بسته فرهنگی میزان؛

پاسخ عوامل سریال گاندو به تمام حاشیه‌ها و شبهات/بازیگر پیشکسوت در بیمارستان بستری شد

هجدهمین روز از تیر ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به نشست خبری سریال پرمخاطب «گاندو» در صدا و سیما اشاره کرد. تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۱۹۹۶

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، هجدهمین روز از تیر ماه 1398 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به نشست خبری سریال پرمخاطب «گاندو» در صدا و سیما اشاره کرد.

14 سال است که در هیچ کاری بازی نکرده‌ام/دروغ و ریا سینمای ایران را به این روز انداخته

بازیگر سریال "آرایشگاه زیبا" گفت: در حال حاضر به مدت چهارده سال است که به جز "فیلم تاوان" هیچ کاری را بازی نکرده ام، البته همان یک کار هم اشتباه بزرگی بود زیرا دروغ‌های بسیاری به من گفته شد، سر پروژه حاضر شدم و قرار بود بازیگران خوبی به کار اضافه شوند اما همه چیز دروغ بود.

محمود بصیری بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص وضعیت کنونی بازیگری گفت: متاسفانه بسیاری از بازیگران و نه همه آنها بیشتر برای پول بازی می‌کنند، آخر عاقبت بازی کردن برای پول هم به سینمایی منجر به شرایطی می شود که هم اکنون شاهد آن هستیم.

وی در همین راستا ادامه داد: سینمای امروز شاید از لحاظ تعداد تولیدات به شدت رشد کرده باشد اما از لحاظ کیفیت بدون شک سقوط کرده است، پیشتر نقش‌های استخوان‌ داری به من پیشنهاد می‌شد که به عنوان بازیگر حسابی با آن کلنجار می‌رفتم، نقش چیزی به من اضافه می کرد و یا من به آن چیزی می افزودم اما نقش‌های تخت و سطحی امروزی به هیچ وجه چنین قابلیتی ندارند. 

14 سال است که در هیچ کاری بازی نکرده‌امدروغ و ریا سینما را به این روز انداخته است//////////////////////سه شنبه

بازیگر سریال "آرایشگاه زیبا" با اشاره به غیبت طولانی مدت خود در سینما اذعان کرد: بارها شده که دوستان گفته‌اند برای اینکه بیکار نباشی بیا و این نقش را بازی کن، اما من هیچوقت چنین پیشنهاداتی را قبول نمی‌کنم زیرا دوست ندارم الکی گوشه‌ای تصویر بایستم و هیچ نقشی در درام نداشته باشم.

وی در همین رابطه تاکید کرد: در حال حاضر به مدت چهارده سال است که به جز "فیلم تاوان" هیچ کاری را بازی نکرده ام، البته همان یک کار هم اشتباه بزرگی بود زیرا دروغ‌های بسیاری به من گفته شد، سر پروژه حاضر شدم و قرار بود بازیگران خوبی به کار اضافه شوند اما همه چیز دروغ بود، از نظر من دروغ و ریا سینما را به وضعیت فعلی دچار کرده است. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

گلایه یک نویسنده از وضعیت امرار معاش اهل قلم/مگر چند نویسنده مطرح ارزشی داریم که دیده نمی‌شوند

نویسنده کتاب «پا برهنه» گفت: یکی از نویسندگان مطرح که کتابش جزو کتاب‌های برتر و برگزیده سال بود و جایزه قلم زرین را از آن خود کرده است، هم اکنون از نظر معیشتی در شرایط نا مناسبی قرار دارد و با مشکل مالی مواجه است. مگر ما چه تعداد نویسنده خوب داریم که در بازار جنگ نرم در تلاش و تکاپو هستند.

رحیم مخدومی نویسنده کتاب «پا برهنه» و عضو انجمن قلم ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان  گفت: یکی از فعال‌ترین نویسندگان که دارای آثار ارزشمندی است بیشتر تولیدات فرهنگی خود را آرشیو کرده، زیرا برای چاپ بیشتر این کتب نمی‌تواند با ناشران کنار بیاید چرا که حق تالیف کتاب‌ها به ناشران دولتی عموما به سختی پرداخت می‌شود و این امر برای نویسنده‌ای که معیشت زندگی‌اش از تالیف است شرایط دشواری ایجاد می‌کند.

وی در همین راستا ادامه داد: متاسفانه نه ارشاد و نه دستگا‌های متولی به این امر مهم توجه ندارد، هیچ توجهی به بحث فرهنگ و ناشران نمی شود، در حالی که رهبر معظم انقلاب به مسئله فرهنگ و توجه به نویسندگان و ناشران نگاه ویژه‌ای دارند.

تیتر
مخدومی اظهار کرد: نویسندگان که عمر و سرمایه‌های خود را برای تولید فرهنگ و کتاب‌های با ارزش هزینه کرده اند نیازمند توجه و یاری بیشتری هستند در حالی که سهم این افراد از تبلیغات و حمایت از آثارشان بسیار ناچیز و اندک است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دغدغه‌ای برای حمایت از ناشران و نویسندگان ندارد.

وی با اشاره به شرایط نامساعد معیشتی برخی نویسندگان و مولفان در کشور افزود: گزارشات جسته و گریخته از زندگی برخی از نویسندگان بیانگر شرایط نا مناسب این قشر فرهنگی است. یکی از نویسندگان مطرح که کتابش جزو کتاب‌های برتر و برگزیده سال بود و جایزه قلم زرین را از آن خود کرده است، هم اکنون از نظر معیشتی در شرایط نا مناسبی قرار دارد و با مشکل مالی مواجه است. مگر ما چه تعداد نویسنده خوب داریم که در بازار جنگ نرم در تلاش و تکاپو هستند. 

 برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

قادری: مو به موی فیلمنامه سریال «گاندو» بر اساس مستندات بوده است/امینی: برجام عهدشکنی آمریکا را برای مردم ما آشکار کرد/دهکردی: گاندو خواب دزدان این سرزمین را مشوش کرده است

قادری در نشست خبری سریال گاندو گفت: ما تا جای ممکن به پرونده وفادار بوده ایم و در مورد پرونده دستگیری جیسون رضاییان مو به مو براساس پژوهش ها روی کاغذ آمده است، آنچه ما از ابتدا هم گفته ایم این است که تا هشتاد درصد از پرونده اصلی استفاده شده و آن بیست درصد هم اجازه کار نداشتیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، نشست خبری سریال تلویزیونی گاندو با حضور جواد افشار کارگردان، مجتبی امینی تهیه کننده و بازیگران این اثر در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.

پیام دهکردی، خسرو شهراز، وحید رهبانی، مجید نوروزی، عرفان ابراهیمی، علی افشار، کمند امیرسلیمانی و آزیتا ترکاشوند از جمله بازیگرانی بودند که در این نشست خبری حضور داشتند.

https://www.mizanonline.com/files/fa/news/1398/4/18/2182541_178.jpg

جواد افشار کارگردان سریال «گاندو» در ابتدای نشست گفت: خوشحالم که این مجموعه از نظر مخاطبان مورد قبول واقع شده است، خدا را شکر در تمامی ابعاد این سریال مورد نظر قرار گرفته، من از ابتدا گفته ام سریال گاندو به دنبال پیگیری مطالبات مردمی است، خوشحالیم که این سریال تمام ابعاد انقلابی و ملی را در خود داشته و تاکنون مورد اقبال بوده است.

مجتبی امینی تهیه کننده مجموعه تلویزیونی گاندو در ادامه این نشست بیان کرد : گاندو با تمام سختی ها و مشقت ها به سر منزل مقصود رسید، از ابتدا ما ذهن مان درگیر شرایط پخش سریال بود اما با همه پستی بلندی ها شاهد این هستیم که این قسمت ها پخش شد، واقعیت با نقطه نظرات مردم خستگی ما کاملا در آمد، ما خودمان هم فکر نمی کردیم مردم تا این حد پشت سریال گاندو بایستند، من اعتقاد دارم که پیگیری مطالبات مردمی در گاندو باعث شد مردم تا این حد به سریال علاقمند باشند، روح سریال گاندو حاصل خلوص نیت عوامل و تلاش چند ماهه گروه است.

قادری نویسنده این مجموعه تلویزیونی در ادامه ابراز کرد: ‌در مورد گفت و گوی منتشر شده در قبال اینکه من گفته ام هشتاد درصد اثر بر اساس تخیل نویسنده است، تیتر این گفت و گو کمی ناعادلانه بود و به همین دلیل برداشت اشتباه شد، در صورتی که ما تا جای ممکن به پرونده وفادار بوده ایم و در مورد پرونده دستگیری جیسون رضاییان مو به مو براساس پژوهش ها روی کاغذ آمده است، آنچه ما از ابتدا هم گفته ایم این است که تا هشتاد درصد از پرونده اصلی استفاده شده و آن بیست درصد هم اجازه کار نداشتیم.

https://www.mizanonline.com/files/fa/news/1398/4/18/2182551_723.jpg

افشار تصریح کرد: قطعا وظیفه نویسنده دراماتیک کردن یک پرونده است و اگر نه مستند می ساختیم، در مورد گاندو هم آرش قادری داستان مستند را با خرده داستان های تخیلی به هم وصل و قالبی نمایشی به آن داد.

امینی ادامه داد: تحقیق و پژوهش گاندو یکسال زمان گذاشته شده است، علاوه بر آن متن فیلمنامه چندین بار بازنویسی شده است، ما سعی کردیم از تمامی پرونده ها استفاده کنیم، این را باید بگویم که تمام سریال منطبق بر واقعیات بوده است، اتفاقاتی که آرش قادری توانست با نگاهی دراماتیک آن را به سریالی قابل قبول تبدیل کند.

جواد افشار در خصوص شخصی مامور امنیتی در سریال گاندو افزود: شخصیت مامور امینیتی با بازی وحید رهبانی بین مردم به شدت محبوب بود، حتی مردم پیام می دادند و بابت سرنوشت کاراکترهای امنیتی سریال پرس و جو می کردند، از نظر من شخصیت های ماموران امنیتی با بازی بازیگران به شدت ملموس و البته محبوب بود.

 برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

چهار روز است که در بیمارستان بستری شده‌ام / مراحل درمانم را می‌گذرانم


بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: مدت 4 روز است که برای گذراندن مراحل درمانم به بیمارستان مراجعه کرده و بستری شدم.

داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان در خصوص وضعیت جسمانی خود گفت: من مدت طولانی است که دچار برخی بیماری‌های ناشی از کهولت سن هستم و هفته گذشته بنا به تشخیص پزشک معالج به بیمارستان مراجعه کردم و بستری شدم.

تیتر
وی ادامه داد: حال خیلی خوبی ندارم اما امیدوارم با سپری شدن مراحل درمانم به بهبود کامل برسم.

برادرزاده داریوش اسدزاده نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان در خصوص اینکه این هنرمند پیشکسوت چه زمانی از بیمارستان مرخص می شود خاطرنشان کرد: هنوز مشخص نیست که وی چه زمانی ار بیمارستان مرخص می شود و فقط بنا به تشخیص پزشک معالج وی این اتفاق خواهد افتاد که تا این لحظه هیچ زمان دقیقی به ما اعلام نشده است.

 برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

توزیع بیش از یک میلیون و 500 هزار هدیه متبرک به مناسبت دهه کرامت


معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ایام دهه کرامت بیش از یک میلیون و 500 هزار هدیه متبرک در سراسر کشور توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام محسن بذرگری هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: تعریف پیوست نشر معارف رضوی در همه اقدامات و برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه کرامت و توجه به سیره اجتماعی امام هشتم (ع) در گسترش مفهوم خدمت کریمانه از جمله مواردی بود که در ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی مورد تأکید قرار گرفته است.

تیتر
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: برای نشر معارف رضوی امسال از فرصت توزیع محصولات تبرکی آستان قدس رضوی استفاده شده است و احادیثی از امام رضا (ع) یا در توصیف مقام ایشان به همراه اشعاری با مضمون رضوی مانند «هم تو گل‌های این باغ را می‌شناسی، هم تمام شهیدان تو را می‌شناسند» و «ما نمک‌گیر تو و سفره احسان توایم»، «مهرش نشست در دل و در دیده جا گرفت / شور قیام او همه‌جا را فراگرفت» بر روی تبرکات آستان قدس رضوی آورده شده است.

بذرگری هاشمی با بیان اینکه در طراحی بسته‌های متبرک رضوی از نقوش و رنگ‌های حرم مطهر رضوی الگو گرفته شده است، خاطرنشان کرد: یک میلیون و پانصد هزار بسته متبرک جهت توزیع در برنامه‌های استانی مانند رواق رضوی و بین کاروان‌های زیارتی مشهد مقدس در دهه کرامت توزیع می‌شود.

 برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان