افزایش تعداد کشتی های ایرانی در سواحل برزیل

خبرگزاری مهر: رویترز که روز جمعه از توقف کشتی های «باوند» و «ترمه» در سواحل برزیل به دلیل عدم سوخت رسانی به آنها به واسطه تحریم های آمریکا خبر داده بود بار دیگر در خبری مدعی شده که سه کشتی دیگر ایرانی نیز در سواحل برزیل با این مشکل مواجه شده اند.

رویترز نام سه کشتی دیگر ایرانی حاضر در سواحل برزیل را «دریابار»، «دلربا» و «گنج» اعلام کرده و عنوان داشته که ممکن است این کشتی ها بدون داشتن سوخت کافی سواحل برزیل را ترک کنند.

بر اساس این گزارش، شرکت نفتی پتروبراس تحت کنترل دولت برزیل قرار دارد. این شرکت اعلام کرده که در صورت سوخت رسانی به کشتی های ایرانی ممکن است به دلیل تحریم‌های آمریکا زیان‌هایی را متحمل شود.

شرکت پتروبراس همچنین اعلام کرده که دیگر شرکت‌های سوخت رسانی می‌توانند به کشتی‌های ایران سوخت رسانی کنند. این در حالی است که شرکت دولتی پتروبراس انحصار سوخت رسانی به کشتی‌ها در بنادر برزیل را در اختیار دارد.

از سوی دیگر رئیس جمهوری برزیل اعلام کرده که دولت این کشور به شرکت‌های محلی در مورد تبعات عدم پیروی از تحریم‌هایی آمریکا علیه ایران هشدار داده است.

ژائیر بولسونارو اظهار داشت: «مشکلی وجود دارد، آمریکا به طور یکجانبه این تحریم ها را علیه ایران وضع کرده است. ما شرکت های برزیلی را از این وضعیت آگاه کرده‌ایم. این شرکت‌ها در خطر هستند».

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان