دادستان فدرال نیویورک ۳ نفر را متهم به نقض تحریم‌های ایران کرد

شبکه خبری ان‌بی‌سی گزارش داد که ۳ شهروند ایرانی را به آنچه صادرات مواد کاربردی در ساخت موشک و سانتریفیوژ به ایران خوانده شده متهم کرد. تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۳۹۵۵

دادستان فدرال نیویورک 3 ایرانی را متهم به نقض تحریم‌های ایران کردبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ ان‌بی‌سی نوشت: دادستان نیویورک 3 شهروند ایرانی را متهم به صادرات حجم زیادی از «فیبر کربن» به ایران کرد.

«جفری اس.برمان» در پی استرداد «بهزاد پورقناد»، یکی از این افراد از آلمان، اتهام را مطرح کرده است.

دادستان نیویورک هویت 2 نفر دیگر را با نام‎های «علیرضا شکری» و «فرزین فریدمنش» معرفی و اعلام کرده که این 2 نفر هنوز بازداشت نشده‌اند.

در بیانیه دادستانی نیویورک ادعا شده که این افراد از سال 2008 تا 2013 در خارج از ایران فعالیت می‌کرده‌اند و از طریق واسطه‌های ناشناس آمریکایی حجم زیادی از فیبرکربن تهیه کرده و آن را از طریق یک کشور سوم به ایران انتقال داده‌اند.

دادستانی نیویورک ادعا می‌کند که این 3 نفر در اسناد ممربوط به صادرات نام مواد را به اشتباه «اکریلیک» اعلام کرده‌اند.

ان‌بی‌سی می‌نویسد: در بیانیه اتهام، مشخص نشده که این افراد چه مقدار فیبر کربن به ایران صادر کرده‌اند، اما اعلام شده که در اواخر سال 2007 و اوایل سال 2008 شکری به همراه یک همدست خود در ترکیه با موفقیت مقدمات صادرات فیبر کربن به ایران از طریف اروپا و امارات به ایران را فراهم کرده‌اند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان