرکزی عامل قاچاق پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی به ضبط محموله و پرداخت 4 میلیارد و 829 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد، گفت: در استان سمنان نیز عامل قاچاق 57 هزار لیتر گازوئیل به ضبط محموله و پرداخت 5 میلیارد و 664 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

به گفته سخنگوی سازمان‌تعزیرات حکومتی پرونده عدم ایفاص تعهد خرید اتوبوس توسط یک شرکت به ارزش 17 میلیارد ریال تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

او با بیان اینکه در استان کردستان در محور سنندج- همدان با متوقف کردن یک خودروی مگان تعداد 229 گوشی تلفن همراه با مارک‌های مختلف در کف خودرو و لایه انتهای صندوق عقب اتومبیل کشف شد و با حضور متهم پرونده در شعبه چهارم ویژه رسیدگی به امور قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان کردستان، علاوه بر ضبط کالاها، حکم به پرداخت 8 میلیارد و 360 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد، افزود: این حکم قطعی شده است و همچنین در پی مسئولیت یک شرکت حمل و نقل بین المللی در مورد خروج تانکر‌های ورودی به کشور ایران و احراز عدم خروج 4 دستگاه تانکر عراقی از کشور، رئیس شعبه رسیدگی کننده، شرکت فوق را مسئول عدم خروج تانکر‌ها از کشور دانست و این شرکت را برای قاچاق خودرو و بهای مال از دست رفته به پرداخت مبلغ 9 میلیارد و 528 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

او با اشاره به اینکه پرونده قاچاق سوخت در بندر لنگه به همت ماموران اجرای احکام استان هرمزگان اجرایی شده و میزان 5 میلیارد و 473 میلیون ریال جریمه نقدی وصول شده است، افزود: در پرونده دیگری، حکم 8 میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت اجرایی شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور با اشاره به اینکه در استان البرز با گزارش مردمی و در بازرسی از مغازه، انبار و منزل شخصی، محموله قاچاق سیگار کشف و دو نفر در این رابطه دستگیر شدند، گفت: پس از رسیدگی به پرونده، حکم به پرداخت 268 میلیارد و 672 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت برای این دو نفر صادر شد که این حکم قطعی شده است.

رایگانی با بیان اینکه در استان فارس یک دستگاه خودروی BMW در شهرستان جهرم به ارزش 50 میلیارد ریال در حال انتقال با یک یدک کش کشف شد، گفت: در حال حاضر خودرو توقیف و متهم در بازداشت به سر می‌برد و پرونده تخلف در حال رسیدگی است و یک دستگاه مرسدس قاچاق نیز به ارزش 8 میلیارد ریال کشف شده و پرونده در حال رسیدگی است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور تصریح کرد: عامل قاچاق برنج در شهرستان فیروزآباد به ضبط کالا و پرداخت 4 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد و در استان مازندران نیز یک شرکت لبنی به دلیل گرانفروشی به پرداخت 12 میلیارد و 751 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده و رأی صادره نیز قطعی شده است.

او با بیان اینکه در استان کرمان 617 دستگاه ماینر و پاور کامپیوتر به ارزش 70 میلیارد ریال در شهرستان رفسنجان کشف شده است، گفت: پرونده تخلف در حال رسیدگی است و یک شرکت تولیدکننده که مقرر شده بود در قبال ارز دولتی اقدام به واردات پلی اتیلن کند، اما به تعهد خود جامه عمل نپوشانده بود؛ به پرداخت 10 میلیارد و 977 میلیون دلار در حق دولت محکوم شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: پرونده قاچاق دستگاه گوشی تلفن همراه در استان همدان به ارزش 15 میلیارد و 674 میلیون و 935 هزار ریال و همچنین 22000 عدد انواع ژل، اسپری و قطره جنسی به ارزش 2 میلیارد و 750 میلیون و 726 هزار ریال که از طریق اداره پست ملایر جابه جا می‌شد، در شعبه اول قاچاق کالا و ارز اداره کل تعزیرات حکومتی همدان رسیدگی و نهایتا سه نفر متهم جمعا به مبلغ 38 میلیارد و 400 میلیون ریال محکوم شدند.

رایگانی با اشاره به ضرورت همکاری بازرسان اتحادیه‌ها و اصناف با سازمان تعزیرات گفت: با کاهش قیمت ارز باید قیمت اجناس نیز کاهش یابد.

او با بیان اینکه طرحی را با عنوان مبارزه با برند‌های قاچاق پوشاک پارسال اجرا کردیم، افزود: هیچ کدام از برند‌هایی که با شعار تخفیف‌های زیاد در حال فعالیت هستند، مجوز فعالیت قانونی ندارند.

سخنگوی سازمات تعزیرات حکومتی کشور تصریح کرد: با اجرای این طرح می‌توانیم حدود 235 هزار شغل از دست رفته را احیا کنیم و 5 هزار واحد صنفی را از بیکاری صد درصدی نجات دهیم.

رایگانی با بیان اینکه سالانه 2.5 میلیارد دلار پوشاک خارجی وارد کشور می‌شود، گفت: با تلاش تمام دستگاه‌ها سعی داریم که سهم قاچاق در بحث پوشاک را کاهش دهیم.

وی افزود: این برندهای خارجی در اکثر محور‌های کشور از جمله بابل به بابلسر، محور پدیده در مشهد، گیلان و برخی از استان‌های جنوبی کشور قرار دارند، به همین منظور این استان‌ها را محور قرار دادیم تا در بحث قاچاق پوشاک وارد عمل شویم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور در خصوص پرونده فروشگاه شهروند، گفت: رأی این پرونده صادر و اجرا شد. امین کریمی مالک برند تجاری حاج تبارک الله کریمی و روزبه محمد علیزاده مالک تجاری چاپار به این تقلید اقرار کردند و به 17 میلیارد و 140 میلیون ریال و 945 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی افزود: از مقدار 269 تن برنج توقیفی، 100 تن به قیمت هر کیلو 10 هزار تومان توزیع شد و مابقی که در انبار پلمپ شده بود، با این قیمت در حال توزیع است و فروشگاه شهروند 4 میلیارد و 620 میلیون تومان جریمه شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر فعالیت مجدد متخلفان با وجود انجام گشت تعزیرات در بازار، گفت: پس از انجام گشت‌های تعزیرات حکومتی و با حکم قضایی در صورت تکرار و مشاهده تخلف از سوی متخلفان، واحد صنفی متخلف پلمب، حساب متخلفان مسدود و ممنوع الکار خواهند شد.

رایگانی درباره تخلفات دارویی گفت: سازمان تعزیرات آمادگی دارد تا در صورت دریافت شکایات در این باره به پرونده‌ها و تخلفات در این حوزه رسیدگی کند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: چند تولید کننده عمده در صنعت بستنی، چیپس و پفک در آگهی‌های اینترنتی که برای فروش محصولات خود به اشتراک می‌گذارد، غیر واقعی است و با قیمت واقعی تعارض دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان