بسته فرهنگی میزان؛

پرچم‌دوز گنبد حرم مطهر رضوی کیست؟ /سکانس‌های مهران رجبی از آچمز حذف شد

بیست و دومین روز از تیر ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گفت و گوی میزان با پرچم دوز حرم مطهر رضوی اشاره کرد. تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۲۸۹۴

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزار میزان، بیست و دومین روز از تیر ماه 1398 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گفت و گوی میزان با پرچم دوز حرم مطهر رضوی اشاره کرد.

هنرمندی که هنرش بر فراز گنبد طلا چشم نوازی می‌کند/سوزن‌‎هایی که عاشقانه پرچم حرم مطهر رضوی را بر هم می‌دوزد

پرچم دوز گنبد امام رضا (ع) گفت: معمولاً هیچ کس اولش این فکر را نمی‌کند که یک روز بخواهد پرچم روی گنبد مطهر «امام رضا (ع)» را بدوزد، اما این سعادت بزرگ به لطف امام هشتم (ع) نصیب من شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، بی‌گمان هر بار به قصد زیارت قدم در صحن و سرای آستان هشتمین خورشید می‌گذارید، قطرات اشکی که از روزی ارادت چشمانتان را خیس کرده‌اند مانع از تماشای زیبایی‌های این قطعه از بهشت می‌شود. مکانی که هر چند همه عظمت و جلالش را از صاحب خانه‌اش دارد، اما توسط دوستدارانش با عشق مزین شده است و در طول تاریخ تا به امروز هنزمندان بسیاری، هنرش را در این آستان به یادگار گذاشته‌اند.

هنرمندی که هنرش بر فراز گنبد طلا چشم نوازی می‌کند/سوزن‌‎هایی که عاشقانه بر تار و پود پرچم زده می‌شود
جلال معینیان‌فر از جمله هنرمندان عاشقی است که حالا همه او را به عنوان تنها پرچم دوز گنبد امام رضا (ع) می‌شناسند. در یکی از روز‌های دهه کرامت خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به کارگاه پرچم دوزی این هنرمند رفت و پای حرف‌های شنیدنی‌اش از مراحل دوخت پرچمی که بر روی گنبد طلای امام هشتم(ع) نصب می‌شود نشست که در ادامه خواهید خواند:

میزان: آقای معینیان فر چه شد که وارد حرفه پرچم دوزی شدید؟

معینیان‌فر: حدوداً اواخر سال‌های 1362 بود که بخاطر علاقه‌ای که من به کار دوخت و دوز داشتم برادر بزرگ‌م من را پیش حاج جواد آقای فرشچی که از پرچم دوز‌های قدیمی مشهد و خانواده پرچم دوز هستند، گذاشتند؛ وی از دوستان برادرم و همه محله‌ای‌های ما بود. بعد از اینکه کار را پیش مرحوم فرشچی و پسرش یاد گرفتم، پیش ابوالفضل فرشچی اخوی آن‌ها رفتم تا آموزش‌هایم کامل شود.

تا اینکه به سربازی رفتم و بعد از برگشتن از سربازی مجدد همین حرفه را دنبال کردم. یک مدتی متفرقه برای همکاران کار می‌کردم و شرایطم جور شد تا بتوانم برای خودم کارگاه بزنم و مستقل کار کنم.

میزان: کر می‌کردید که یک روز پرچم‌دوز گنید «امام رضا(ع)» شوید؟

معینیان‌فر: معمولاً هیچ کس اولش این فکر را نمی‌کند که یک روز بخواهد پرچم روی گنبد مطهر «امام رضا (ع)» را بدوزد، اوایل که کار را هم شروع کردم در این حال و هوا نبودم، چون اصولاً کار دوخت پرچم‌های گنبد را اساتید و بزرگان این حرفه انجام می‌دادند، در گذشته حاج آقای ولایتی که از استادان بزرگ پرچم دوزی بود، پرچم‌های گنبد را می‌دوخت؛ بعد از وی چند تن دیگر از اساتید این کار را انجام دادند، تا اینکه حاج آقای قاجار که استاد من بود پرچم دوز حرم شد، ولی بخاطر اینکه کار وی بیشتر خطاطی است و به کار دوخت پرچم نمی‌رسید، وی که کارم را قبول داشت، من را به آستان قدس رضوی معرفی کرد. البته ناگفته نماند قبل از اینکه بخواهم پرچم گنبد مطهر را بدوزم تجربه کار کردن با آستان قدس را داشتم که جریان این کارم هم خودش قصه‌ای دارد.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید. 

خودم هم نمی‌دانم چرا در سینما نیستم/پس از «گاندو» در دو سریال دیگر بازی کرده‌ام


بازیگر سریال گاندو گفت: پس از «گاندو» در سریال «آخر خط» نقش نسبتاً متفاوتی را بازی کرده‌ام و هم‌اکنون هم جلوی دروبین سریال "ملکوان" هستم، واقعیت در سینما هنوز فعالیت چندانی ندارم و اگر بپرسید که چرا در سینما کم کار هستم باید بگویم که خودم هم نمی‌دانم چرا در سینما بازی نمی‌کنم.

کمند امیرسلیمانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص باورپذیری سریال «گاندو» در میان مخاطبان گفت: نکته جالب سریال گاندو این است که مردم به طور کامل با این اثر درگیر شدند و من هرجا که می‌رفتم صحبت از این سریال بود، پس مخاطب بدون شک با آن ارتباط برقرار کرده است. 

وی در همین راستا ادامه داد: باورپذیری نسبت به یک اثر به ایدئولوژی و تفکرات هر فرد نسبت به کشور خود بر می گردد، آن کسانی که پیگیر و یا آشنا به مسائل امنیتی هستند کاملاً روایت سریال گاندو را باور کرده و آن را پذیرفتند و آن کسانی که نسبت به همه چیز زندگی منفی هستند باز هم نسبت به «گاندو» نظر منفی داشتند. 

دوست دارم در فصل دوم گاندو بازی کنم/روایت سریال گاندو کاملاً صادقانه بود//////////////////////////شنبه

بازیگر سریال "گاندو" داستان این مجموعه را روایتی واقعی و صادقانه خواند و اظهار کرد: نه تنها داستان سریال گاندو بلکه ما به وفور روایت های واقعی از عملیات‌های پلیس و مامورین امنیتی را دیده و شنیده‌ایم، پس ماجرای سریال گاندو هم کاملاً واقعی و اتفاقاً برای نیروهای امنیتی کشور معمول است. 

وی تجربه بازی در سریال گاندو را بکر خواند و اذعان کرد: هر بازیگری دوست دارد در اثری خوب بازی کند، مضاف بر این من همواره نقش‌های مثبت بازی می‌کنم و به این دلیل وقتی نقشی منفی به من پیشنهاد می‌شود برایم جذابیت ویژه‌ای دارد، گاندو هم دقیقاً به همین شکل بود. 

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید. 

بازگشت خالق قصه‌های مجید به چرخه اکران سینما/تیغ و ترمه جدیدترین فیلم کیومرث پوراحمد

کیومرث پوراحمد از جمله کارگردان به نام و قدیمی سینمای ایران است که سال گذشته با فیلم تیغ و ترمه راهی جشنواره فیلم فجر شد اما با انتقاد شدید اهالی رسانه روبرو شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، علی قائم مقامی تهیه کننده فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد با اشاره به دریافت پروانه نمایش این فیلم سینمایی از تلاش گروه تولید برای اکران اثر در پاییز امسال خبر داد. 

بر اساس آخرین اخبار نسخه‌ای که برای اکران در نظر گرفته شده است کمی با نسخه اولیه آن متفاوت است و همان نسخه ای است که بعد از تغییرات در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

بازگشت خالق قصه‌های مجید به جشنواره فیلم فجر/تیغ و ترمه جدیدترین فیلم کیومرث پوراحمد///////////شنبه

کیومرث پوراحمد از جمله کارگردان به نام و قدیمی سینمای ایران است که سال گذشته با فیلم تیغ و ترمه راهی جشنواره فیلم فجر شد اما با انتقاد شدید اهالی رسانه روبرو شد.

پوراحمد که به واسطه ساخت مجموعه سریالی "قصه‌‌های مجید" به کارگردانی محبوب و مردمی تبدیل شده بود آخرین با سه سال پیش با فیلم "کفش هایم کو" راهی جشنواره شده بود و انتظار نداشت که این برخورد با اثرش انجام پذیرد. 

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید. 

سکانس‌های من از سریال «آچمز» حذف شد/موضوع سریال کیانوش عیاری اجتماعی است

بازیگر سریال "هشتاد و هفت متر" گفت: من ابتدا به امر در سریال "آچمز" حضور داشتم اما بعد از فیلمبرداری بنا به برخی مشکلات سکانس‌هایی که در آنها بازی داشتم به طور کامل حذف شد.

مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص ایفای نقش در سریال «آچمز» گفت: من ابتدا به امر در این سریال حضور داشتم اما بعد از فیلمبرداری بنا به برخی مشکلات سکانس‌هایی که در آنها بازی داشتم به طور کامل حذف شد. 

وی در همین راستا ادامه داد: شاید در حال حاضر در تبلیغات پیش از پخش مجموعه که از امشب روی آنتن می‌رود نام من وجود داشته باشد اما به طور کامل از مجموعه و تیتراژ پایانی حذف شده‌ام، من در سکانس‌های عروسی در سریال "آچمز" بازی داشتم که آن قسمت مشکل‌دار شد و به همین دلیل همه بازی من هم از اثر پاک شد.

////////////////////////////

بازیگر سریال "روزگار قریب" درباره بازی در سریال جدید "کیانوش عیاری" اضافه کرد: به مدت دو سال است که درگیر پروژه هشتاد و هفت متر به کارگردانی کیانوش عیاری هستم، طی هفته‌های گذشته به دلیل برخی مشکلات مالی پروژه متوقف شده بود اما از فردا فیلمبرداری آن دوباره از سر گرفته خواهد شد. 

وی درباره مضمون سریال "هشتاد و هفت متر" تصریح کرد: این سریال کاملاً امروزی و اجتماعی ساخته شده است.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید. 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان