پاسخ امیر حاتمی به سوال یک نماینده در خصوص انتشار یک فیلم امنیتی

خبرگزاری تسنیم: امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسه علنی عصر امروز مجلس در پاسخ به سوال علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: من در کمیسیون هم که خدمت دوستان رسیدم عرض کردم که طبق آیین داخلی مجلس هر نماینده‌ای می‌تواند از وزیر مسئول در مورد وظایفش سوال بپرسد. وظایف وزارت دفاع مشخص است و این وزارتخانه وظیفه‌ای در امور اطلاعاتی و امنیتی نیروهای مسلح به طور مستقیم ندارد و موضوع مطرح شده با ابهام قانونی مواجه بود.

وی افزود: این سوال به دستگاه‌های مختلف ارتباط دارد که هر کدام به جای خود می‌تواند مورد رسیدگی قرار بگیرد؛ اما بنده در حدی که مقدور بود ورود کردم و نکاتی عرض می‌کنم.

امیر حاتمی گفت: موضوع سوال در مورد اقدام یکی از نمایندگان در مورد نمایش فیلمی در مجلس است. طبق قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان، رسیدگی به گزارش‌ها و شکایت‌های مربوط به حوزه نظارت بر رفتار نمایندگان است و در صلاحیت وزارت دفاع نیست.

وزیر دفاع عنوان کرد: با توجه به اینکه فیلم منسوب به سپاه شده بود از سازمان اطلاعات سپاه پرسیدم که پاسخ مکتوب دادند که آن پاسخ را به کمیسیون امنیت ملی دادم و اکنون هم به هیات رئیسه مجلس می‌دهم. سپاه اعلام کرده فیلم نمایش داده شده در صحن علنی فاقد سندیت و اعتبار رسمی است و انتشار و انتساب آن به سپاه غیرمسئولانه است. فیلم انتشار شده در کمیسیون مربوط به پرونده‌های امینتی است و پرونده وی در قوه قضائیه بررسی شده و حکم در حال اجراست.

وی همچنین عنوان کرد: در شرایط حساسی که در آن قرار داریم و اقدامات خصمانه علیه مردم ایران صورت می‌گیرد و تحریم‌های ظالمانه‌ای اعمال می‌شود، تلاش ما بر حفظ و اعتلای اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

امیر حاتمی تاکید کرد: همه نمایندگان از تلاش نیروهای مسلح حمایت کرده‌اند و بنده از این حمایت تشکر می‌کنم. انتظار دارم به عنوان سرباز ملت عزیز ایران، ضمن استمرار این حمایت و پشتیبانی از ما اجرای امور دفاعی را مطالبه بفرمایید و ما با تمام قوا این مسئولیت را انجام می‌دهیم. امیدواریم نمایندگان موارد مشابه این سوال را از ساز و کار دیگری پیگیری کنند. البته ما آمادگی داریم با هماهنگی با همه ارکان نیروهای مسلح و با مسئولان مجلس و کمیسیون‌ها، در خدمت نمایندگان باشیم.

 

پاسخ سپاه به مجلس درباره دوتابعیتی ها

سپاه پاسداران در نامه ای کتبی به مجلس شورای اسلامی اعلام کرد مستند دوتابعیتی ها که در صحن علنی مجلس پخش شد، محرمانه نبوده است.

خبرگزاری مهر: در جلسه علنی عصر روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال علیرضا رحیمی و 26 نفر از اعضای فراکسیون امید از وزیر دفاع در مورد نحوه دسترسی نمایندگان مجلس به فیلم اعترافات و مستندات مربوط به دو تابعیتی ها که در مجلس پخش شده بود، نامه کتبی سپاه پاسداران در این خصوص در صحن علنی قرائت شد.

سپاه پاسداران در این نامه اعلام کرده بود آنچه در کمسیون امنیت ملی پخش شده و آن نسخه که در مجلس شورای اسلامی پخش شده، نسخه محرمانه نمی باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان